Temperatuur slaapkamer

30-09-2012 15:15 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is simpel uit te leggen, maar wel een vervelend probleem: ik heb het snel warm en mijn vriend heeft het snel koud. Ik slaap het liefst met slaapkamerdeur- en raam open, maar dat trekt vriend niet. Hij wilt alles dicht. Niet echt een goede deal lijkt me.

We slapen beide gewoonlijk al niet al te best en ik vraag me af wat een oplossing kan zijn. Iets met dekens misschien?

Zijn er mensen voor wie dit probleem niet onbekend is en tips heeft?
Een fleecedeken over je dekbed heen houdt warmte heel goed vast.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Hier ook iemand die snel koud is en vriend die snel warm is. Hij slaapt onder een zomerdekbed, ik onder een winter. Rooster staat wel open voor de frisse lucht. Op dit moment is het volgens mij nog wel iets van 18-19 graden snachts, maar in de winter denk ik iets van 15-16. Dan maar wat meer dekens, want benauwd slapen vind ik zelf erg onprettig.
Neem aparte 4 seizoendekbedden. ( heb je al een deel van de problemen opgelost)
Twee aparte dekbedden heb ik altijd een hekel aan gehad, maar zie mezelf niet onder zo'n dikke dons liggen, ik heb het echt héél snel warm Liefst wil ik wel gewoon raam open laten, heerlijk die frisse lucht, maar ja, hij vindt dat dus echt al snel te koud. Fleecedeken over zijn kant, zou dat voldoende helpen ja?
dat zou voor mij een reden voor een break up zijn (nu); hij moet dan voor de rest wel heél erg goede kaarten hebben.

Twee gescheiden kamers en aparte bedden zouden een oplossing zijn.
it's a big club and you ain't in it
Elektrische deken voor zijn kant?
quote:rionyriony schreef op 30 september 2012 @ 15:31:

dat zou voor mij een reden voor een break up zijn (nu); hij moet dan voor de rest wel heél erg goede kaarten hebben.

Twee gescheiden kamers en aparte bedden zouden een oplossing zijn.
Aparte dekens lijkt toch de meest voor de hand liggende oplossing inderdaad. Ik zal het eens bespreken

Twee gescheiden kamers en aparte bedden zouden een oplossing zijn.Als dat al een reden kan zijn om een relatie te beeindigen.. tja..

dat zou voor mij een reden voor een break up zijn (nu);Hoe ga je dit oplossen als je in de overgang terecht komt?
Hier hetzelfde. Afspraak is dat van april tot en met september het raam open kan, daarna dicht. En man heeft een elektrische deken voor de koude nachten.
Oh wat erg zeg! Wij hebben op het werk hoogoplopende ruzie gehad na een kamerwisseling. Kreeg ik ineens twee kamergenoten die bij voorkeur in een sauna werken, terwijl ik en een andere kamergenoot bij voorkeur de thermostaat uit hebben en het raam open (dan is het 20 graden dus echt geen ijskelder!). We konden het uiteindelijk alleen oplossen door de kamers opnieuw in te delen, want de hele dag in de hitte of kou te zitten is gewoon niet te doen.
Raam wel open en beiden een eigen dekbed. Ik ben bij ons de koukleum en gebruik al snel een extra deken.

Het open raam vind ik heerlijk. Een slaapkamer wordt zo muf als je niet goed ventileert. Hartje winter, als het echt heel koud is, gaat de verwarming een slag open.
Ramen open totdat je naar bed gaat, voor de koukleum een fleece dekentje over zijn dekbed en eventueel een warme kruik.
Ik ben de koukleum en heb voor de flink koude dagen een elektrische onder deken, alleen op mijn helft dus
Hmm, zo'n elektrische onderdeken zou ook wel een makkelijke oplossing kunnen zijn. Hoe werkt zoiets eigenlijk en ligt dat dan goed op één helft van het bed?
Wij hebben er eentje van teddystof, ligt onder je hoeslaken, voelt niet raar. Bij jullie zou hij dan kleiner zijn en alleen aan zijn kant.
Dickens, heb je misschien een link of naam van de onderdeken die jullie hebben? Ben ook wel benieuwd naar prijzen.
Ik ga ff voor je kijken. Moment.
http://www.bol.com/nl/p/d ... n-6641t/9000000011965042/

Ik heb de 2 persoonsvariant, zijn allebei koukleumen. Fijne van deze is dat ie na 5 kwartier afslaat. Lig je niet de hele nacht te bakken.
Super Dickens, dank je wel!

Zijn er trouwens ook tweepersoons elektrische onderdekens die je per helft kunt instellen? (dus bijv. één helft uit, ander aan?)
Ja, die wij hebben heeft 2x bedrading en ab. Man heeft hem altijd wat warmer, is de grootste koukleum. Is lekker met open raam, koude neus boven dekbed, warme bips!
Dat lijkt me dan nóg handiger. Gewoon zo'n onderdeken over het hele bed spreiden en naar wens instellen. Als het echt vriest vind ik het ook wel lekker om een warm bedje in te kunnen, als ie na een tijdje maar weer uitgaat inderdaad.
Ps. de link die jij plaatste is die van een éénpersoons onderdeken. Die zijn er dus ook in de tweepersoonsversie met 2x bedrading?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven