Spaarlampen met sfeer?

06-09-2010 15:46 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo langzamerhand gaan wij hier gedwongen over naar spaarlampen. Gedwongen omdat ik dol ben op mijn Philips softone lampjes en deze zijn niet meer te krijgen.

Ik zit net een beetje te googlen en het lijkt wel of die spaarlampen allemaal wit en dus kil zijn. Of kijk ik verkeerd?

Net langs de AH en ook daar allemaal witte, kille bollen. Moet ik naar een speciaalzaak, of bestaat er geen sfeer-spaarlamp? Hoe lossen jullie dit op?
Ik had ook altijd die Philips lampen (flame) en dezelfde kleur kun je bij de hema krijgen in een spaarlamp. Niet schrikken als ze 'opstarten', want eerst krijg je een rood licht dat langzamerhand weer warm geel wordt!
heee...super bridget! Hebben ze ook een kleurtje als ze uit zijn? (ik bedoel voor de herkenning, als ik ze ga kopen)
Gaan die sierlampjes (ik heb van die "druppels/tranen") er ook uit? Dan mag ik wel in gaan slaan.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ja, ze hebben bij mij dezelfde gelige kleur als dat de Philips-lampen ook hadden. Ik zat ook in de stress toen ze uit het assortiment gingen (heb zelfs bij de supermarkt flink ingeslagen) maar dit is dezelfde kleur! Die Philips-lampen gingen trouwens bij mij vrij snel stuk, bij jou ook? Komt misschien door de timer die we overal op hadden zitten, maar langer dan een paar maanden gingen ze niet mee.

Dit is de kleur die ik heb!
quote:mylenevalerie schreef op 06 september 2010 @ 16:15:

Gaan die sierlampjes (ik heb van die "druppels/tranen") er ook uit? Dan mag ik wel in gaan slaan.Je bedoelt die kaarsmodellen? Die zijn er ook in spaarlampvorm (zonder dat dunne puntje, maar meer ronder) en die heb ik in mijn kroonluchter...
quote:bridget24 schreef op 06 september 2010 @ 16:18:

Ja, ze hebben bij mij dezelfde gelige kleur als dat de Philips-lampen ook hadden. Ik zat ook in de stress toen ze uit het assortiment gingen (heb zelfs bij de supermarkt flink ingeslagen) maar dit is dezelfde kleur! Die Philips-lampen gingen trouwens bij mij vrij snel stuk, bij jou ook? Komt misschien door de timer die we overal op hadden zitten, maar langer dan een paar maanden gingen ze niet mee.

[afbeelding]

Dit is de kleur die ik heb!Nou ja, inderdaad! Hier ook! Wat dat betreft gaan we er dus financieel op vooruit Bridget?
quote:mylenevalerie schreef op 06 september 2010 @ 16:15:

Gaan die sierlampjes (ik heb van die "druppels/tranen") er ook uit? Dan mag ik wel in gaan slaan.MV, ik las net ergens dat in 2012 er geen gewone lamp meer te krijgen is.
quote:bridget24 schreef op 06 september 2010 @ 16:19:

[...]

Je bedoelt die kaarsmodellen? Die zijn er ook in spaarlampvorm (zonder dat dunne puntje, maar meer ronder) en die heb ik in mijn kroonluchter...Zo is die niet helemaal maar kan even geen goede vinden die het precies is. Maar deze lampen in gloeilampen zijn 15 euro zag ik net. En in mijn lamp(en) zitten er 13, dus beetje duur zo. Ik ga maar eens kijken of ik ze ergens goedkoop zie, de niet-gloeilampen. Ik had een zaakje hier in de buurt waar ze maar 2 euro ofzo, ipv x3 bij een bouwcentrum. Helaas is die zaak zonder aankondiging nu weg dus goed te weten dat ik daar eens op moet gaan letten.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Bij Blokker hadden ze de gewone lampen nog vorige week. 3 voor een euro. Ik heb de laatste tijd ook aardig wat ingeslagen.
Ik baal vooral dat veel van die softone-spaarlampen er niet in een dimbare (betaalbare) versie zijn.
Hoi,

Wij gebruiken al aan aantal jaar Dura (Duralux) spaarlampen en deze zijn er ook in flame. De lampen komen uit Italie en zijn nog niet heel bekend in Nederland (in ieder geval 3 jaar geleden), maar ze zijn echt SUPER!

Wij kopen ze in de lampenwinkel. Ze zijn ongeveer 8 euro per stuk.
Ik had een extreem grote hoeveelheid gloeilampen ingeslagen, voor het geval dat er geen goede vervanging ontwikkeld zou worden.

Spaarlampen zijn overigens best wel te gebruiken om en om met gloeilampen, bij elkaar hebben ze dan een acceptabel lichtspectrum.
Hoi,

Zelf gebruik ik sinds een tijdje LED lampen van Pharox, die geven een heel mooi warm licht. Ze zijn er geloof ik alleen in de ronde vorm, en zijn verkrijgbaar bij AH.
Hier een aantal kenmerkende merken die spaarlampen en led verlichting maken:

Osram

Philips of

Philips

Megaman

Sylvania

Interlight of andere merken

Spaarlampensite ook handige lampensite en webshop, maar de meeste lampen zijn ook in de betere winkels te verkrijgen. Succes.

Ik ga op spaarlampenjacht vandaag! Kwantum, AH en Hema ga ik nu bezoeken.

Ik ben benieuwd.

Bedankt voor jullie tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven