Stoomreiniger. Is het wat?

24-09-2013 23:29 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,

Ik overweeg om een stoomreiniger aan te schaffen onder het mom van "lekker handig" voor het huishouden.

Maar is het ook echt handig? Iemand zelf zo'n ding in huis? Ervaringen? Aanraders?
Gisteren was er ook al een topic over. Conclusie: nutteloos ding.
Onding. Stoom reinigt niet, het verhit alleen en doodt evt bacterien. Apparaten zijn log en onhandig.
Ideaal als je stiekem een ongeopend mailje wil lezen
quote:sehnsucht, 7 minuten geleden

Ideaal als je stiekem een ongeopend mailje wil lezenDan voldoet een waterkoker ook wel.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik vind de kleine uitvoering zijn geld niet waard. Die om vloeren te reinigen absoluut wèl, maar in ieder geval niet op laminaat. Het wordt superschoon, maar er blijft een waas achter op die vloer, dus mat i.p.v. glans.
Noem mij ouderwetsch maar bij een mailtje zie ik me mijn laptop boven stoom houden. Alles wat ik door de brievenbus krijg noem ik post of een brief.
Het Viva forum is papaja.
Ik heb er 1 en gebruik hem werkelijk nooit! niet doen dus..
ik vind het juist wel fijn. voor de vloeren, voor de ramen, om matrassen of stoffen banken te reinigen...

maar idd wel een grote versie, niet die kleine handdingen. die zijn 3 keer niks.
Toen ik thuis tijdens mijn zwangerschapsverlof zat te wachten tot de baby kwam, vond ik dat ik heel ernstig een stoomreiniger nodig had.

Ik vind het nog steeds best handig, de aanslag in de voegen van de badkamer krijg ik er mee weg, ik stoom de bank, wipstoel, bekleding van de maxi cosi ermee en de nare luchtjes gaan er beter mee weg in de wc. (Ik heb een H2O X5.)
Als iedereen maar wel heel goed weet dat je daar je laminaatvloer volledig mee naar de kloten kan helpen.
Ik gebruik hem om voegen te reinigen en vlekken op de muur. Voor de ramen en het houtwerk buiten vind ik hem ook wel handig. Voor een laminaatvloer reinigen is hij niet geschikt.
Ik heb onlangs een stoomstofzuiger gekocht een echte aanrader.

Een Maxima stoomstofzuiger via [spam].

Ben erg tevreden over zijn kracht en dat hij alles in een keer kan doen stomen en zuigen in een handeling.

Machine is lekker klein en wendbaar en werkt zonder stofzakken.

Wat ook handig is dat je hem direct bij kunt vullen dus niet steeds hoeft te wachten, zoals bij mijn oude stoomreiniger die ook nog met doeken werkte.

Zijn kwamen aan huis een demonstratie geven wat erg prettig was, gezien je dan direct ziet hoe alles werkt en je direct een goede uitleg krijgt.

Was wel een wat duurdere aanschaf maar zeker zijn geld waard.
Ik gebruik de stoomreiniger op het toilet en de badkamer mee te reinigen (na het gewone poetsen) en als de hond loops is.
Dweil en een emmer sop doet het nog steeds beter.

Zonde van je geld.
Ik heb een stoom vloerreiniger gekregen van mijn moeder, die vond het niets. En ik ook niet. Vlekken op de tegels gaan er niet van weg en je ziet steeds een waas op je vloer.
Ik heb een karcher met verschillende mondstukken erop. De grote gebruik ik voor de vloer en de kleine voor de toilet en badkamer. Ik vind het ideaal om te gebruiken!
Thanks ladies!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven