Te vroeg samenwonen?

28-02-2010 21:17 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag heren en waarschijnlijk vooral dames!

Ik ben een 21jarige jongen, woon nu nog in een drukke studentenflat in Zwolle waar ik de keuken deel met heel veel mensen maar verder wel mn eigen plek heb. Mijn vriendin woont in de regio Arnhem en heeft daar in een dorpje haar eigen stekje.

Nu moet ik vanaf de zomer op alle werkdagen in het Gooi zijn. In Zwolle blijven betekent: veel reizen, lange dagen en s'avonds slecht kunnen slapen vanwege het lawaai dat wel eens ontstaat in zo'n flat.

Een kamer vinden is niet moeilijk alleen weet ik niet of ik weer sanitair of keuken met mensen wil delen, moet immers maar altijd afwachten bij wat voor mensen je terrecht komt. Een appartement of studiootje of kamer met eigen faciliteiten heb ik nog niet onder de 500 euro kunnen vinden ( bij elkaar geschraapt kan ik dat als maximum betalen)

Ik ben nu bijna 3 maanden samen met mijn meisje en in de zomer dus een half jaar. Ik ben 23, zij 24. Is het dan al idee om te gaan samenwonen? Dan kunnen we ruimer gaan wonen, om de beurt koken en samen ons plekje schoonhouden. Of is het te vroeg?

Naast antwoord op deze prangende vragen zou het natuurlijk ook leuk zijn als jullie onderdak-tips hebben ;)

glider5.
Dus je wil na een half jaar gaan samenwonen met je vriendin in een woning in het gooi, waar jullie allebei niemand kennen of enige binding mee hebben.

Ik zou het niet doen. Je gaat nu uit van praktische dingen die jou het beste uit komen (ruimer wonen, om de beurt koken, meer te besteden) maar hoe denkt zij er over?

Nogmaals, ik zou het niet doen. Leer elkaar eerst goed kennen, het valt niet mee om 7 dagen per week op elkaars lip te zitten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je elkaar zo kort kent zou ik zeker een eigen stekkie zoeken en voorlopig niet gaan samenwonen..
Ben je nou 21 of 23?
Perfectionisme is niet perfect...
Ach wat is te vroeg, ik heb altijd zoiets van als t goed voelt waarom moet je wachten het kan ook verkeerd gaan als je 2 jaar samen bent. Zo leer je elkaar wel goed kennen.

Ik woonde ook binnen no time bij mijn (nu) man en we zijn ondertussen 7 jaar verder.
quote:yathibiyya schreef op 28 februari 2010 @ 21:22:

Ben je nou 21 of 23?

Inderdaad, viel me ook al op.

Mijn zoons studeren ook en gedragen zich gelukkig als echte studenten.

Geven niet om weinig slaap en gedeelde doucheruimtes.

En over schoonhouden hoor ik ze ook nooit praten

Als ze na 3 maanden zouden gaan samenwonen zou ik op mijn voorhoofd wijzen.

De kans is namelijk groot dat je relatie helemaal niet zo lang stand houdt, en dan heb je niks meer.

Overigens zou ik ook op mijn voorhoofd wijzen als mijn 20 jarige zoon op het Viva forum zou schrijven
Perfectionisme is niet perfect...
quote:pearle schreef op 28 februari 2010 @ 21:26:

[...]

Inderdaad, viel me ook al op.

Mijn zoons studeren ook en gedragen zich gelukkig als echte studenten.

Geven niet om weinig slaap en gedeelde doucheruimtes.

En over schoonhouden hoor ik ze ook nooit praten

Als ze na 3 maanden zouden gaan samenwonen zou ik op mijn voorhoofd wijzen.

De kans is namelijk groot dat je relatie helemaal niet zo lang stand houdt, en dan heb je niks meer.

Overigens zou ik ook op mijn voorhoofd wijzen als mijn 20 jarige zoon op het Viva forum zou schrijven Ghe
Ja, dat vind ik echt.
marktplaats.nl

Heb een leuk vrijstaand boerderijtje op de Veluwe, 15 min van A'foort voor 550 euro incl g/w/l/

Moet kunnen dus.

En hoe oud ben je nu eigenlijk????
Ik ben 18 en ik ga over een maand of twee waarschijnlijk samenwonen met mijn vriend van 28, we zijn dan 4 maanden samen..het is net hoe je het zelf aanvoelt
ik vind het erg vroeg
Ik vind het vooral heel bijzonder dat je samen wilt gaan wonen in het Gooi (tenminste, dat impliceert je post) en denkt dat jullie dat wel kunnen opbrengen...

Tijd zegt imo helemaal niets, als het goed voelt en je wilt het allebei, gewoon doen. Er is geen man overboord als het toch niet blijkt te werken, gewoon allebei ingeschreven blijven staan bij de woningbouw. Overigens lees ik ook niets over de mening van je vriendin hierover. Lijkt me dat je het ook met haar bespreekt.
Ik ben 21, zij is 24. die 23 was een typfout. Ik hoef niet in het Gooi te wonen maar Amersfoort, Utrecht, Amsterdam, Amstelveen, Almere of Arnhem zou ook prima kunnen.

Zij wil het ook wel maar twijfelt om dezelfde redenen als ik. Enne, ik vind het viva forum interessant. Zit vol mooie wijze vrouwen! ;)
quote:glider5 schreef op 28 februari 2010 @ 22:27:

Enne, ik vind het viva forum interessant. Zit vol mooie wijze vrouwen! ;)

En dit weet je al na 2 dagen hahah! Thanks anyway....

Maar vind het ook erg vroeg, om practische redenen okay maar dan kun je ook gewoon een huisgenoot zoeken om de kosten een beetje te drukken!
Panman en ik woonden eigenlijk samen na 2 weken, maar we zijn erg zeker van elkaar (34 en 37).

Samenzijn is voor ons vanzelfsprekend, het had voor ons niets te maken met praktische zaken, dat moet de insteek niet zijn in elk geval.

Samenwonen doe je uit liefde, niet omdat dat de reistijd verkort.
quote:glider5 schreef op 28 februari 2010 @ 22:27:

Ik ben 21, zij is 24. die 23 was een typfout. Ik hoef niet in het Gooi te wonen maar Amersfoort, Utrecht, Amsterdam, Amstelveen, Almere of Arnhem zou ook prima kunnen.

Zij wil het ook wel maar twijfelt om dezelfde redenen als ik. Enne, ik vind het viva forum interessant. Zit vol mooie wijze vrouwen! ;)Als je twijfelt is de tijd nog niet rijp denk ik.
Ach ik woonde samen na een maand of 2, zijn beide 24
quote:Kabouter23 schreef op 01 maart 2010 @ 09:15:

Ach ik woonde samen na een maand of 2, zijn beide 24 Ja, dat kan zijn, maar waarom woonde je samen? Uit praktische overwegingen? Of omdat je elkaar niet meer wou missen. Dat is nogal een verschilletje.
In tegenstelling tot de meesten zie ik er niet zo'n probleem in.

Hoe lang je samen bent zegt weinig over de kans van slagen van je relatie. Ook genoeg mensen die jaren samenzijn gaan uit elkaar.

Als jullie het beiden willen, zou ik het gewoon doen. Als de relatie stuk gaat, kun je toch altijd nog een andere huisgenoot zoeken om de kosten mee te delen (net als in een studentenhuis zeg maar...)?

Ik was ook 24 toen ik mijn vriend leerde kennen en wij woonden binnen 2 maanden samen. We zijn nu bijna 5 jaar samen en ruim 2,5 jaar getrouwd.

Ben het ermee eens dat je wel het gevoel moet hebben dat het 'goed zit' tussen jullie. Maar besef dat dat na 3 maanden nog best lastig kan zijn. Ik was er na 2 weken echter al zeker van. Maar als je dat gevoel hebt, zie ik ook geen bezwaar dat het iets versneld wordt uit praktische oogpunten. Dat was bij namlief en mij ook het geval.
Het is hoe jullie het zelf voelen. Geen relatie is gelijk. Voelt het goed, dan gewoon proberen. Tijd zal het leren!
Hoe vaak zie je je vriendin nu? Wat vind zij ven het idee van samenwonen?

Op zich hoeft het niet te vroeg te zijn om te gaan samenwonen, maar gaat het er om wat de reden is.

Zou je zeggen, we zitten nu al 24/7 bijelkaar en ik vind het zonde om voor een huis te betalen dat de hele tijd leeg staat, zou ik zeggen, ga samenwonen.

Maar als het alleen maar is omdat je je huisgenoten zat bent en je reistijd anders te lang is, lijkt dat me niet een goede motivatie. Kun je beter zelf een studiootje zoeken. Er zijn ook studentencomplexen waar je keuken en badkamer niet hoeft te delen.

Hou er wel rekening mee dat je voor sociale huur sowieso economisch of sociaal gebonden moet zijn aan de gemeente waar je wilt gaan wonen, en dat er wachtlijsten zijn. Ik zou dus eerst maar eens gaan informeren of je uberhaubt wel inaanmerking zou kunnen komen voor een woning.

Als je zou gaan samenwonen, kun je dan bij je vriendin intrekken? ziet zij dat eigenlijk wel zitten? Of verwacht je van haar dat ze met jou meegaat en haar eigen woonomgeving achterlaat, omdat JIj het in jouw huis nietmeer naar je zin hebt?
Volgens mij is de enige goede reden om samen te wonen, dat je echt graag samen een leven op wilt bouwen en alles wilt delen. Afstand of praktische zaken komen daar achteraan, op hele verre afstand.

Volgens mij is gaan samenwonen om praktische redenen, een fout.
Bij twijfel niet doen. Geniet van je studentenleven, die tijd komt niet terug. Samenwonen kan na je studie altijd nog!
Is het misschien niet een goed idee, om het gewoon even een tijdje te proberen.

Even kijken hoe het 24/7 bij elkaar zijn, zeg maar, jullie vergaat. Zonder dat die beslissing direct defenitief is.
quote:Pannetje schreef op 01 maart 2010 @ 09:23:

[...]

Ja, dat kan zijn, maar waarom woonde je samen? Uit praktische overwegingen? Of omdat je elkaar niet meer wou missen. Dat is nogal een verschilletje.

Wellicht spreek ik een beetje voor m'n beurt maar gezien ik Kabouter dr vriend ben haalt het niet uit ;)

Het was een beetje samenhangsel van verschillende dingen bij mekaar. Ene kant een makkelijke oplossing, Andere kant omdat onze relatie best sterk is (en zeker sterker is geworden nadat we daadwerkelijk zijn gaan samen wonen). En ik had al best snel het gevoel dat ik echt oud wil worden met Kabouter.

Al om al hebben we wel een beetje overhaast een beslissing genomen achteraf gezien maar dat is meer om het financiele plaatje uiteindelijk (relatief duur appartament).

Maar wat betreft voor Glider ;

Ik denk dat je tegen jezelf moet gaan vragen. Wil je met haar echt verder gaan? Denk je dat jullie relatie sterk genoeg is om een relatief zware onderneming en/of test zoals samenwonen kan door staan?

Belangrijkste is dat jullie het beiden niet alleen doen omdat het makkelijker zou zijn. Met samen wonen komt nu eenmaal veel meer bij kijken dan je in eerste instantie zou denken. Zeker financieel en huishoudelijk gezien kom je dingen van mekaar tegen die je wellicht eerst niet wist van de ander en hier moet je ook aan denken.

Nu zeg ik niet van goh doe het niet want jullie zijn zo kort samen want wat betreft heb ik geen recht op spreken (zie kabouter dr post ). Uiteindelijk is het jou/jullie beslissing natuurlijk ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven