Stinken katers meer dan poezen?

27-10-2013 20:16 11 berichten
Wij hebben sinds enige tijd een volwassen kater uit het asiel. Hartstikke leuk beest, hij is lief en grappig

Alleen heeft hij wel wat ranzige trekjes. Hij laat scheten als hij geaaid wordt, hij maakt vlekken op de plekken waar hij ligt (geen idee wat die vlekken precies zijn) en die plekken ruiken dan ook niet erg fris meer.

De eerste dagen bij ons had hij wat problemen met de anaalklieren, maar dat was volgens de DA stress van het asiel en dat probleem is al lang geleden weer verholpen en niet meer teruggekomen.

De vlekken op de kussens zijn ook niet van de anaalklieren, want dat stinkt veel erger. Ook verder is hij gezond. En hij is ontvlooid, ontwormd, etc.

Nou heb ik in mijn leven toevallig altijd poezen gehad, en ook nu hebben we nog een poes. Die ruikt altijd lekker fris en ook mijn vorige poezen stonken niet en lieten alleen haren achter, geen vlekken.

Nou is het gestink van onze kater niet zo'n probleem, kwestie van de kussenhoezen en dergelijke wat vaker wassen, maar ik vroeg me af of dit typisch iets voor katers is? Stinken katers vaker dan poezen of is dit toeval?
katten laten soms scheten als ze verkeerd voedsel krijgen. Investeer in duurder voer, dan stinken ze niet
Alle reacties Link kopieren
Mijn poes maakt altijd een sort van neussnotvlekken waar ze ligt. Die gaat gewoon met haar neus tegen een kussen liggen en dan komt daar een vochtige (en vlekkerige) plek.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb een kater en een poes, maar ik ruik geen verschil :D!

Toen we ze net hadden waren ze beide beetje ziek in de darmen (bacterie uit asiel) en lieten ze bij het aaien ook hele vieze scheetjes. Vooral leuk als er mensen kwamen kijken naar onze schattige kittens.. Misschien zit er wat niet goed jn de darmen? Wij hebben heel erg geprobeerd met verschillend voer en dat heeft geholpen. In 3.5 jaar hebben ze minder scheetjes gelaten san in die ene maand.

Enne van je kussens, zou het territorium gedrag kunnen zijn? Aangezien je schrijft dat er ook een poes loopt. Misschien wil hij zo 'zijn' plekken markeren
Ja dat was me ook al opgevallen. Mischien toch een stukje ijdeler
Mijn kater stinkt niet. Hij vlekt ook niet. Behalve het incidentele beest dat hij mee naar huis sleept is hij qua ranzigheid vrij neutraal.
Ik heb een poes en een kater en ik merk wel degelijk verschil. De kater stinkt inderdaad harder en de poes eigenlijk helemaal niet. Hij heeft gewoon een sterkere urine lucht. Hij ruikt gewoon uit zich zelf sterker.En ook als hij gepoept heeft en hij komt van de bak af dan ruik je die lucht gewoon nog door het filter heen en als de poes is geweest dan merk je er niks van.
Heeft de kater geen last van blaasgruis, dan "lekken" ze soms ook een beetje?
Hier twee katers en een poes. Beide stinken niet en laten geen vlekken achter. Alleen als ze van de kattenbak komen.
Mijn kater stinkt niet! Hij ruikt lekker naar kat! Helemaal geen urine of andere vieze geurtjes. Ja als hij z'n kont fijn in je gezicht duwt bij het tramplen..
Daar ben ik weer . Bedankt voor de inzichten, het is dus geen algemeen katerverschijnsel. De vlekken geven geen poep- of urinelucht maar algehele katlucht, sproeien doet ie ook niet. Hij wast zich ook niet zo fanatiek als de poes trouwens .

Ze krijgen goed en duur voer, maar wellicht helpt het nog eens om wat andere merken te proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven