Strakke lijnen, hoe?
zaterdag 27 juli 2013 om 19:02
Ik ben een muur aan het verven. Grootste gedeelte al gedaan, nu alleen nog het stuk bij het plafond. Onhandig als ik ben, kan ik dat echt niet uit de losse pols. Ik wilde het dus afplakken met schilderstape. Een klein stukje had ik geplakt, maar dat zat nogal scheef dus even los gehaald om recht te plakken. Maar toen trok ik dus zo die hele stuclaag mee :S. Was gelukkig maar een klein stukje, maar schilderstape gaat m dus niet worden, want dan kan ik straks het hele plafond opnieuw stucen. Wat nu? Ik heb al gegoogled, maar de enige opties die ik kan vinden zijn schilderstape, of uit de losse pols. Beide zijn geen opties, wat nu? Kan moeilijk de muur zo onafgemaakt laten :S
zaterdag 27 juli 2013 om 19:07
Kun je niet met een dunne kwast eerst de buitenkant (dus bij het plafond) verven en dan met een roller 'inkleuren'?
Evt met heel dunne kwast de allerbuitenste lijn, dan een stukje met een dikkere kwast en dan verder inkleuren.
Als ik goed begrijp zit daar een hoek dus op zich niet zo moeilijk.
En als je het echt niet voor elkaar krijgt, idd iemand met een vastere hand vragen. Want op zich kan het makkelijk zonder tape.
Evt met heel dunne kwast de allerbuitenste lijn, dan een stukje met een dikkere kwast en dan verder inkleuren.
Als ik goed begrijp zit daar een hoek dus op zich niet zo moeilijk.
En als je het echt niet voor elkaar krijgt, idd iemand met een vastere hand vragen. Want op zich kan het makkelijk zonder tape.
zaterdag 27 juli 2013 om 19:11
Echt, gewoon verven, hoe klein het kwastje ook is, is echt geen optie. Dat heb ik een klein stukje geprobeerd, maar dat wordt heel bobbelig en komt ook meer op het plafond dan de bedoeling is ... Ik zou niet weten wie ik zou moeten vragen. Het is een flinke muur, als je dat met de losse pols doet ben je wel ff bezig. Voel me ook zo bezwaard dan om zoiets te vragen.
zaterdag 27 juli 2013 om 19:24
Als je een gekleurde muur verft kun je beter de grens niet direct langs het plafond verven maar een paar cm lager.
Op de muur dus. Plafond is vaak niet helemaal strak en wat hobbelig. Zo krijg je optisch een veel strakkere grens.Dus dun schilderstape boven aan de muur plakken, en dan de kwast voorzichtig op het tape zetten en naar beneden deppend verven.
Niet omgekeerd vanaf muur naar tape, want dan schieten de haartjes met verf eerder tussen het tape.Snap je het nog?
Op de muur dus. Plafond is vaak niet helemaal strak en wat hobbelig. Zo krijg je optisch een veel strakkere grens.Dus dun schilderstape boven aan de muur plakken, en dan de kwast voorzichtig op het tape zetten en naar beneden deppend verven.
Niet omgekeerd vanaf muur naar tape, want dan schieten de haartjes met verf eerder tussen het tape.Snap je het nog?
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
zaterdag 27 juli 2013 om 19:26
Karton (dun bijvoorbeeld van een verpakking) in tegen plafond aanhouden en daar lekker overheen schilderen. Weer verplaatsen en weer een stukje. Let op met verplaatsen... want kan zijn dat er aan de andere kant van het karton toch verf komt. Enne.. tijdens het schilderen sta je er met je neus bovenop te kijken en ben je heel kritisch. Als straks af dan zie je dat niet meer zo hoor (ik althans niet, maar ben dan ook niet echt een perfectionist).
zaterdag 27 juli 2013 om 19:26
Tpi van onze huisschilder: als je muren wilt verven dan nooit tot precies tegen het plafond aan schilderen maar er altijd een cm of halve cm vanaf blijven, lijntje trekken (eventueel met waterpas) of een bufferjte tussen plafond en muur (karton, plankje) en verven maar.
Wat fullhouse zegt heb ik zelf ook boven ooit toegepast en het klopt maar dan ook moet je een vaste hand hebben met de kitspuit. (ik ben zelf echt een top-kitter want zelfs de keukenmonteur vond dat ik zelf de boel maar moest afkitten omdat ik de meest strakke kitranden produceer waar een proff. een puntje aan kan zuigen )
Wat fullhouse zegt heb ik zelf ook boven ooit toegepast en het klopt maar dan ook moet je een vaste hand hebben met de kitspuit. (ik ben zelf echt een top-kitter want zelfs de keukenmonteur vond dat ik zelf de boel maar moest afkitten omdat ik de meest strakke kitranden produceer waar een proff. een puntje aan kan zuigen )
zaterdag 27 juli 2013 om 19:34
zaterdag 27 juli 2013 om 19:54
Wij kregen dat ook niet mooi strak en hebben voor deze oplossing gekozen:
https://www.gamma.be/sierlijst-kiezen
Goedkoop, mooi en simpel te bevestigen!
Goedkoop, mooi en simpel te bevestigen!
zaterdag 27 juli 2013 om 20:03
zaterdag 27 juli 2013 om 21:09
quote:domblondje schreef op 27 juli 2013 @ 19:54:
Goedkoop, mooi en simpel te bevestigen!Oh weer wat geleerd, wat een geweldig idee, bedankt!!
Goedkoop, mooi en simpel te bevestigen!Oh weer wat geleerd, wat een geweldig idee, bedankt!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zondag 28 juli 2013 om 17:11
A: goeie vriend(in) vragen om een dagje te helpen
B: ander afplaktape gebruiken (schilderstape, kleur geel. Dus géén crepetape)
C: sierlijstje of plafondplint eroverheen plakken
D: stukje van de muur erbij pakken en afplakken (zie eerdere uitleg van marcellav)
E: kit op kleur als buffer gebruiken
F: minder kritisch zijn. Van een afstandje zie je het niet meer.
Succes.
B: ander afplaktape gebruiken (schilderstape, kleur geel. Dus géén crepetape)
C: sierlijstje of plafondplint eroverheen plakken
D: stukje van de muur erbij pakken en afplakken (zie eerdere uitleg van marcellav)
E: kit op kleur als buffer gebruiken
F: minder kritisch zijn. Van een afstandje zie je het niet meer.
Succes.
zondag 28 juli 2013 om 21:08