spel voor 2 personen?

13-01-2013 18:02 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

Mijn vriend en ik houden van spelletjes (nee, niet in de slaapkamer).

we hebben nu het colonisten kaartspel al een tijd, maar op zich is het leuk om weer eens iets leuks te kopen.

Dus

wat is een leuk spel om met zijn tweeen te doen?
Dominion

Stenen tijdperk

Alhambra

alle 3 spellen zijn niet echt 2persoons, maar wel heel goed te spelen met 2
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Scrabble, Rummicub, Yathzee?
Koude Oorlog is erg leuk met 2 personen, net als Mister Jack. Wij vermaken ons ook uitermate goed met Boggle, maar dat is wel een beetje nerdie. Verder hebben we Jambo en Revolver, en die komen ook met regelmaat uit de kast . Op Boggle na zijn het ook allemaal tweepersoonsspellen.
Backammon, en met de kerst het spel sequence gespeeld, toen met zijn 4e maar je kan het met 2,3 of 4 spelers doen. Erg leuk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Carcassonne, Machiavelli, schaken Ik zie ik zie wat jij niet ziet
De beer is los en Lost cities vinden wij erg leuk. Beide gemaakt voor 2 spelers. Meestal vind ik spellen die je ook met meer kunt spelen njiet zo leuk met 2.
-
Wij zijn helemaal fan van Beverbende met z'n tweetjes (of meer hoor)! En Take 5 is ook al langer op tafel hier. Kolonisten dobbelspel kan ik ook aanraden (kun je zelfs alleen spelen..), maar da's misschien minder interessant als je het kaartspel al stuk gespeeld hebt.. weet 't niet, geen ervaring.. Dobble is ook leuk en een voordeel; vrouwen zijn hier o.h.a. toch een stuk beter in (visueel sterker) dan mannen.. Ook Pinguin is leuk, hoewel het een hoog kindergehalte heeft. En wat dacht je van Jenga!? Dit zijn allemaal korte spellen, ons favoriete langere spel is Alhambra, ook heel leuk omdat er veel variaties m.b.v. uitbreidingen mogelijk zijn, kan het echt aanraden! Veel plezier! En als je er niet uitkomt.. ga naar eens spelletjes speciaalzaak en probeer e.e.a. uit, dat kan vaak, bij ons legt de medewerker ook maar al te graag (nieuwe) spellen uit, erg leuk!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Schottentotten

Kaartspelletjes

Vroeger of Later

Boggle

Scrabble/Stapelwoord
Tayu!
En als je van denkspellen houdt: the gipf project. Een serie spellen, onafhankelijk van elkaar maar het is een hele serie. Dvonn, zertz, gipf, yinsh, punct, tamsk (maar die is uit de handel genomenen vervangen door tzaar). Zie ook gipf.com.

Zijn allemaal denkspellen in de stijl van dammen, schaken en go: eenvoudig qua regels, elegant vormgegeven en je kunt heel ingewikkelde strategieen bedenken als je wilt.
Hoi,

echt cool zo snel best veel reacties. Ik zal eens kijken/googlen of er iets tussenzit wat we leuk vinden !
Canasta

Gewoon een heel leuk kaartspel, met gewone kaarten.
Uitgever 999 heeft veel spellen speciaal voor 2 personen; Carcassonne is briljant, maar verder ook: Spy, de beer is los, regenwormen, ticket to ride, het kaaskasteel, Keltis (!!!), tja, er zijn zoveel leuke...
Het bovengenoemde carcassonne is echt een aanrader! Zijn ook veel uitbreidingen van te koop!
Carcassonne, erg leuk. Vooral het schieten op festivals, lachen!
Set!
Keltis is een erg leuk spel met simpele spelregels wat je met z'n tweeen kan spelen. Voor 10 euro is de kleinere reiseditie te koop in de spellenwinkel.
De serie spellen van het Gipf project, Quarto, Pentago, Rummikub, Backgammon, Set
Skipbo, is een kaartspel

Superspel voor twee personen, iets lastiger te leren dan Kolonisten van Catan.

Wij (kind van 10 + mama) kwamen er niet echt uit, maar tijdens de spellenbeurs was een vertegenwoordiger van 999games bereid om ons een uurtje privé-les te geven.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Voor twee of vier spelers.

Gemakkelijk te leren, maar soms zéér frustrerend.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ohja, Cirondo, leuk! Dát heb ik lang niet gespeeld. Het lijkt een beetje op schaken toch? Nu wil ik het spel ook weer!
Lost city's

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven