testosteron kat na castratie

24-02-2014 13:33 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kater is vorige week geholpen . Hij begon in de puberteit te komen, en onze andere kater in zijn nek te bijten en te bereiden.

vammorgen allebei een uurtje naar buiten gedaan wat heel goed ging.

Nu zij ze allebei weer binnen en begint de kater weer hetzelfde gedrag te vertonen.

kan dit zijn dat er nog hormonen in zijn lichaam zitten?

of is het wat anders
Jep, het is niet zo dat als ze geholpen zijn dat het testosteron er in een keer uit is. Hij wordt vanzelf rustiger.
ligt er ook aan hoe oud hij was (vertelde dierenarts mij). Als kater te oud is, houdt hij het typische katergedrag (is al aangeleerd zeg maar).

Wat erg vervelend is, vooral als kater zich het sproeien al had aangeleerd.
De kater is nu 9 maanden. Qua aangeleerd gedrag had ik ook wel eens gehoord.

Wat ik vooral typisch vind is nadat ik heb opgehaald had bij de da hij dit gedrag niet meer vertoond had. Meteen nadat ze weer binnen waren begon dit weer. Nu is het gelukkig weer rustig. Hoelang zal het duren dat als het hormonen zijn dit bedaard is.
Ik heb van de dierenarts begrepen dat er nog een maand na castratie zaadcellen 'in de pijplijn' kunnen zitten. Het gedrag van mijn kater is overigens na castratie helemaal niet veranderd (maar dat was al niet zo'n stoere ).
Het duurt inderdaad even voordat het afneemt. Het gedrag wat je beschrijft hoeft overigens niet altijd seksueel te zijn, het kan ook bijv. gedrag zijn dat katten laten zien om controle over de ander te tonen.
Dank jullie voor de info=)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven