Tafel/bureau opknappen

26-02-2012 19:15 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer mijn woonkamer low-budget wat op te knappen (en dan vooral qua meubels/accesoires). Maar ben nu even redelijk inspiratieloos, dus wie kan me creatief een beetje op weg helpen?

Het gaat om een bureau wat in de woonkamer staat. Het is een eenvoudig ikea bureau, model zeg maar plank boven en twee planken aan de zijkanten (de zijkanten zijn dus helemaal dicht). Nu heb ik een redelijk donkere woonkamer, en het bureau is zwart, en daarom vind ik het geheel niet mooi. Nu zou ik 'iets' met het bureau kunnen doen zodat het lichter wordt. Het kan echter niet geschilderd worden, daar is het materiaal niet geschikt voor. Een andere optie is om op MP te kijken voor bijv. een grenen eettafel en daar iets leuks mee te doen. Schilderen lijkt me minder mooi omdat voor de rest al zo'n beetje alles wit geschilderd is. Een wit bureau zou ik natuurlijk ook voor kunnen kijken, maar dat is dan weer zo wit. Bovendien worden oude eettafels eerder gratis aangeboden volgens mij.

Zelf had ik gedacht om het misschien te beplakken met krantenpapier o.i.d., maar dat lijkt het me ook net niet helemaal. Misschien beplakken met stof (kant bijv.), maar hoe pak ik dat aan? Heeft er iemand een ander leuk idee?
Ik ben gek op tafelzijl.

http://www.hiptafelzeil.n ... KHu6YygvK4CFYKEDgodYVe4EQ

Je hebt er tegenwoordig zoveel printjes in. Er zit vast iets leuks voor je tussen!
Plakplastic wat je ook gebruikt voor bijvoorbeeld planken in de kast? In allerlei kleuren en prints, dus keuze zat!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Waarom beplak je het niet met tafelzijl of plakplastic? KitschKitchen heeft bijvoorbeeld erg leuke dingen. Als het niet bevalt kan je het altijd weer weghalen of overplakken.
Hee, plakplastic, daar was ik zelf dus niet eens op gekomen!!! Waar heb je daar een beetje leuk keuze in? Ik ken namelijk wel het matte plastic, en met glas in lood motiefjes, maar dat is niet echt m'n smaak...
Ah kitch kitchen dus, ga ik daar eens voor kijken, bedankt voor de tips!
Ik zou hem persoonlijk op MP zetten en een andere terugkopen die wel geschilderd kan worden.

Maar dat ben ik.
Ja zou inderdaad ook kunnen hoor helene, maar omdat alles hier in huis al zo'n beetje geschilderd is zocht ik naar een andere oplossing, vandaar...

Ben al aan het googelen voor plakplastic, er is een hoop keuze in zeg!
Verdiep je wel even in de beste methode om te plakken, want dat schijnt nog niet zo makkelijk te zijn. Zeker niet als je een patroon op het plastic hebt dat min of meer recht op het blad moet komen.
Behang kan ook . Wel eerst een beetje opschuren en goed ontvetten. De bovenkant zou ik niet doen trouwens. Wordt snel lelijk. Of je moeth et blank aflakken. Maar dan ben je wel heel lang bezig. Dan is de eettafel van mp een snellere oplossing.

Verven kan ook wel maar daar heb je kunststof primer voor nodig. Heel veel werk dus en lastig om mooi strak te krijgen.
quote:helene31 schreef op 26 februari 2012 @ 19:34:

Verdiep je wel even in de beste methode om te plakken, want dat schijnt nog niet zo makkelijk te zijn. Zeker niet als je een patroon op het plastic hebt dat min of meer recht op het blad moet komen.en eigenlijk moet je dit met zijn tweeën doen: plakplastic 1 cm erop plakken, de een trekt de onderlaag er langzaam af, de ander wrijft met een theedoek o.i.d. het plakplastic er meteen strak, zonder bubbels op. Da's de manier met de minste kans op luchtbellen...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Schilderen kan wel, maar dan moet je eerst even een kunststofprimer gebruiken. Dus dan gebruik je ipv gewone grondverf. Daarna kan je hem gewoon aflakken!
Gratis ...

http://www.gratisoptehale ... tatus=aangeboden&pagina=1

http://www.haalgratisaf.n ... es.php?&categorie=meubels

http://meubels.allesgratisafhalen.nl/overige-meubels/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven