splitten woning? naast ouders wonen?

22-04-2012 22:59 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed waar. Dus plant hem hier.

Ik zit met een idee. En voordat ik dat idee naar buiten brang ben ik opzoek naar ongezoute, objectieve feedback.

Vanwege werkloosheid zit het er aan te komen dat mijn moeder/leenvader hun hypotheek niet meer kunnen betalen. Woning staat te koop, slechte tijd, slechte prijsklasse, mindere omgeving wat verkoop betreft.

Nu bestaat de mogelijkheid om de woning te splitsen. Er zal dan een nog te (ver)bouwen deel vrij komen met een woonoppervlak van max. 200m2. Met grote tuin.

Ik kom uit dat gebied. Ben er fijn opgegroeid. Heb het niet op de 1e plek staan qua omgeving. Het verloederd wel. Maar heb er contacten en er is genoeg.

Nu woonachtig in een grote stad. Fijn huis maar kleine tuin (minpunt!). Precies tussen bijde ouders in met man en kinderen. Oudste sinds een jaar op school. Ik studeer nu, man is qua werk niet plaats gebonden. Met zicht op toekomst zitten we nu wel veel centraler.

Hoewel ik mij niet verantwoordelijk voel voor de financiele situatie van mijnouders. Blijft al lang in mijn hoofd. Wat nu als wij? Plattelands leven, veel ruimte voor kinderen. Voorzieningen binnen 5km maar toch wel redelijk auto gebonden. Nu kinderijke buurt, school op loopafstand, opvang ook. Dan altijd auto.

En eerlijk is eerlijk, ik ben nu centraler voor een toekomstige baan. Man ook als hij iets ander wil. Dan waarschijnlijk meer reistijd maar wel fam. Opvang (vanuitgaande).

Oh, oh, oh. Zoveel voor en zoveel tegen. Mijn hoofd loopt over. Ik wil echt eerst zelf helderheid voordat ik dit deel. Dus schiet maar!
Als het idd mogelijk is om er nog een huis te bouwen en je hebt een goede band met ze, dan is er nog een vraag: hoe staat jouw man hierin? Het is heel belangrijk dit besluit samen te nemen.
Ik lees het meer maar met mijn eigen moeder zou ik het zo doen. Sterker nog ze heeft 7 weken bij ons gewoond. Ze zat met verkoop van haar huis en het wachten tot ze in haar nieuwe woning kon. We headden goede afspraken en respect voor elkaars privacy. Met mijn schoonouders zou ik dat nooit gedaan hebben. Zij wonen in een dorp en zijn gewend altijd overal maar zo binnen te vallen. Succes met wat je beslist!
Huur je dan dat deel van je ouders? Of koop je het?

Als je het zou doen zou ik eerst om de tafel met elkaar gaan zitten, zakelijk. En van te voren heel duidelijk afspreken wat wel en niet gewenst is.
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Fijn om zo even wat meningen te horen.

Laat ik voorop stellen dat dit niet gaat gebeuren als man het niet wil, daar wordt goed over gesproken.

Het idee was kopen. Maar na de reactie van Rodina bedenkt ik me opeens dat huren ook zou kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven