splitten woning? naast ouders wonen?
zondag 22 april 2012 om 22:59
Ik weet niet zo goed waar. Dus plant hem hier.
Ik zit met een idee. En voordat ik dat idee naar buiten brang ben ik opzoek naar ongezoute, objectieve feedback.
Vanwege werkloosheid zit het er aan te komen dat mijn moeder/leenvader hun hypotheek niet meer kunnen betalen. Woning staat te koop, slechte tijd, slechte prijsklasse, mindere omgeving wat verkoop betreft.
Nu bestaat de mogelijkheid om de woning te splitsen. Er zal dan een nog te (ver)bouwen deel vrij komen met een woonoppervlak van max. 200m2. Met grote tuin.
Ik kom uit dat gebied. Ben er fijn opgegroeid. Heb het niet op de 1e plek staan qua omgeving. Het verloederd wel. Maar heb er contacten en er is genoeg.
Nu woonachtig in een grote stad. Fijn huis maar kleine tuin (minpunt!). Precies tussen bijde ouders in met man en kinderen. Oudste sinds een jaar op school. Ik studeer nu, man is qua werk niet plaats gebonden. Met zicht op toekomst zitten we nu wel veel centraler.
Hoewel ik mij niet verantwoordelijk voel voor de financiele situatie van mijnouders. Blijft al lang in mijn hoofd. Wat nu als wij? Plattelands leven, veel ruimte voor kinderen. Voorzieningen binnen 5km maar toch wel redelijk auto gebonden. Nu kinderijke buurt, school op loopafstand, opvang ook. Dan altijd auto.
En eerlijk is eerlijk, ik ben nu centraler voor een toekomstige baan. Man ook als hij iets ander wil. Dan waarschijnlijk meer reistijd maar wel fam. Opvang (vanuitgaande).
Oh, oh, oh. Zoveel voor en zoveel tegen. Mijn hoofd loopt over. Ik wil echt eerst zelf helderheid voordat ik dit deel. Dus schiet maar!
Ik zit met een idee. En voordat ik dat idee naar buiten brang ben ik opzoek naar ongezoute, objectieve feedback.
Vanwege werkloosheid zit het er aan te komen dat mijn moeder/leenvader hun hypotheek niet meer kunnen betalen. Woning staat te koop, slechte tijd, slechte prijsklasse, mindere omgeving wat verkoop betreft.