Stoffen bank ikea vaal
woensdag 11 september 2013 om 11:18
Hoi,
Ik heb een tweedehands stoffen bank van de ikea gekocht, donkerblauw.
Deze bank lijkt er op: www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70223733/#/50208494
De bank is alleen erg vaal geworden en ik wil de kleur eigenlijk opfrissen/ donkerder hebben.
De kussenhoezen zijn te wassen, maar de rest zit qua stof vast aan de bank.
Ik lees wat op internet over schoonmaakazijn en water maar zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Of zijn er betere opties om de bank weer donkerder te maken?
Alvast bedankt!!
Ik heb een tweedehands stoffen bank van de ikea gekocht, donkerblauw.
Deze bank lijkt er op: www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70223733/#/50208494
De bank is alleen erg vaal geworden en ik wil de kleur eigenlijk opfrissen/ donkerder hebben.
De kussenhoezen zijn te wassen, maar de rest zit qua stof vast aan de bank.
Ik lees wat op internet over schoonmaakazijn en water maar zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Of zijn er betere opties om de bank weer donkerder te maken?
Alvast bedankt!!
woensdag 11 september 2013 om 11:25
woensdag 11 september 2013 om 12:43
woensdag 11 september 2013 om 12:50
Als ik de juiste bank in gedachte heb dan is dat inderdaad een exemplaar wat snel vaal wordt. Ik vind het een heerlijke bank, maar bij verschillende vrienden heb ik de blauwe variant erg vaal zien worden.
Ik heb begrepen van een vriendin dat de Ikea wel reserve onderdelen heeft voor de bank, ook de hoezen en stof voor de ombouw. Misschien is dat een optie, maar goedkoop is het waarschijnlijk niet, en je loopt weer risico dat het vaal wordt.
Ik zou er zelf ook een foulard 'der op pleuren'.
Ik heb begrepen van een vriendin dat de Ikea wel reserve onderdelen heeft voor de bank, ook de hoezen en stof voor de ombouw. Misschien is dat een optie, maar goedkoop is het waarschijnlijk niet, en je loopt weer risico dat het vaal wordt.
Ik zou er zelf ook een foulard 'der op pleuren'.
dinsdag 24 september 2013 om 11:36