Stofschaar voor linkshandigen
maandag 17 juni 2013 om 19:06
Ik ben op zoek naar een stofschaar voor linkshandigen. Ik heb, omdat ik totaal nieuw ben in de wereld van kleding maken, totaal geen idee welk merk stofschaar goed is en waar ik op moet letten. Ik heb al geprobeerd om een schaar voor rechtshandigen te gebruiken (gaat bij normale scharen wel) maar dit knipt zo lastig en wordt snel pijnlijk aan mijn vingers.
Ik wil geen super dure schaar maar ook niet zo'n goedkoop ding wat na drie keer gebruiken bot is.
Heeft iemand tips qua merk, waar ik op moet letten en waar ik een stofschaar kan kopen? Ik heb vanwege mijn werk geen tijd om naar de markt te gaan, dus die optie valt voor mij af.
Ik wil geen super dure schaar maar ook niet zo'n goedkoop ding wat na drie keer gebruiken bot is.
Heeft iemand tips qua merk, waar ik op moet letten en waar ik een stofschaar kan kopen? Ik heb vanwege mijn werk geen tijd om naar de markt te gaan, dus die optie valt voor mij af.
maandag 17 juni 2013 om 19:40
Ik had een dure schaar gekocht, super tevreden over. Toen vond ik bij ikea de goedkope stofschaar en daar ben ik ook erg tevreden over!
Deze is fijn: http://www.textielstad.nl ... l-naaistersschaar-st.html
Deze is fijn: http://www.textielstad.nl ... l-naaistersschaar-st.html
maandag 17 juni 2013 om 20:03
Goeie vraag!
Ik heb ook een rechtshandige, maar het is inderdaad niet het meest handige. Prym heeft er een voor 25 euro, Zwilling heeft er vast ook een. Dat zijn merken waar ik erg blij mee ben, gaan oneindig lang mee.
Die van Ikea vind ik slecht, probeer voor de lol eens hoe die scharen knippen die op de stoffenafdeling hangen. Zijn ook niet linkshandig volgens mij.
Een goede stofschaar glijdt door stof.
Ik heb ook een rechtshandige, maar het is inderdaad niet het meest handige. Prym heeft er een voor 25 euro, Zwilling heeft er vast ook een. Dat zijn merken waar ik erg blij mee ben, gaan oneindig lang mee.
Die van Ikea vind ik slecht, probeer voor de lol eens hoe die scharen knippen die op de stoffenafdeling hangen. Zijn ook niet linkshandig volgens mij.
Een goede stofschaar glijdt door stof.
maandag 17 juni 2013 om 20:16
Voor een beginner voldoen denk ik veel scharen. Belangrijkste is dat je de schaar echt voor stof houdt en er geen andere dingen mee knipt.
Mijn eerste stofschaar was een Fiskars, ik rechts, mijn moeder links. De rechtse heeft zeker 10 jaar dienst gedaan, tot mijn man er karton mee knipte. Sindsdien doet het ding al weer meer dan 20 jaar dienst in de keukenla.
Mijn eerste stofschaar was een Fiskars, ik rechts, mijn moeder links. De rechtse heeft zeker 10 jaar dienst gedaan, tot mijn man er karton mee knipte. Sindsdien doet het ding al weer meer dan 20 jaar dienst in de keukenla.
maandag 17 juni 2013 om 20:40
Dus Fiskars of Prym zijn goede merken. Zwilling heeft toch vooral keukenmessen etc.? Daar zal ik ook eens naar kijken.
Ik kan bij de IKEA-website geen scharen voor linkshandigen vinden, maar misschien kijk ik verkeerd.
Toevoeging: ik ga voor een Fiskars schaar, die is iets goedkoper dan de Prym en lijkt me prima voor een beginner.
Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken!
Ik kan bij de IKEA-website geen scharen voor linkshandigen vinden, maar misschien kijk ik verkeerd.
Toevoeging: ik ga voor een Fiskars schaar, die is iets goedkoper dan de Prym en lijkt me prima voor een beginner.
Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken!