Stopcontact badkamer onder stroom

23-06-2024 14:22 61 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allen,

Ik was mijn badkamer aan het schoonmaken vanmiddag en ook het stopcontact (zo’n speciaal veiligheidsstopcontact) is nat geworden. Het betegelde muurtje waar het stopcontact in zit staat nu onder stroom en het stopcontact ook. Er zijn op de tegels ook een soort lijnen zichtbaar, alsof er een vaag patroon in de tegels zit zeg maar.
De rest van de badkamer is oke, geen stroom. Ik kreeg niet echt een schok maar wel pijnlijke tintelingen.
Wat moet ik nu doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou in de meterkast de stop omzetten van de groep waar je badkamer op zit. Dan haal je de stroom er af.

Dan de badkamer laten drogen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je moet daar niet gaan douchen in elk geval. Je moet er iemand naar laten kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
En tot slot denk ik dat je iemand naar dat stopcontact moet laten kijken want dat klinkt niet goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ik heb daarna nog al douchend zeker een half uur schoongemaakt…. Ik ga nu de stroom eraf halen
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan heb je geluk gehad onder de douche. Als electrical engineer kan ik je zeggen dat de rest gelijk heeft, stop omzetten zodat er geen spanning meer op staat. Een professional bellen om dit te fixen.

En de volgende keer opletten dat je niet je stopcontact nat maakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou meteen de stroom eraf gehaald hebben en absoluut niet meer gaan douchen. Je hebt echt een groot risico genomen, dit had veel erger af kunnen lopen.
De stroom er pas weer op als alles goed droog is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou morgen even overleggen met een installatiebedrijf. Verdiep je wel eerst goed in het bedrijf voordat je met een scharrelaar in zee gaat voor een veel te hoge prijs.

Tot die tijd de stroom eraf laten in de badkamer.
Mocht je dit ooit nog eens hebben: water geleidt stroom, dan niet onder de douche stappen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Citterio schreef:
23-06-2024 14:32
Nou ik heb daarna nog al douchend zeker een half uur schoongemaakt….
JEZUS wat dom o_o
Je wordt pas nat als het regent
Alle reacties Link kopieren Quote
Citterio schreef:
23-06-2024 14:32
Nou ik heb daarna nog al douchend zeker een half uur schoongemaakt…. Ik ga nu de stroom eraf halen
Hoe verzin je het....
Alle reacties Link kopieren Quote
Is je aardlekschakelaar op vakantie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Andre schreef:
23-06-2024 15:45
Is je aardlekschakelaar op vakantie?
Dat dacht ik ook; als zoiets gebeurt moet de stroom er toch automatisch af gaan?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Linux schreef:
23-06-2024 14:42
Dan heb je geluk gehad onder de douche. Als electrical engineer kan ik je zeggen dat de rest gelijk heeft, stop omzetten zodat er geen spanning meer op staat. Een professional bellen om dit te fixen.

En de volgende keer opletten dat je niet je stopcontact nat maakt.
Als electrical engineer, heb jij een hypothese hoe dit kan door natmaken van een stopcontact? Van een stopcontact natmaken krijg je toch stroom op een muurtje? Dan moet er toch al stroom weglekken en al iets kapot zijn voor het nat wordt?
Alle reacties Link kopieren Quote
eckano schreef:
23-06-2024 15:52
Dat dacht ik ook; als zoiets gebeurt moet de stroom er toch automatisch af gaan?
Lijkt mij wel. Toen hier een keer een stopcontact per ongeluk wat nat werd bij het aansluiten van de wasmachine vloog de aardlek er meteen uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voorlopig niet meer douchen! En morgen je stopcontact en meterkast laten keuren, dit is echt heel onveilig!
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent gaan douchen terwijl je badkamermuur onder stroom stond?!! Mijn hemel. levensgevaarlijke combinatie.

Ik zou de badkamer niet meer gebruiken totdat de elektricien is langsgeweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een interessante casus. Jij hebt ofwel een engeltje op je schouder ofwel een waterontharder van jewelste die alle opgeloste zouten uit je water haalt, waardoor zuivere H2O overblijft. Ik denk het eerste.
Wanneer het met elkaar beter is dan zonder elkaar kun je pas echt spreken van gezelligheid
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt geen aardlek?
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij zorgt lekstroom niet ervoor dat de aardlek er uit knalt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
23-06-2024 17:35
Volgens mij zorgt lekstroom niet ervoor dat de aardlek er uit knalt.
:blond:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardlekschakelaar
Wanneer het met elkaar beter is dan zonder elkaar kun je pas echt spreken van gezelligheid
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanaf een bepaalde grootte staat er bij. Dat zal het zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar het stopcontact werd nat (terwijl je douchte? Waar zit dat stopcontact dan?) , je zag strepen op de tegels en voelde tintelingen op de tegels en toen dacht je ‘boeiûh, ik ga nog lekker even een half uur douchend schoonmaken!’

Oké dan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
23-06-2024 18:03
Maar het stopcontact werd nat (terwijl je douchte? Waar zit dat stopcontact dan?) , je zag strepen op de tegels en voelde tintelingen op de tegels en toen dacht je ‘boeiûh, ik ga nog lekker even een half uur douchend schoonmaken!’

Oké dan.
Misschien heeft haar douche een formaat bezemkast, waarbij de douche nog net niet tegen de wc en waskom aanzit :lol:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
23-06-2024 17:35
Volgens mij zorgt lekstroom niet ervoor dat de aardlek er uit knalt.
Lekstroom niet nee tenzij het wellicht teveel lekt. Ik heb lekstroom bij sommige apparaten omdat ze niet in een geaard stopcontact zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
23-06-2024 19:26
Lekstroom niet nee tenzij het wellicht teveel lekt. Ik heb lekstroom bij sommige apparaten omdat ze niet in een geaard stopcontact zitten.
Ja dat is het, het moet om een geaard stopcontact gaan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven