Speelgoed van vroeger

31-05-2010 10:15 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had ik een speelding wat ik erg leuk vond. Zou het graag tweedehands/nieuw ergens willen kopen maar kom maar niet op de naam.

Het lijkt op een magic bord.

Maar dan moet je er niet óp tekenen. Het zijn twee knoppen onderin waar je aan moet draaien. Wanneer je draait krijg je een op je scherm een zwarte lijn. Als je klaar bent schud je met het scherm en alles is weg. Het leek alsof er een een soort zand in zat.

Hoe heette dit speelgoed ook alweer?

En waar speelde jullie vroeger graag mee?
Ze hebben ze ook in een "moderne" versie. Principe is nog hetzelfde. Verkopen ze bij de bekendere speelgoedwinkels!
Geen idee. Ik ben nog van de tijd van de trektollen.
Maar hoe noemen ze het Mamalijntje?
quote:Bergje65 schreef op 31 mei 2010 @ 10:17:

Geen idee. Ik ben nog van de tijd van de trektollen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
etch-a-scetch (weet niet of ik het goed schrijf)
quote:Teigetje29 schreef op 31 mei 2010 @ 10:26:

etch-a-scetch (weet niet of ik het goed schrijf)

Mijn dank is groot.
Ik speelde graag met een boomhuis

Computer says nooooo
Summer, die had ik ook! Kon je ook dichtmaken.
Dat boomhuis! Helemaal geweldig, die had ik ook! En ook nog een dergelijk ding maar dan in de vorm van een pompoen

Helemaal vergeten, maar het komt allemaal weer terug, bedankt!
quote:summer73 schreef op 31 mei 2010 @ 10:52:

[afbeelding]Jeugdsentiment.... Heeft mijn moeder gewoon wegegooid!! GEWELDIG!!!!
quote:summer73 schreef op 31 mei 2010 @ 10:52:

[afbeelding]

Was dat niet die boom van Polly pockets? Die wilde ik ook zo graag! Die roken toch zo lekker?

Maar kreeg ze niet..... ben er nog verdrietig over
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Wat een leuk Topic. WANT ik heb ook zoiets! Tot nu toe kijkt iedereen me meewarig aan als ik het probeer uit te leggen en of verder alles goed is en zo. Maar ik moet toch niet de enige zijn die het had? Hier gaat-ie:

Ik had dus een soort van ijzeren hoepel, diameter ongeveer 50 cm. Aan die, overigens gesloten hoepel, zaten een aantal hard plastic gekleurde schijfjes met een diameter van ongeveer 6 cm.

Als je dan de hoepel in 1 hand had dan sloeg je met je andere hand tegen de schijfjes zodat die gingen draaien aan die hoepel dus. Als je het heul goed deed (en ik WAS goed) draaiden ze allemaal en dat maakte ook nog eens een leuk geluid. UREN deed ik dat dus. En verder is alles goed met mij.

Ik noemde dat spel wentelwiekjes maar misschien was dat wel niet de officiële naam.

Mijn moeder heeft hem weggegooid............

Ik kom uit de tijd van de klik-klak ballen (later verboden vanwege hersenletsel), elastieken en fietsen zonder zijwieltjes

Ik zou het HEEL erg fijn vinden als iemand weet wat ik bedoel met de wentelwiekjes. Ik zou helemaal opstijgen als ze verkrijgbaar zijn (heb alles al gegoogled).

hijg hijg?
Bar ba bella, ik voel overigens met je mee. Kun je dat niet voor jezelf kopen? Hm, is niet het zelfde hè?

Ik heb wel een keer een speelgoed keyboard voor mezelf gekocht omdat ik die altijd zou gaag wilde, kreeg ik nl ook niet. Kreeg wel een nieuw elastiek...... Is ook niet hetzelfde.
Dat is nu het enige wat ik jammer vind aan het feit dat ik nu een zoon heb ipv een dochter (ben gek op hem hoor, begrijp me niet verkeerd). Maar ik kan nu niet ongegeneerd het speelgoed kopen voor hem wat ik zelf vroeger graag had willen hebben.

Moet het nu met auto'tjes en jongens spul doen......
Tja dat is lastig dan Bar ba Bella. Ik heb 2 meisjes. Krijgen ook niet veel maar al wel een KNIKKERBAAN!

Eh, misschien kun je op hun Creche/school aanbieden om het speelgoed schoon te maken! Kun je er fijn thuis mee spelen. Ach nee, zul je zien dat jij de zakken met lego meekrijgt.
het boomhuis kan je kopen via sophiedegiraf.nl GEWELDIG!!!!!

Ik zelf wilde altijd een troetelbeer of zo'n beest die je tot een bal kon maken (weet niet eens meer hoe dat heet)

groetjes leuk topic!!!
Panama, ja inderdaad die beren die je in een bal kon maken. Waren dat inderdaad de troetelbeertjes? Heb het idee dat die ook leuk waren maar niet in een balletje te maken waren.

O en ik ga echt het speelgoed van de creche niet schoonmaken hoor, dan maar liever met auto'tjes spelen!
quote:2reebruineogen schreef op 31 mei 2010 @ 11:11:

Wat een leuk Topic. WANT ik heb ook zoiets! Tot nu toe kijkt iedereen me meewarig aan als ik het probeer uit te leggen en of verder alles goed is en zo. Maar ik moet toch niet de enige zijn die het had? Hier gaat-ie:

Ik had dus een soort van ijzeren hoepel, diameter ongeveer 50 cm. Aan die, overigens gesloten hoepel, zaten een aantal hard plastic gekleurde schijfjes met een diameter van ongeveer 6 cm.

Als je dan de hoepel in 1 hand had dan sloeg je met je andere hand tegen de schijfjes zodat die gingen draaien aan die hoepel dus. Als je het heul goed deed (en ik WAS goed) draaiden ze allemaal en dat maakte ook nog eens een leuk geluid. UREN deed ik dat dus. En verder is alles goed met mij.

Ik noemde dat spel wentelwiekjes maar misschien was dat wel niet de officiële naam.

Mijn moeder heeft hem weggegooid............

Ik kom uit de tijd van de klik-klak ballen (later verboden vanwege hersenletsel), elastieken en fietsen zonder zijwieltjes

Ik zou het HEEL erg fijn vinden als iemand weet wat ik bedoel met de wentelwiekjes. Ik zou helemaal opstijgen als ze verkrijgbaar zijn (heb alles al gegoogled).

hijg hijg?Ik heb geeeeeeeeeeeeeen idee hoe het heet maar ook ik heb hier heeel veel mee gespeeld.
Polly Pockets... Zo leuk!
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 31 mei 2010 @ 11:10:

[...]

Was dat niet die boom van Polly pockets? Die wilde ik ook zo graag! Die roken toch zo lekker?

Maar kreeg ze niet..... ben er nog verdrietig overJij bedoelt de Dufty's die roken lekker en was een huisje van en een molen. Ik had ze wel vroeger en staan nu ingepakt in een plastic doos op zolder. Ureeeen mee gespeeld.
quote:panama2008 schreef op 31 mei 2010 @ 11:22:

het boomhuis kan je kopen via sophiedegiraf.nl GEWELDIG!!!!!

Ik zelf wilde altijd een troetelbeer of zo'n beest die je tot een bal kon maken (weet niet eens meer hoe dat heet)

groetjes leuk topic!!!

Popples!!!!

Ja ik heb nog steeds mijn oranje popple

Lolo ballen! Van die ballen met een plastic ring eromheen (saturnus). Dat is het enige speelgoed wat ik niet mocht hebben van mn moeder, omdat zij me mn nek al zag breken.

Van die veren die je van de trap af kon laten lopen.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven