Stofzuiger en dweil in 1

14-02-2020 11:54 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand een combi stofzuiger-dweil? Is het wat? En kan je echt in 1 beweging vuil opzuigen en dweilen? Het klinkt zo ideaal. Maar ik ben benieuwd of het inderdaad zo ideaal is als het klinkt.
Ik heb het niet, maar als ik denk aan hoe mijn stofzuiger werkt dan moet ik soms wel drie keer heen en weer over de vloer voordat al het vuil weg is. Als je dan ook nog gelijk de dweil erover hebt, wordt stof nat en plakkerig en kan je het niet meer opzuigen.

Handig lijkt het mij dus niet!
Het lijkt mij ook superfijn en ik heb het ook al een paar keer overwogen, maar ik kan me ergens ook niet voorstellen dat het echt werkt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Kattenkop schreef:
14-02-2020 11:58
Ik heb het niet, maar als ik denk aan hoe mijn stofzuiger werkt dan moet ik soms wel drie keer heen en weer over de vloer voordat al het vuil weg is. Als je dan ook nog gelijk de dweil erover hebt, wordt stof nat en plakkerig en kan je het niet meer opzuigen.

Handig lijkt het mij dus niet!
Precies! Zo denk ik dus ook. Maar daar zal de fabrikant toch ook wel over nagedacht hebben? Hoop ik.
Zoiets: https://www.consumentenbond.nl/stofzuiger/powerpro-aqua
Lijkt mij niets. Als ik alleen al de tekst lees vind ik het zonde van het geld.
Lijkt me niet dat dat ideaal werkt want door het vocht gaat het vuil toch aan de vloer plakken?
Ik heb de FloorCleaner van Kärcher. Dat is een dweil die ook zuigt. En ja, het werkt, maar wel tot op zekere hoogte. Als je vloer wat stoffig en vies is, en er ligt hier en daar een haar, dan werkt hij prima. Maar groter vuil kan hij niet opzuigen en je kunt er ook niet mee onder het bed, de bank of diepe kasten komen. Dat apparaat is echt meer bedoeld om te dweilen dan om te zuigen. Dat dweilen doet hij overigens wel goed, maar niet snel. En echt hardnekkig aangekoekt vuil moet je tig keer overheen of kun je sneller even met een sponsje wegschuren.
Ik heb zo'n ding... van Kärcher....En het is een r*t ding.... Ik ben sneller klaar met beide apart , dan dat ik het ding moet legen, moet vullen, en loop x keer.....Vreselijk!

Gebruik hem nu alleen nog om te zuigen, en dweil er lekker snel achter aan
Wij hebben huisdieren. Het zou ideaal zijn, maar likt me uitgesloten dat zoiets voor mij goed zou werken.
Ik stofzuig nu en daarna met stoomreiniger en dat gaat goed.
JobEva schreef:
14-02-2020 12:24
Ik heb zo'n ding... van Kärcher....En het is een r*t ding.... Ik ben sneller klaar met beide apart , dan dat ik het ding moet legen, moet vullen, en loop x keer.....Vreselijk!

Gebruik hem nu alleen nog om te zuigen, en dweil er lekker snel achter aan
Blij dit te lezen. Dat ding stak mij de ogen uit en nu ben ik van mijn te dure droom verlost :lol:
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Ik wil dat ding vooral hebben omdat mijn zoon (met beperking) nogal van het sensopatisch spel en het kliederen is en we laten hem lekker zijn gang gaan daarin, maar het maakt wel veel rommel die onhandig is om op te ruimen, want het is vaak net te nat voor de stofzuiger en ook niet handig met de dweil. Ik krijg het wel opgeruimd, maar zo'n apparaat leek me ideaal - dat valt dus blijkbaar tegen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ja... ik dacht: praktisch.... sauna etc snel klaar.....maar mij valt het echt tegen!
Bedankt voor jullie reacties! M'n droom is aan duigen ;) maar dat bespaart me flink wat geld :)
Ik heb ook een Karcher. Vind het een fijn ding. Maar ik stofzuig wel eerst en dan gebruik ik hem. Dan dweil ik ook direct het hele huis.
Overigens gebruik ik ook nog vaak mijn mop voor de kleine klusjes.
De Karcher moet nl wel weer goed schoongemaakt worden anders gaat het stinken.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven