Spackwerk schilderen

05-01-2017 17:27 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik help mijn ouders bij het schilderen van de muren hun woonkamer. Ze wonen nu drie jaar in een nieuwbouwhuis, de wanden zijn kort na oplevering spack gespoten (gespackt? Hoe heet dat? ). We willen het nu gaan schilderen met Flexa extra matte muurverf, maar ik lees wisselende ervaringen op internet. Is het nodig om voorstrijk te gebruiken? Of kun je daar gewoon (na ontvetten) overheen schilderen? Wat zijn jullie ervaringen? Het is een vrij lichte kleur, de muren zijn verder niet verkleurd oid.
Tjezus, wat vals
Echt even voorstrijken. Anders ben je kapitaal aan verf kwijt voor het dekt
quote:gordijn87 schreef op 05 januari 2017 @ 17:30:

Echt even voorstrijken. Anders ben je kapitaal aan verf kwijt voor het dekt+1
aan het typen......
Helder, dankjewel!
Tjezus, wat vals
Absoluut voorstrijken! Niet alleen tegen de zuiging maar ook vanwege strepen. Onze schilder vond het niet nodig met als resultaat een soort grijze streepjescode op de muur! Hebben we helaas nooit meer helemaal weggekregen. Eigenlijk heb je ook speciale spackverf nodig (droogt minder snel op). Je kan ook normale verf kopen en daar floetrol aan toevoegen (google maar even)
Even bij de bouwmarkt vragen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:globetrotter87 schreef op 06 januari 2017 @ 11:27:

Absoluut voorstrijken! Niet alleen tegen de zuiging maar ook vanwege strepen. Onze schilder vond het niet nodig met als resultaat een soort grijze streepjescode op de muur! Hebben we helaas nooit meer helemaal weggekregen. Eigenlijk heb je ook speciale spackverf nodig (droogt minder snel op). Je kan ook normale verf kopen en daar floetrol aan toevoegen (google maar even)thnx!
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven