Stom koelkast probleem

04-11-2019 11:36 52 berichten
Mijn koelkast heeft een stom en irritant probleem.

In de achterwand zit het koelelement, eigenlijk een soort extra wandje tegen de achterkant van de koelkast. (binnenin). En in de rechteronderhoed van dat extra wandje vormt zich telkens een grote klont ijs. Geen idee hoe dat kan want de koelkast staat op 4 graden. Soms smelt dat volgens mij ook een beetje, want de bodem van mijn groentebak en de bodem van de koelkast zijn regelmatig nat. Maar het water op de bodem van de koelkast zelf bevriest dus ook. Vandaag de koelkast schoongemaakt en ik heb met een mes het ijs weg moeten halen.
Het afvoerbuisje voor vocht is gewoon open, het probleem zit bij de koelwand.

Iemand die weet hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen?

Heb de fabrikant al eens gebeld en die zei dat ik de temperatuur iets omhoog moest doen, maar dat helpt niet. Er zit geen garantie meer op de koelkast.
Oh er zijn hier mensen met koelkasten van 15 a 16 jaar oud, die moet je echt vervangen! Juist bij een koelkast scheelt dat zó veel stroomverbruik, dat je het snel terugverdiend hebt.
ClumsyNinja schreef:
05-11-2019 06:17
Oh er zijn hier mensen met koelkasten van 15 a 16 jaar oud, die moet je echt vervangen! Juist bij een koelkast scheelt dat zó veel stroomverbruik, dat je het snel terugverdiend hebt.
Zo oud is de mijne niet. Helaas geen idee hoe oud wel. Ik zie ook geen plaatje waar een serienummer op staat, zodat ik het uit kan zoeken. De mijne is schat ik tussen de 7 en 10 jaar oud.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven