TEMPUR!?

20-10-2007 23:21 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel geeft het al een beetje aan...

Wij zitter er sterk aan te denken om een Tempur matras te gaan aanschaffen,maar aangezien het erg prijzig is,gaan wij niet over 1 nacht ijs...

Het lijkt ons het ideale matras(hebben er in de winkel ook even op gelegen) maar ja die paar minuten zegt je ook niets!..

En is mijn vraag dan ook...heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoop het zo.....
anoniem_47971 wijzigde dit bericht op 21-10-2007 16:19
Reden: niet=niets...
% gewijzigd
Heey, wij hebben tempur kussens en dat ligt zo ontzettend lekker! Ik slaap echt 1000 keer beter dan daarvoor! Wij denken er ook over om nu het matras te nemen omdat het ook voor de rug van mijn vriend veel beter is. Ik zou het zeker doen!
Wij hebben van de zomer een nieuw bed gekocht. Ons werd Tempur afgeraden, omdat het vrij warm is. En ik heb het snel warm in bed, dus dat leek me geen goed idee. Het is schuim wat zich naar je lichaam vormt, maar ventileert niet echt goed.

Wij hebben ook allebei rugklachten en daarvoor adviseerde hij het al helemaal niet.

We hebben nu Auping (hadden we al, maar was 10 jaar oud, duidelijk aan vervanging toe) met latex/boxspring matrassen. Heerlijk, ik slaap als een os en heb nog geen last gehad van mijn rug. De kussens van Auping dragen daar ook aan bij, die zijn vergelijkbaar met die van Tempur.

Laat je eens goed informeren bij een speciaalzaak. Vertel wat je zoekt en vooral wat je niet zoekt. Voor iedereen geldt weer wat anders.........
Thanks!

Nou moet ik zeggen dat wij beide geen rugklachten hebben het lijkt ons gewoon een heerlijk matras,maar ik dacht juist dat ze het voor rugpatienten aaraden? staat ook in mijn folder...(ik weet het natuurlijk ook niet)

Maar daarom wil ik ook hier van een aantal mensen ervaringen horen,maar we gaan het eerst een paar keer uitproberen het lijkt mij juist lekker omdat het zich naar je lichaam vormt..
Hier is eerder een topic over geweest.

Daarin werd vooral gewaarschuwd voor Tempur in combinatie met een lage temperatuur op je slaapkamer. Koude tempur is keihard, het vormt zich pas naar je lichaam als het eenmaal op lichaamstemperatuur is. Geen goed idee dus voor mensen die 's winters met het raam open slapen.

Zelf vind ik Tempur niet prettig, benauwd. Maar mijn vriend slaapt erop vanwege rugklachten.
anoniem_23909 wijzigde dit bericht op 21-10-2007 09:18
Reden: typo
% gewijzigd
Hebben een maand geleden onze Tempurmatrassen binnengekregen. Slaap er heerlijk op. Wij hadden pocketvering matrassen maar daar werden we allebei regelamtig met rugpijn van wakker. De matrassen en de kussens zijn hard. Je kan er niet even lekker op neerploffen, maar het slaapt heerlijk. Heb er speciale zgn "comfair" moltons bij die heel goed ventileren. Ben niet geïnformeerd over warmte, maar heb er ook zeker geen last van. Ben erg enthousiast, draai 'snachts een stuk minder, geen rugpijn meer. Alleen omdat het zich zo naar je lichaam vormt, is het wel moeilijker om "even snel" iets van je nachtkastje te pakken / vriend een kus te geven. Bij het omdraaien moet het matras zich aanpassen en dat duurt even een paar seconden.

En het was in het begin even wennen bij het 'klussen'...

Het was wel duur, maar ik wil niet anders meer.

Succes met de beslissing.

Groetjes, B80
offtopic

Hey betty, bedankt voor je berichtje bij de Nietjes

Jij gaat ook goed hoor 2 kilo in 3 weken is echt netjes. Ik probeer iets meer te eten, en minder hard af te vallen omdat ik bang ben te gaan jojo'en.

Heb jij een speciaal doel ?

volgend jaar juni gaan onze beste vrienden trouwen, dus daar ben ik heen aant het lijnen. Lekker veel tijd nog, en af en toe zondigen is best lekker hoor.

Succes weer he, keep up the good work !
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Voor Tempur wordt erg veel reclame gemaakt. Ik heb onlangs nieuwe matrassen aangeschaft en me uitgebreid laten voorlichten in een aantal beddenspeciaalzaken. Ik heb gekozen voor Pullman en dan de duurste matrassen uit de collectie. Met een topper erbij in een woord fantastisch.
quote:borodini schreef op 21 oktober 2007 @ 13:32:

offtopic

Hey betty, bedankt voor je berichtje bij de Nietjes

Jij gaat ook goed hoor 2 kilo in 3 weken is echt netjes. Ik probeer iets meer te eten, en minder hard af te vallen omdat ik bang ben te gaan jojo'en.

Heb jij een speciaal doel ?

Erm ja....wil gewoon weer de zeven zien,en dat is nu dus nog 7 kilo te gaan,en eigenlijk wil ik dat doel voor de kerst bereiken...:smile:

volgend jaar juni gaan onze beste vrienden trouwen, dus daar ben ik heen aant het lijnen. Lekker veel tijd nog, en af en toe zondigen is best lekker hoor.

Dan heb je zeker de tijd meid,en kun je idd af en toe iets lekkers nemen....

Succes weer he, keep up the good work ! Same to you...go girl

Groetjes
Ik heb de tempurmatras een weekje uit mogen proberen (beddenzaak in amsterdam) en heb hem toen niet aan geschaft want ik vond het niet lekker liggen. Mijn rugpijn werd er iig niet minder op, nu een ikea matras (de duurste van ikea, trouwens nog niet duur hoor) en die ligt heerlijk.

Maar een matras is heel persoonlijk.
Super al die reacties..thx:smile:

En wat zijn ze verschillend zeg,nou ik geloof dat we er nog maar heel goed over gaan nadenken.....en uitproberen uiteraard
Ik ben degene geweest die onlangs ook dit topic heeft geopend. Geen idee waar het na de verhuizing van fora gebleven is. Wij zijn nog niet overstag. We hebben wel een Tempurkussen inmiddels. Daar kan ik niet heel enthousiast van worden. Voor de rest vonden we het erg veel geld voor een matras en hebben we het uitgesteld tot kerstvakantieproject. Toch denk ik persoonlijk dat het geen Tempur gaat worden. Vraag me niet waarom, maar ik denk dat het een kwestie van geld is. Als alle reacties nou positief waren geweest.... maar dat is zeker niet zo.

Succes met je keuze en slaap lekker alvast!
Tja en dat vind ik ook zo moeilijk,maar uiteindelijjk blijft het een persoonlijke keus...

Maar ook wij gaan verder denken en hoop ik op meer reacties
wij hebben een paar maanden geleden tempur matrassen gekocht. Heerlijk vind ik het.

We hadden hiervoor een waterbed en tempur werd aangeraden omdat dat het meest in de buurt komt. Ik vind het wel soms juist kouder dan een waterbed (das logisch) maar het slaapt echt heel lekker.

Kussen heb ik niet gekocht, vriend wel. Je kan die kussens niet lekker opproppen en dat doe ik altijd.

Ik kan t dus aanbevelen
Ik wilde twee jaar geleden ook nieuwe matrassen wegens aanschaf van tweepersoonsbed. Mijn bed is Auping, maar de matrassen vond ik te duur. Ik had al gehoord dat de prijs/kwaliteit verhouding niet echt super was. Tempur was al helemaal te duur voor me.

Ik heb gekozen voor NASA traagschuimmatrassen, en ben zeer tevreden. Vriend, van oudsher waterbedfan, heeft ook geen klachten. En ik heb er voor 2 matrassen van 90x210cm inclusief goede afneembare hoezen maar 495,- totaal voor betaald...
Jeetje...wat een verschillende reacties zeg!

volgende week hebben we vrij dus gaan we maar effe testen en kijken en vergelijken...

Thx...
Wij hebben dit weekend net nieuwe matrassen besteld. Bij het uitproberen van de matrassen in de winkel vielen wij ook al snel voor traagschuim. Maar wij hadden ook gehoord en gelezen over de relatief slechte ventilatie van dit soort matras. Vandaar dat we voor een combinatie van pocketvering en traagschuim hebben gekozen. Rondom zit een laag traagschuim en binnenin de matras vind je pocketveren, zodat de ventilatie een stuk beter is. Misschien ook een idee voor jou, Bettyboob? Ik hoop echt dat de matrassen ons goed gaan bevallen (ze worden pas over een maand bezorgd), maar in de winkel lagen ze in ieder geval heerlijk!

PS: als je echte Tempur zou kopen, betaal je m.i. veel te veel (voor hun marketing!), er zijn ook goedkopere merken traagschuim/NASA-matrassen en die zijn echt niet minder qua kwaliteit.
Ik wist niet dat bedrijven hier ook reclame mogen maken. De reactie van Martijn (lid sinds 0 dagen) is wel heel doorzichtig. Zou die misschien verwijdert kunnen worden?

In mijn kenniskring heeft iedereen die een Tempur matras heeft gekocht alleen maar ellende ermee gehad. Dit omdat het teveel afhankelijk is van de lichaams en omgevingstemperatuur.
hoi

Ik heb sinds deze zomer een nieuw matras. het is een pocketveringmatras met een laag (ong. 5cm) nasa traagschuim en dat bevalt me goed. Ik moest wel even wennen omdat je je niet zo snel meer kunt omdraaien, maar het ligt lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven