Stofzuiger met dieren

26-12-2015 12:29 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, het word tijd voor een nieuwe stofzuiger. We hebben een stenen vloer, en aardig wat beesten. Wat adviseren jullie? Een Dyson, Miele, of?
Ik heb lang haar en dat gaat overal in vast zitten enzo. Ik vind het filter van de kruimeldief al vies om schoon te maken. Dus ik heb het liefst gewoon een zak, hoef ik geen vieze filters schoon te maken
Ik wil ook een Dyson! We hebben nu een soortgelijke, maar ik heb toch het idee dat die niet al het haar wegkrijgt. Dus ik ga over een aantal maanden maar eens beginnen met sparen Ben trouwens zelf ook voorstander van een stofzuiger zonder zak. Dat filter leegplukken vond ik wel meevallen. Heb hem net vorige week helemaal schoongemaakt.
Hier ook een Dyson: ik vind hem loodzwaar. Niet alleen met de trap op tillen, maar ook met het achter je aan trekken. Ik ben tijdens het zuigen drukker met de stofzuiger dan met zuigen. Voor het zware, vieze werk (hooi, haar, keutels, aarde) heb ik een oude zak-loze Philips (die we dus vervingen met de Dyson) en die doet het fantastisch.
quote:Desperate_Housewive schreef op 28 december 2015 @ 08:37:

[...]

Bij een Dyson niet. Daar heb ik het over.
quote:Desperate_Housewive schreef op 28 december 2015 @ 10:46:

Ik heb lang haar en dat gaat overal in vast zitten enzo. Ik vind het filter van de kruimeldief al vies om schoon te maken. Dus ik heb het liefst gewoon een zak, hoef ik geen vieze filters schoon te maken Aha en eens!
Wij hebben een Miele en een Philips en een prof. stofzuiger (kan even niet op de naam komen) voor verbouwingen, klussen (puinstof, water etc).

De Philips gebruik ik thuis. De Miele voor de auto's.

Onze woef kijkt en houdt die apparaat in de gaten wanneer ik aan het stofzuigen ben. Hij gaat gelukkig niet achter de mondstuk aan.

Onze vorige deed dat wel. Dat moest ik echt afleren omdat dat ook slecht is voor de tanden.

Een speciale mondstuk voor gladde vloeren is erg handig. Dat glijdt makkelijk over onze tegels.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:ippy schreef op 28 december 2015 @ 11:15:

Hier ook een Dyson: ik vind hem loodzwaar. Niet alleen met de trap op tillen, maar ook met het achter je aan trekken. Ik ben tijdens het zuigen drukker met de stofzuiger dan met zuigen. Voor het zware, vieze werk (hooi, haar, keutels, aarde) heb ik een oude zak-loze Philips (die we dus vervingen met de Dyson) en die doet het fantastisch.

Dit. Om deze reden heb ik geen Dyson. Tijdens het shoppen heb ik diverse stofzuigers in de hand gehad om uit te zoeken hoe/wat betreft ergonomie en gewicht.

Ik vond de Dyson ook te zwaar.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Hoezitdit schreef op 26 december 2015 @ 23:06:

[...]

Het is niet alleen dat. Het zijn ook de filters, een van die filters moet net zo vaak kaalgeplukt worden als dat de opvangbak geleegd moet worden. Dus handmatig al het haar en stof van het filter halen. Daarnaast moet de binnenkant (van dat filter) af en toe leeggezogen worden.In alle jaren nog nooit meegemaakt. Hier gewoon 1 klik en open, omkieperen en klaar. Denk dat ik gewoon mazzel heb met mijn katten, heb nergens last van
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
De AEG SC-Animal Stofzuiger. Super tevreden over! Zakloos, overigens.
ik heb een bestron zonder zak goeie stofzuiger alleen me kat krijgt bijna een paniek aanval als ik ga stofzuigen
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 december 2015 @ 12:09:

[...]

In alle jaren nog nooit meegemaakt. Hier gewoon 1 klik en open, omkieperen en klaar. Denk dat ik gewoon mazzel heb met mijn katten, heb nergens last van Ik weet niet welk merk je hebt, ik heb een dirt devil. Daar zit in de opvangbak een rond filter waarop veel haren en stof komen. Als ik die niet na twee keer gebruiken schoonmaak, zuigt de stofzuiger niet goed meer. En dat is een vies werkje. Dus voor mij nooit een stofzakloze stofzuiger meer, het kost mij veel meer werk dan ik ooit met een stofzakkenzuiger heb gehad.
quote:Desperate_Housewive schreef op 28 december 2015 @ 10:46:

Ik heb lang haar en dat gaat overal in vast zitten enzo. Ik vind het filter van de kruimeldief al vies om schoon te maken. Dus ik heb het liefst gewoon een zak, hoef ik geen vieze filters schoon te maken Jij snapt mij. :-)
Wij hebben de Harry van Numatic. Daar zit een roterende borstel bij waarmee je makkelijk haren van meubels/kussens enz. kan verwijderen. Met honden misschien wat minder belangrijk, maar met katten (die overal opzitten) vreselijk handig. Verder zijn het hele duurzame stofzuigers met grote stofzakken, weinig herrie, en een lang snoer. Wel zware apparaten.
Heb zo'n kleine dyson waar je verschillende hulpstukken op kunt plaatsen (waaronder lange steel met breed borstelstuk). Deze gebruik ik als veredelde kruimeldief.

Daarnaast hebben we een robotstofzuiger van Miele. Was eerst vrij sceptisch, maar het heeft echt mijn verwachtingen ver overtroffen. 'S avonds, als de kinderen in bed liggen, laat ik hem 'los'. Hij gaat volledig zijn eigen gang. Slaat niets over en zoekt nadien zelf zijn laadstation weer op.

Toen ik het opvangbakje na een dag of drie wilde legen (was eigenlijk meer benieuwd of er überhaupt wat in zat) was ik stomverbaasd over de dikke stofplukken die ik er in aantrof. (En nee, het is hier geen huishouding van Jan Steen. Dat valt best wel mee).

Of het voor lang hondenhaar ook echt geschikt is vraag ik me af (zitten veel ronddraaiende borstels onder het apparaat en daar draait het haar wel in vast ben ik bang) maar puur als stofzuiger, of voor bijv. mensen met allergie,- of luchtwegproblemen, is hij echt ideaal.

Ook voor de luie huisvrouw trouwens
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven