Suffe vraag over een fietswiel

06-07-2013 21:57 18 berichten
Ik wil een kinderfietsje op Marktplaats zetten maar weet niet hoeveel inch hij is. De doorsnede van het wiel is 36 cm. Volgens mij kun je dan ook de omtrek berekenen, maar ik ben niet zo wiskundig onderlegd Is het een 20 of 18" fietsje?
Alle reacties Link kopieren
36cm is 14,17inch volgens Google

(gewoon intikken: 36cm to inch)
quote:nephthys schreef op 06 juli 2013 @ 21:59:

36cm is 14,17inch volgens GoogleDat is toch geen officiële fietsmaat? Zou ik het ook nog ergens kunnen vinden op de fiets? Of moet ik meten met de band erbij?
Volgens mij gaat het om omtrek, want een 28" fiets heeft natuurlijk geen wielen met een doorsnede (straal?) van 2,5*28.
quote:betjebig schreef op 06 juli 2013 @ 22:03:

[...]

Dat is toch geen officiële fietsmaat? Zou ik het ook nog ergens kunnen vinden op de fiets? Of moet ik meten met de band erbij?

Maar wil je de maat van het wiel, of van het frame?

Wil je het frame, dan moet je misschien ook dat even opmeten.
quote:betjebig schreef op 06 juli 2013 @ 22:03:

[...]

Dat is toch geen officiële fietsmaat? Zou ik het ook nog ergens kunnen vinden op de fiets? Of moet ik meten met de band erbij?

Is 14" geen officiële maat (ken niets van kinderfietsen)?

En ik denk dat je de doorsnede van het wiel moet meten, met de band erbij.
Nee, ik wil weten hoeveel inch die wielen zijn. Daarvoor is volgens mij gebruikelijk om de omtrek te meten, maar dat lukt niet zo goed. Daarom heb ik de doorsnede opgemeten, en volgens mij kun je dan via een sommetje (iets met pi ofzo) berekenen wat de omtrek van die cirkel is als de doorsnede 36 cm. is. Als je dat dan omrekent naar inches, weet ik mijn antwoord. Volgens mij 2e klas wiskunde (maar toen haalde ik al drieën )
quote:betjebig schreef op 06 juli 2013 @ 22:09:

Nee, ik wil weten hoeveel inch die wielen zijn. Daarvoor is volgens mij gebruikelijk om de omtrek te meten, maar dat lukt niet zo goed. Daarom heb ik de doorsnede opgemeten, en volgens mij kun je dan via een sommetje (iets met pi ofzo) berekenen wat de omtrek van die cirkel is als de doorsnede 36 cm. is. Als je dat dan omrekent naar inches, weet ik mijn antwoord. Volgens mij 2e klas wiskunde (maar toen haalde ik al drieën )

Volgens mij worden wielmaten enkel berekend op doorsnede en niet op omtrek.

Dus als je wielen 36cm zijn dan is het toch echt wel 14inch. Maar als je de banden erbij bent vergeten te meten, dan gok ik dat je eerder een doorsnede van rond de 40cm krijgt, wat dan overeenkomt met 16inch. Een doorsnede van rond de 45cm komt overeen met 18inch.
Anyway, de maat staat meestal gewoon op de banden
Volgens mij is hij geen 16". Ik denk dat hij 18" is dus dat zet ik gewoon op Marktplaats. Bedankt voor je hulp!
quote:betjebig schreef op 06 juli 2013 @ 22:15:

Ik denk ook dat hij 18" is dus dat zet ik gewoon op Marktplaats. Bedankt!Want je zat er 9cm naast met meten? Er zit namelijk nogal een verschil tussen 36cm en 45cm...
http://www.ergonomiesite. ... trie/maat_kinderfiets.htm

18 inch is voor kinderen van 6-9 jaar. Hoe oud is jouw kind?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bandenmaat#Fiets
quote:betjebig schreef op 06 juli 2013 @ 22:15:

Volgens mij is hij geen 16". Ik denk dat hij 18" is dus dat zet ik gewoon op Marktplaats. Bedankt voor je hulp!Meet de doorsnede gewoon nog eens na, met de banden erbij, dan weet je het zeker.
quote:Amand schreef op 06 juli 2013 @ 22:15:

Anyway, de maat staat meestal gewoon op de banden Ik begin me steeds blonder te voelen hier Op de banden staat: 18 x 1,75 x 2. En dat betekent? (ik ga zo googelen )
volgens mij betekent die 18 dan dat het om 18 inch wielen gaat.
quote:betjebig schreef op 06 juli 2013 @ 22:23:

[...]

Ik begin me steeds blonder te voelen hier Op de banden staat: 18 x 1,75 x 2. En dat betekent? (ik ga zo googelen )Dit betekent dat de buitendiameter 18 inch is (dus vanaf de grond tot bovenaan de band), de hoogte van de band is 1,75 inch en de breedte van de band is 2 inch.
quote:Mariska76 schreef op 06 juli 2013 @ 22:54:

[...]

Dit betekent dat de buitendiameter 18 inch is (dus vanaf de grond tot bovenaan de band), de hoogte van de band is 1,75 inch en de breedte van de band is 2 inch.Ah, een deskundige Mijn vraag beantwoord dus. Mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven