te snel getrouwd, en scheiden

05-12-2017 16:32 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ohjeej, ik heb altijd getwijfeld aan mijn relatie, toch in het huwelijksbootje gestapt, en zoveel spijt. Overigens heb ik continu nog spijt, onze relatie is een hel geweest sinds het begin aangezien ik niet iemand van traditie´s ben en hij wel helaas. Hierdoor vaak ruzie en gezeur, mijn moeder en zus zijn helemaal verzot op hem. Maar na het uitleggen van de situatie, begrijpen ze mij wel. Alleen hebben we waarschijnlijk een ander probleem, we hebben twee koophuizen we zouden namelijk overgaan naar een ander huis, maar het vorige huis staat nog te koop. Nu wilt hij het oude huis behouden, ik wil zelf graag het nieuwe huis, en financieel is het mogelijk. Maar kan dit volgens het papierwerk ook gewoon? hij het oude huis dat halen we dan uit de verkoop, en ik in het nieuwe huis, beide huizen staan op alllebei onze namen. We maken zelf verdeling, en kiezen samen, maar dit vroeg ik me toch af.
Overigens voel ik me een beetje beladen doordat ik het ene moment heel blij ben dat het klaar is en het andere moment heb ik zoiets maar wat als het niet beter kan...
Hebben jullie een advocaat/mediator samen? Volgens mij moet van beide huizen een waarde bepaald worden en dan koop jij hem uit uit het nieuwe huis en hij jou uit uit het oude huis. Ik zou er niet meteen vanuit gaan dat dit 'financieel neutraal' is ivm hoogtes van de hypotheek en over/onderwaarde. Overleg het met de advocaat en die kan je ook informeren over de vervolgstappen.
vind de hyp. verstrekker/ bank ook dat het kan? want je zal wel de hypotheken enkel op eigen naam moeten zetten, of althans: dat zou ik wel doen. Als hij bijv. ooit in geldproblemen komt en de hyp niet meer betaald, komt de bank toch echt bij jou aankloppen.
ook de huizen moeten op een enkele naam, zou wat zijn als hij schulden maakt en er beslag wordt gelegd op zijn deel van jouw huis ;-)

Kortom; met enkel onderlinge afspraken kom je er niet. Dat wordt een rondje notaris etc
of het kan, vast wel. Maar is dit verstandig? Ik zou gewoon scheiden en alles netjes verdelen en afhandelen. Zodat je niet meer afhankelijk bent van elkaar. Want misschien gaat het even goed. Totdat er eentje een nieuwe relatie krijgt. Hoe gaat het dan met de financiële afspraken? Mag deze persoon mee betalen aan het andere huis, of juist meegenieten omdat de ex nog mee betaalt?

Ga eens praten met een mediator en met de bank of financieel adviseur. Kan jij een hypotheek alleen op jouw naam krijgen? Kan hij een hypotheek alleen op zijn naam krijgen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
''Alleen hebben we waarschijnlijk een ander probleem, we hebben twee koophuizen we zouden namelijk overgaan naar een ander huis, maar het vorige huis staat nog te koop. Nu wilt hij het oude huis behouden, ik wil zelf graag het nieuwe huis, en financieel is het mogelijk. Maar kan dit volgens het papierwerk ook gewoon? hij het oude huis dat halen we dan uit de verkoop, en ik in het nieuwe huis, beide huizen staan op alllebei onze namen.''

Maar willen jullie dan allebei eigenaar blijven van beide huizen? Of elkaar uitkopen? Indien het laatste: zitten er geen hypotheken meer op de huizen? Of hebben jullie al berekend en nagevraagd of jullie afzonderlijk van elkaar wel de hypotheken rond kunnen krijgen?
Ik kan het nieuwe huis zelf rond krijgen met een hypotheek de bank heeft dat uitgezocht voor mij, voor hem denk ik dat het niet haalbaar is. Hij kan het wel elke maand netjes betalen ect, maar daar zal de bank denk ik geen genoegen mee nemen? heb ik overigens verder ook geen vraag na gedaan. Hij is zelf nog wel gekomen, om alles vast te leggen bij de notaris, om daar geen misverstanden te krijgen. Ook heb ik verder door gevraagd bij de bank, je kan ook van elkaar scheiden, en dat je op een later moment het huis doet, aangezien hij mij niet uit kan kopen, aangezien hij niet nog meer dan een ton kan lenen, en ik zou hem wel uit kunnen kopen, maar mijn huis is in principe voor minder gekocht. Of wordt dit echt een vertrouwens kwestie dan? en wat als we 1 van de twee af betalen zou je het dan aan elkaar mogen schenken?
we hebben het er al veel over gehad, en voor ons is het gewoon beter uit elkaar te gaan, en eigenlijk gaat het allemaal heel erg goed, geen ruzie's geen gezeur geen rechtbank niks niet.

Iemand enig idee hoelang alles duurt om in dit aspect uit elkaar te gaan?
Aangezien ik het liefste al het papier werk zo snel mogelijk rond heb. Ook om gewoon in rustig vaarwater te komen
Duimpje18 schreef:
10-12-2017 15:58
Ik kan het nieuwe huis zelf rond krijgen met een hypotheek de bank heeft dat uitgezocht voor mij, voor hem denk ik dat het niet haalbaar is. Hij kan het wel elke maand netjes betalen ect, maar daar zal de bank denk ik geen genoegen mee nemen? heb ik overigens verder ook geen vraag na gedaan. Hij is zelf nog wel gekomen, om alles vast te leggen bij de notaris, om daar geen misverstanden te krijgen. Ook heb ik verder door gevraagd bij de bank, je kan ook van elkaar scheiden, en dat je op een later moment het huis doet, aangezien hij mij niet uit kan kopen, aangezien hij niet nog meer dan een ton kan lenen, en ik zou hem wel uit kunnen kopen, maar mijn huis is in principe voor minder gekocht. Of wordt dit echt een vertrouwens kwestie dan? en wat als we 1 van de twee af betalen zou je het dan aan elkaar mogen schenken?
we hebben het er al veel over gehad, en voor ons is het gewoon beter uit elkaar te gaan, en eigenlijk gaat het allemaal heel erg goed, geen ruzie's geen gezeur geen rechtbank niks niet.

Iemand enig idee hoelang alles duurt om in dit aspect uit elkaar te gaan?
Aangezien ik het liefste al het papier werk zo snel mogelijk rond heb. Ook om gewoon in rustig vaarwater te komen
Ik neem aan dat je bedoelt dat jij voor het nieuwe huis een hypotheek kunt krijgen MITS jouw naam niet meer op de oude hypotheek staat? Want anders zou jij voldoende inkomen noeten hebben voor beide hypotheken (en dan is er maar één de eigen woning voor bewoning..)

Heb jij dat? Zo niet, dan betekent dat dus dat het oude huis verkocht moet worden, omdat jij anders niet voor het nieuwe huis de hypotheek rond kunt krijgen. Dus ik ben bang dat je de makelaar zult moeten bellen en ex duidelijk maken dat hij uit de woning moet zodra deze verkocht is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven