Te laat met bloembollen planten?

31-01-2010 12:33 12 berichten
Ik heb vorig jaar in november of zo aardig wat bloembollen gekocht. Toen was er niet echt een kans om die dingen in de grond te doen.

Daarna begon het te sneeuwen en vriezen, dus weer geen kans gehad.

Maar ondertussen is het eind januari (plantperiode is tot december).

Ben ik nu veels te laat en is het pech hebben of moet ik het er maar op wagen als ik ze vanmiddag de grond in doe? Ik wilde ook nog wat in potten planten, staat altijd zo mooi. Kan dat ook nog?

Ik zou toch wel graag dit voorjaar mooi bloeiende planten en bloemen willen hebben.

Gewoon doen! Ik ben ook zo laks in die dingen. Heb ze ook ooit 'n keer nog in januari geplant, maar ze kwamen toch gewoon op de normale tijd op en in bloei. Alleen lastig planten zolang de grond nog bevroren is.
Alle reacties Link kopieren
In potten planten! Denk dat dat sowieso wel goed gaat.

Ik heb in oktober al mijn bollen gepoot, en toen kwamen ze in november al op omdat die maand zo warm was.
Stressed is just desserts spelled backwards
Elninjoo, gelukkig woon ik ergens waar geen sneeuw ligt. Ik moet nog kijken hoor of de grond bevroren is maar ik denk het niet.

Anders wacht ik nog een paar dagen, ik verwacht hier eigenlijk geen vorst of sneeuw meer. (even afkloppen, je weet het nooit)

En in potten planten, het is dan toch niet de bedoeling om die nog met bubbeltjesplastic of zo te beschermen? Mijn rozen dek ik ook nooit af en die bloeien altijd erg goed in de zomer. Alleen jammer dat daar roest in zit.
Nee, niet in potten, gewoon in de grond.
Ik heb altijd geleerd dat je zo voor de vorst moet planten. Nu hebben we de laatste jaren weinig vorst dus kon je ze ook in januari planten.

Deze winter is het in Nederland dus anders. Er gaat weer een vorstperiode aankomen vanaf eind deze week, zeggen ze. Dus je bollen hebben dan nog geen tijd om te wortelen, waardoor ze kapot kunnen vriezen. In een schaal kan prima, maar zet deze dus ergens vorstvrij neer. In huis is het warm, daar zullen ze snel uitlopen.
quote:Maleficent schreef op 31 januari 2010 @ 12:36:

In potten planten! Denk dat dat sowieso wel goed gaat.

Ik heb in oktober al mijn bollen gepoot, en toen kwamen ze in november al op omdat die maand zo warm was.haha ja ik had in november ook al blauwe druifjes
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
.
Ik heb net een stokje de grond in geduwd, de grond is hier niet bevroren. Dan ga ik me nu eindelijk aankleden en de tuin in!

Opruimen is ook wel nodig, het is een rotzooi geworden.

Ik waag het er maar op, grond is wel een beetje nat maar dat moet goedkomen. En anders heb ik dikke vette pech!
Gewoon planten,in het ergste geval bloeien ze pas volgend jaar toch?
Toevallig gister nog gevraagd in het tuincentrum. Kan gewoon; wellicht komen ze wat later op (juni ofzo).
Alles zit in de grond en in potten. En ik moet zeggen dat het eigenlijk weer heerlijk was om in de tuin te kunnen werken. Ik heb boshyacinthen (zie plaatje opening), witte tulpen en iets wits met een hele moeilijke naam geplant.

Alles is dood in de tuin behalve het onkruid....

En nu maar heel hard hopen dat alles opkomt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven