tandsteenverwijdering bij kat
zaterdag 28 september 2013 om 14:03
Aan de kattenbezitters op dit forum: laten jullie regelmatig tandsteen bij je kat/poes verwijderen?
Mijn kat van 6 jaar oud heeft nu een periode waarin hij enkel zachtvoer wil eten (hij heeft 2x per jaar zo'n periode). Nu keek ik eens naar zijn tanden en zag dat op een paar tanden een soort grijze aanslag zit en bij de kiezen tandsteen. Ik heb zelf van die titanium haakjes en krabbertjes voor mezelf, kan ik die ook voor hem gebruiken? En daarna natuurlijk goed schoonmaken.
Of kan ik dit beter bij de dierenarts laten doen? En hoeveel kost dat ongeveer?
Mijn kat van 6 jaar oud heeft nu een periode waarin hij enkel zachtvoer wil eten (hij heeft 2x per jaar zo'n periode). Nu keek ik eens naar zijn tanden en zag dat op een paar tanden een soort grijze aanslag zit en bij de kiezen tandsteen. Ik heb zelf van die titanium haakjes en krabbertjes voor mezelf, kan ik die ook voor hem gebruiken? En daarna natuurlijk goed schoonmaken.
Of kan ik dit beter bij de dierenarts laten doen? En hoeveel kost dat ongeveer?
zaterdag 28 september 2013 om 14:46
quote:dartsfan schreef op zaterdag 28 september 2013 14:43 Ik laat het gemiddeld bij zowel de hond als kat eens in de 4 jaar doen. toevallig gisteren bij de hond laten doen. Kostte 62,50 (maar is dan ook onder narcose). Was heel erg nodig......Dat valt me reuze mee. Ik vond op heeeeeeel oude forums dat het 100-200¤ kostte en dacht dat het misschien nu duurder was geworden. Maar dan zal ik maandag even informeren, coor de zekerheid. Dankjewel!
zaterdag 28 september 2013 om 15:04
quote:Lebowski schreef op zaterdag 28 september 2013 14:56 Als ik dat bij mijn katten geprobeerd zou hebben, had het me minstens een oog gekost. De dierenarts doet het onder narcose. Zou dat niet zelf gaan doen. 'T is wel vrij prijzig, helemaal omdat het meestal een terugkerend iets is.
Haha, doe het dan maar niet zelf . Deze kat is echt een rare, vertrouwt niet snel iemand (na 4 jaar zelfs mijn vriend nog niet), maar ik kan alles bij hem doen. Zit gewoon rustig naast hem zijn lip omhoog en de mondhoeken naar achter te doen.... Niks aan de hand.
Hoe vaak doe jij het gemiddeld, lebowski? Hij is al 6 en nog nooit laten doen.
Haha, doe het dan maar niet zelf . Deze kat is echt een rare, vertrouwt niet snel iemand (na 4 jaar zelfs mijn vriend nog niet), maar ik kan alles bij hem doen. Zit gewoon rustig naast hem zijn lip omhoog en de mondhoeken naar achter te doen.... Niks aan de hand.
Hoe vaak doe jij het gemiddeld, lebowski? Hij is al 6 en nog nooit laten doen.
zaterdag 28 september 2013 om 15:10
Ik moest het elk jaar laten doen, maar mijn kat had extreem slechte tanden, al sinds ik hem had toen hij twee ofzo was. Speciaal voer voor de tanden kon niet, want hij had al speciaal blaasgruisdieetvoer. Bij bijna elk bezoek werd er ook wel weer iets getrokken. 'T was altijd feest voor dat arme dier.
zaterdag 28 september 2013 om 15:22
Dierenartsen hebben vrije tarieven dus het kan behoorlijk variëren, dat merk ik nu wel met wat hier boven staat.
Mijn kat is 5 jaar (eet alleen brokjes) en moet ook tandsteen verwijderd worden + 1 kies eruit, ik moet rekening houden met 350 à 400 euro!
Heb geïnformeerd bij een ander en scheelt al de helft. Belachelijk!
Informeer dus hier en daar
Mijn kat is 5 jaar (eet alleen brokjes) en moet ook tandsteen verwijderd worden + 1 kies eruit, ik moet rekening houden met 350 à 400 euro!
Heb geïnformeerd bij een ander en scheelt al de helft. Belachelijk!
Informeer dus hier en daar
zondag 29 september 2013 om 00:07
quote:PinaColada schreef op zaterdag 28 september 2013 23:58 Alle katten(dieren)liefhebbers nu de petitie tekenen:
<a href="http://www.dierenbescherming.nl/NEE/?ut ... =dierendag" class="link">Teken petitie van de Dierenbescherming tegen het afschieten van zwerfkatten!</a>
Zegt het voort. Delen mag (graag zelfs)! Getekend.
<a href="http://www.dierenbescherming.nl/NEE/?ut ... =dierendag" class="link">Teken petitie van de Dierenbescherming tegen het afschieten van zwerfkatten!</a>
Zegt het voort. Delen mag (graag zelfs)! Getekend.