Spinnen-invasie
zondag 21 september 2014 om 12:18
Dikke, harige exemplaren spoken nu al weken door mijn huis.
Het is nu op het punt gekomen dat ik er zeker 2 per dag tegen het lijf loop.
Ik heb geen arachnofobie, maar leuk vind ik het niet meer als er weer zo'n geval onder de bank vandaan komt rennen.
Ik bedoel dus niet die gezellige langpootjes. Maar deze aliens: http://www.natuurweetjes. ... oads/2012/04/Huisspin.jpg
Vannacht was de druppel. Naar beneden om een glaasje water te pakken. Licht aan. Blijkt dat ik met m'n blote voeten op zo'n harige griezel ben gaan staan! Die lag te creperen in de deuropening.
Afijn, even schrikken. Spinnenpootjes van m'n voet geveegd ( ) En op weg naar m'n bed trekt een nieuwe zwarte vlek op het plafond mijn aandacht. F*ck!
En laat ik nu een kat hebben die zich de stuipen op het lijf laat jagen door deze geleedpotigen. De held
Is dit wel een normale hoeveelheid? Wie heeft hier ook zo'n 'last' van?
Hoe vangen jullie ze? Of maken jullie de afstand tussen muur en boek gelijk (met spin ertussen)? En zijn ze buiten te houden?
Het is nu op het punt gekomen dat ik er zeker 2 per dag tegen het lijf loop.
Ik heb geen arachnofobie, maar leuk vind ik het niet meer als er weer zo'n geval onder de bank vandaan komt rennen.
Ik bedoel dus niet die gezellige langpootjes. Maar deze aliens: http://www.natuurweetjes. ... oads/2012/04/Huisspin.jpg
Vannacht was de druppel. Naar beneden om een glaasje water te pakken. Licht aan. Blijkt dat ik met m'n blote voeten op zo'n harige griezel ben gaan staan! Die lag te creperen in de deuropening.
Afijn, even schrikken. Spinnenpootjes van m'n voet geveegd ( ) En op weg naar m'n bed trekt een nieuwe zwarte vlek op het plafond mijn aandacht. F*ck!
En laat ik nu een kat hebben die zich de stuipen op het lijf laat jagen door deze geleedpotigen. De held
Is dit wel een normale hoeveelheid? Wie heeft hier ook zo'n 'last' van?
Hoe vangen jullie ze? Of maken jullie de afstand tussen muur en boek gelijk (met spin ertussen)? En zijn ze buiten te houden?
zondag 21 september 2014 om 14:19
quote:Cateautje schreef op 21 september 2014 @ 14:10:
[...]
Ik voel me er toe geroepen. Het zijn ook zieltjes die net zoveel recht op leven hebben als jij en ik. Ik ben sowieso niet zo van het moorden, moet in je zitten.Ik ben ook een dierenvriend, en ik waarschuw ze regelmatig maar wie niet luisteren wil moet maar voelen.
[...]
Ik voel me er toe geroepen. Het zijn ook zieltjes die net zoveel recht op leven hebben als jij en ik. Ik ben sowieso niet zo van het moorden, moet in je zitten.Ik ben ook een dierenvriend, en ik waarschuw ze regelmatig maar wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Ja en?
zondag 21 september 2014 om 14:31
zondag 21 september 2014 om 14:38
quote:Cateautje schreef op 21 september 2014 @ 13:55:
[...]
Je hebt het jongetje een mooie dienst bewezen. Je bent Eindeloos geweldig.
Kijk, bij jou kan je nog eens aankloppen als het niet goed met je gaat.
Ohhhhh, dank je schat, en inderdaad niemand doet vergeefs een beroep op mij.
Als ik kan helpen, help ik.
Voor jou
[...]
Je hebt het jongetje een mooie dienst bewezen. Je bent Eindeloos geweldig.
Kijk, bij jou kan je nog eens aankloppen als het niet goed met je gaat.
Ohhhhh, dank je schat, en inderdaad niemand doet vergeefs een beroep op mij.
Als ik kan helpen, help ik.
Voor jou
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zondag 21 september 2014 om 14:42
Was atijd bang voor spinnen maar sinds ik vrij woon en er toch heel veel spinnen om mij heen leven ben ik er over heen gegroeid denk ik.
Eigenlijk vind ik ze wel leuk nu en in deze tijd zie ik ze wel veel meer. Die webben die ze maken vind ik echt ingenieus en kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze stuk te maken......
Eigenlijk vind ik ze wel leuk nu en in deze tijd zie ik ze wel veel meer. Die webben die ze maken vind ik echt ingenieus en kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze stuk te maken......
zondag 21 september 2014 om 14:47
Een aantal jaar geleden ging ik mijn bed verplaatsen, wat daar onder vandaan kwam...............
Echt eerlijk waar, een spin zo groot die kon je horen lopen op het laminaat.
Ik heb de politie gebeld
Nou daar kwamen ze natuurlijk niet voor.
Ze hebben mij de krantentruc geleerd of kaart, ik heb het zo wat bestorven, maar het beest moest er uit.
Enfin slagroomkom, en een tijdschrift, goed ingecalculeerd hoe het zou zijn als hij daar in zou gaan lopen.....
Het raam wagenwijd open, en Alles in 1 klap het raam uitgegooid.
Ik woon op de 2e etage, ik zag de spin lopen in de tuin in het donker Zo groot was hij.
Sindsdien lach ik echt om iedere spin, en ik blijf volhouden dat die spin toendertijd uit een ver buitenland of een terrarium kwam
Echt eerlijk waar, een spin zo groot die kon je horen lopen op het laminaat.
Ik heb de politie gebeld
Nou daar kwamen ze natuurlijk niet voor.
Ze hebben mij de krantentruc geleerd of kaart, ik heb het zo wat bestorven, maar het beest moest er uit.
Enfin slagroomkom, en een tijdschrift, goed ingecalculeerd hoe het zou zijn als hij daar in zou gaan lopen.....
Het raam wagenwijd open, en Alles in 1 klap het raam uitgegooid.
Ik woon op de 2e etage, ik zag de spin lopen in de tuin in het donker Zo groot was hij.
Sindsdien lach ik echt om iedere spin, en ik blijf volhouden dat die spin toendertijd uit een ver buitenland of een terrarium kwam
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zondag 21 september 2014 om 15:09
O, Eindeloos wat erg.
Ik heb een hekel aan spinnen, binnen dan wel te verstaan. Vroeger (zegt het oude mens) moest mijn vader spinnen vangen. Later kreeg ik een echtgenoot die de spinnen moest vangen (en nog steeds). Ik heb toch echt ooit bij een nachtdienst van echtgenoot tegen half twaalf in de avond onze bejaarde buurman wakker gemaakt of hij ff een spin uit de slaapkamer wilde halen.
In onze huidige woning in de tuin spinnen (voor mijn gevoel minder dan vorig jaar) en dus veel heel veel vogels die al kwetterend hun ontbijt, lunch en diner naar binnen halen. In huis gelukkig niets, en als ik ze in hun web voor het raam zie wachten op vliegjes vind ik het nog gezellig eruitzien ook.
Ik heb een hekel aan spinnen, binnen dan wel te verstaan. Vroeger (zegt het oude mens) moest mijn vader spinnen vangen. Later kreeg ik een echtgenoot die de spinnen moest vangen (en nog steeds). Ik heb toch echt ooit bij een nachtdienst van echtgenoot tegen half twaalf in de avond onze bejaarde buurman wakker gemaakt of hij ff een spin uit de slaapkamer wilde halen.
In onze huidige woning in de tuin spinnen (voor mijn gevoel minder dan vorig jaar) en dus veel heel veel vogels die al kwetterend hun ontbijt, lunch en diner naar binnen halen. In huis gelukkig niets, en als ik ze in hun web voor het raam zie wachten op vliegjes vind ik het nog gezellig eruitzien ook.
Doe ik niet aan....
zondag 21 september 2014 om 15:10
Ik heb ook al diverse dikke, langharige spinnen gevangen. Ik heb het er niet op! De eerste liep over mijn been terwijl ik aan tafel zat te eten!
Van die verhalen over spinnen in bed en op hoofdkussens krijg ik echt de kriebels.
Als ik er nu 1 zie dan krijgen ze mijn dikste boek op hun kop en dat overleven ze niet. No way dat ik die harige monsters buiten ga zetten! Ze zijn wel super snel dus ik moet snel mikken. De eerste heb ik opgezogen maar was vervolgens als de dood dat hij weer uit de stofzuiger zou kruipen dus voortaan ga ik in de aanval met mijn boek.
Klopt het trouwens dat spinnen wegblijven van geurtjes als Tee Trea Oil? Iemand geprobeerd?
Van die verhalen over spinnen in bed en op hoofdkussens krijg ik echt de kriebels.
Als ik er nu 1 zie dan krijgen ze mijn dikste boek op hun kop en dat overleven ze niet. No way dat ik die harige monsters buiten ga zetten! Ze zijn wel super snel dus ik moet snel mikken. De eerste heb ik opgezogen maar was vervolgens als de dood dat hij weer uit de stofzuiger zou kruipen dus voortaan ga ik in de aanval met mijn boek.
Klopt het trouwens dat spinnen wegblijven van geurtjes als Tee Trea Oil? Iemand geprobeerd?
zondag 21 september 2014 om 15:15
Een tante zaliger was ook als de dood voor spinnen. Tot overmaat van ramp was mijn oom, ook zaliger, internationaal vrachtwagenchauffeur dus die was niet iedere avond thuis. Hoe vaak ze ons (mijn ouders en ondergetekende) niet midden in de nacht uit bed heeft gebeld vanwege een spin, ik weet het niet meer maar héél vaak. Ze woonde vlakbij, één van ons was in de zomer bijna iedere week wel een keer de klos, ook omdat ze haar angst had overgebracht op haar kinderen, die begonnen ook al te gillen als ze een plaatje van een spin zagen dus daar had ze niets aan. Op latere leeftijd hadden ze een zomerhuisje op de Veluwe, als iemand ook maar een seconde te lang een deur of hordeur liet openstaan was het al paniek, oom moest iedere avond het hele huis controleren op spinnen.
verba volant, scripta manent.
zondag 21 september 2014 om 15:25
quote:minnimouse schreef op 21 september 2014 @ 15:10:
Klopt het trouwens dat spinnen wegblijven van geurtjes als Tee Trea Oil? Iemand geprobeerd?https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/2991
Klopt het trouwens dat spinnen wegblijven van geurtjes als Tee Trea Oil? Iemand geprobeerd?https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/2991
zondag 21 september 2014 om 15:58
zondag 21 september 2014 om 16:04
zondag 21 september 2014 om 16:20
quote:Derpina schreef op 21 september 2014 @ 16:04:
Helaas dit jaar heul veul spinnen
http://www.rtlnieuws.nl/n ... r-mensen-met-spinnenangstCitaat: "Dikke moekes met heel veel eieren"
Helaas dit jaar heul veul spinnen
http://www.rtlnieuws.nl/n ... r-mensen-met-spinnenangstCitaat: "Dikke moekes met heel veel eieren"
Ye ken.