Stoomreiniger
dinsdag 5 mei 2020 om 10:59
Wie heeft er ervaring met een stoomreiniger? Ik zit eraan te denken eentje aan te schaffen omdat het bacteriën en virussen doodt zonder chemische producten. Maar ik vraag me af hoe bijv iets als dweilen in zijn werk gaat. Als je de vloer gedaan hebt ligt er nog steeds stof en vuil op lijkt mij ook al is het dan steriel. Hoe krijg je dat dan weg? Nadweilen met een doek? En werkt de stoomreiniger ook goed tegen kalkaanslag in de badkamer of bij kranen?
dinsdag 5 mei 2020 om 11:09
Bij dweilen blijft het stof toch ook achter op de vloer? Daarom stofzuig je eerst. Een stoomreiniger werkt wat dat betreft hetzelfde. De hogere temperatuur en de druk van de stoom werken tegen vuil.
Ik heb er zelf één, ik vind het juist voor dweilen een oplossing. Geen gedoe met emmers en dweilen die je uit moet wringen.
Lijkt me dat stoom niet zoveel doet tegen kalk. Misschien dat je het weg kunt spuiten, maar hier moet er gewoon azijn aan te pas komen.
Ik heb er zelf één, ik vind het juist voor dweilen een oplossing. Geen gedoe met emmers en dweilen die je uit moet wringen.
Lijkt me dat stoom niet zoveel doet tegen kalk. Misschien dat je het weg kunt spuiten, maar hier moet er gewoon azijn aan te pas komen.
dinsdag 5 mei 2020 om 11:24
Er wordt gezegd dat de stoomreiniger stof en vuil beter losweekt. Dus als je na het stofzuigen met de stoomreiniger erover heen gaat, zit je alsnog met een hoop stof en vuil. Wat doe je daar dan mee? Verspreid je dat met een doekje niet alleen maar zodat je eindigt met hetzelfde resultaat? Of is het echt een verbetering?
dinsdag 5 mei 2020 om 11:33
Eerst stofzuigen; dan is het grove vuil en stof weg.
Ipv dweilen de stoomreiniger gebruiken; de microvezeldoek neemt het vrijgekomen vuil in zich op dus je hoeft er niet nog eens achteraan met een doek ofzo. Als je een groot oppervlakte schoonmaakt is een 2e microvezeldoek handig of je spoelt om halverwege een keer uit (wij kiezen vaak voor de 1e optie en gooien ze daarna in de wasmachine).
Ideaal, nu sinds 1 jaar in bezit (een black & Decker ) en ik zou nooit meer terugwillen naar gewoon dweilen!
Ipv dweilen de stoomreiniger gebruiken; de microvezeldoek neemt het vrijgekomen vuil in zich op dus je hoeft er niet nog eens achteraan met een doek ofzo. Als je een groot oppervlakte schoonmaakt is een 2e microvezeldoek handig of je spoelt om halverwege een keer uit (wij kiezen vaak voor de 1e optie en gooien ze daarna in de wasmachine).
Ideaal, nu sinds 1 jaar in bezit (een black & Decker ) en ik zou nooit meer terugwillen naar gewoon dweilen!
dinsdag 5 mei 2020 om 12:01
Hier gebruik ik een stoomreiniger (handformaat) voor de voegen en vieze randjes. Ideaal. Uiteraard moet je naderhand wel even met een doekjes langs de voegen en randjes.baukelien schreef: ↑05-05-2020 11:24Er wordt gezegd dat de stoomreiniger stof en vuil beter losweekt. Dus als je na het stofzuigen met de stoomreiniger erover heen gaat, zit je alsnog met een hoop stof en vuil. Wat doe je daar dan mee? Verspreid je dat met een doekje niet alleen maar zodat je eindigt met hetzelfde resultaat? Of is het echt een verbetering?
Hier een reiniger voor de vloer die ook het vieze water opzuigt.
Allebei van Karcher.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.