Spackwerk schilderen
donderdag 5 januari 2017 om 17:27
Ik help mijn ouders bij het schilderen van de muren hun woonkamer. Ze wonen nu drie jaar in een nieuwbouwhuis, de wanden zijn kort na oplevering spack gespoten (gespackt? Hoe heet dat? ). We willen het nu gaan schilderen met Flexa extra matte muurverf, maar ik lees wisselende ervaringen op internet. Is het nodig om voorstrijk te gebruiken? Of kun je daar gewoon (na ontvetten) overheen schilderen? Wat zijn jullie ervaringen? Het is een vrij lichte kleur, de muren zijn verder niet verkleurd oid.
Tjezus, wat vals
vrijdag 6 januari 2017 om 11:27
Absoluut voorstrijken! Niet alleen tegen de zuiging maar ook vanwege strepen. Onze schilder vond het niet nodig met als resultaat een soort grijze streepjescode op de muur! Hebben we helaas nooit meer helemaal weggekregen. Eigenlijk heb je ook speciale spackverf nodig (droogt minder snel op). Je kan ook normale verf kopen en daar floetrol aan toevoegen (google maar even)
vrijdag 6 januari 2017 om 11:29
quote:globetrotter87 schreef op 06 januari 2017 @ 11:27:
Absoluut voorstrijken! Niet alleen tegen de zuiging maar ook vanwege strepen. Onze schilder vond het niet nodig met als resultaat een soort grijze streepjescode op de muur! Hebben we helaas nooit meer helemaal weggekregen. Eigenlijk heb je ook speciale spackverf nodig (droogt minder snel op). Je kan ook normale verf kopen en daar floetrol aan toevoegen (google maar even)thnx!
Absoluut voorstrijken! Niet alleen tegen de zuiging maar ook vanwege strepen. Onze schilder vond het niet nodig met als resultaat een soort grijze streepjescode op de muur! Hebben we helaas nooit meer helemaal weggekregen. Eigenlijk heb je ook speciale spackverf nodig (droogt minder snel op). Je kan ook normale verf kopen en daar floetrol aan toevoegen (google maar even)thnx!
Tjezus, wat vals