Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Alle reacties Link kopieren
Het is een redelijk klein vierkant dienblaadje (35x35 cm gok ik)

Hier ligt ze op de tafel,misschien beter te zien hoe groot ze is:

Ze is nog mooi op gewicht Biebelie. Maar toch, hou dr goed in de gaten. Alles wat er nu af gaat, omdat ze eigenlijk altijd in superoverdrive staat, komt er niet meer aan. Daar kan je niet tegen op voeren. Medusa krijgt nu 2 keer per dag blikvoer. Een keer gewoon ontbijt, en om 5 uur als bijvoeding en manier om de pillen er in te krijgen.

Weeg haar volgende week donderdagavond nog een keer, en de week daar op weer, etc.. Dan kan je zien of ze afvalt of niet. Bij ja, naar de dierenarts, bij nee... eh dan moet je het zelf beoordelen of het nodig is of niet.
Goed idee,dat doe ik.

Iedere week wegen en zonodig ingrijpen.

Hebben Zwart monster net ook even gewogen en die weegt 6,5 kilo !!!

Ook geen wonder dat Ies licht aanvoelt.

Bibi weegt 5,9 kilo maar die is een stukje kleiner dan Isabel (gewoon een dikke prop)
Mooie meid, Biebelie, wat een schatje!
Ben ik ook weer eens even, heb wel mobiel meegelezen maar voor de leuke plaatjes moest ik echt weer even achter de computer gaan kijken naar ons topic. Onverwacht veel gewerkt deze week maar morgen lekker vrij (ahum, vrij = achterstallig huishoudelijk werk doen in dit geval).

Biebelie, ik kan alleen maar bevestigen wat Ratteke en de anderen al gezegd hebben over Isa, bij onrust even bloed laten nakijken. Let op, dit is een verhaal zonder happy end.

Is niet goedkoop (in mijn herinnering 40,-) maar bij een te snel werkende schildklier is snel ingrijpen heel belangrijk. Wij hebben het met onze ouwe kat niet snel genoeg herkend dus de pillen deden te weinig en verhoging dosering en overstap naar de mensenpillen hielp niet. Onze kat stopte uiteindelijk met eten en dat was het einde, hij was toen overigens bijna 15. Overigens zag Stanley er toen wij naar de DA gingen slechter uit dan Isa en hij woog ook maar 4 kilo op dat moment. Op de foto Stanley in betere tijden

En over kotsen gesproken, onze senior doet dat bij voorkeur op de deurmat bij de achterdeur, waar wij dus ook regelmatig in het donker binnen komen....herkenbaar . En zijn vorige lievelingsplek was het lichtgekleurde tapijt op de overloop, ook heel fijn.
En wat Splinter zegt, het is een mooie meid! En ze ligt ook zo leuk met dat ene pootje over de rand van de eettafel...wij proberen onze jonge boefjes nog steeds te leren dat ze daar dus niet op mogen zitten. Een tamelijk kansloze onderneming
Ook al zo´n mooi koppie, van Stanley! Mooi zeg, die symmetrische tekening.

Over in vieze dingen gaan staan: Sil krijgt soms wel eens een beetje rauw gehakt of kip. Dat eet hij dan niet bij zijn etensbakje op, nee zeg, dat moet in de woonkamer. En als hij er genoeg van heeft laat hij het restant liggen, op de vloerbedekking.

Zo sta je ook nog eens voor (in!) verrassingen als je ´s ochtends op je blote voeten de kamer in komt.....
quote:Splinter02 schreef op 04 februari 2010 @ 23:20:

Ook al zo´n mooi koppie, van Stanley! Mooi zeg, die symmetrische tekening.

Over in vieze dingen gaan staan: Sil krijgt soms wel eens een beetje rauw gehakt of kip. Dat eet hij dan niet bij zijn etensbakje op, nee zeg, dat moet in de woonkamer. En als hij er genoeg van heeft laat hij het restant liggen, op de vloerbedekking.

Zo sta je ook nog eens voor (in!) verrassingen als je ´s ochtends op je blote voeten de kamer in komt..... Ja, Stanley was echt een erg leuke kat en enorm lief: hij zat het liefst altijd op schoot en lag als ie de kans kreeg ook graag onder het dekbed. Kinderen uit de buurt konden m rustig oppakken, hij haalde nooit uit. Mis m zo af en toe ook nog wel eens en zeg soms ook nog wel eens Stanley tegen Forest
Bieb, goed dat je even met Ies naar de DA gaat. Het kan idd best een schildklier-iets zijn, dan eten ze als een dokwerker zonder aan te komen en zijn ze ook best moe. Pilletjes kunnen dan goed helpen hoor! En 9 jaar is echt nog best jong hoor. Fido is ook 9 en weiger te zeggen dat hij middelbaar is (nu gedraagt hij zich daar ook echt niet naar, als 'ie een mensen-man was had 'ie vast een leren jack en een grote motor en knipoogde 'ie naar elke leuke vrouw).

Hier trouwens gisteren ook weer een weeg-ronde gehouden: Puk is 3,7 kg en Fido 7 (was 7,2 dus hij is best 'slank' - nou ja, het is gewoon een buitenmodel kat, een enorme joekel) Ik hoop maar dat Puk max. een kilo of 5 wordt want ik heb geen zin in 2 van die kamerolifanten. De krabpaal (zo'n ding tot aan het plafond) houdt de ruim 10 kilo die er nu regelmatig in rondraust al nauwelijks. Ben bang dat er dus over een poosje een nieuwe moet komen
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:biebelie schreef op 04 februari 2010 @ 22:42:

Bibi weegt 5,9 kilo maar die is een stukje kleiner dan Isabel (gewoon een dikke prop)Haha, als je haar een zetje geeft, blijft ze rollen
Ik ben mijn eigen bananenschil
Biebelie ziet eruit als een flinke dame....en best gezond ziet ze eruit..

*het is zo vroeg, en mijn katten hebben er helemaal geen last van. Die sjezen door de kamer, en schuiven al mijn kleedjes ondersteboven. Dat doen ze graag heej, sjezen en glijden met kleedje, en ik vind kleedjes leuk, dus die in de keuken, gang en slaapkamer kan ik ze weer terug leggen na een race moment van de monsters.
I can do anything i want, and so can you....
Djiez Miek, ben je uit bed gevallen? Wat ben jij er achtelijk vroeg uit....

Ik was vanochtend ook een magneet. Van 3 katten en mijn kerel... Morgana tegen mijn hoofd aan, Medusa op mijn heupen en Maculata op mn borst. Dat vond ik al een beetje druk en warm en toen vond vriendlief mijn kussens lekkerder liggen dan de mijne dus die schoof ook nog eens lekker tegen me aan.... pfff je kan geen kant meer op in je eigen bed!
Goedemorgen.

Gezien het feit dat er geen verdere reacties gekomen zijn op de niet-zo-natte neus van Billy neem ik maar aan dat het wel goed zit?

Kotsen heb ik hier nog niet mee gemaakt, en onze vorige kat deed dat ook echt maar af en toe. Ik hoop maar dat dat ook voor Billy gaat gelden.

Overigens bedacht hij vanmorgen dat hij in bed onder de dekens ook wel kon gaan spelen. Vond ik bijna leuk, zeg maar, nageltjes in je been enzo.
668, the neighbour of the Beast
Sorrie Marels, maar idd, droge neus of nat, het maakt niet zo veel uit. Bij mijn katten wisselt het ook. Bij de hond ook trouwens, de ene keer is dr neus kurkdroog en warm, de andere keer moet ik haar neus afvegen zo nat is ie. Helaas vindt Tara zelf dat mijn hand en mouw de beste manieren zijn om een neus weer droog te krijgen.

Ik maak me er iig geen zorgen over. Pas als het snot er uit loopt en vieze ogen... maar dat had je zelf ook al wel bedacht toch?
Goedemorgen tetteraars

Verschrikelijk he. ik moest om 6 uur beginnen met werken heel de week. ben dus ook achterlijk lui geweest deze week. Volgende week lekker om 10 uur beginnen, dat is dan weer uitslapen voor me. ik ben dan wel om 2 uur al klaar vandaag, dus vroeg weekend. Ben ook mega gaar aan het einde van zo'n week. Ik heb ook van die katten die strategisch in overleg met mijn vriend helemaal klemleggen. Zeker als ik uit bed wil, alsof ze allemaal roepen, blijf hier, ga niet werken. Ja, dat zou ik wel willen.

Nat of droog neusje kan in mijn geheugen weinig verschil maken. het verschilt bij die van mij per dag..
Als de neus maar afwisselend nat, droog, vochtig is. In ieder geval niet uitgedroogd Marels.

Ik heb je gemaild trouwens, heb je dat gezien?
quote:eleonora schreef op 05 februari 2010 @ 08:31:

Ik heb je gemaild trouwens, heb je dat gezien?Bijna
En neus is soms nat, soms droog, maar ik denk dus ook vaker droog door de droge warmte van de houtkachel hier.

Maar omdat Leo het van de week had over dat een kattenneusje nat moet zijn, ging ik het me ineens afvragen. Maar goed, ik ben dus raar en overbezorgd, daar ben ik me van bewust.

Leo heeft nu wel mail terug trouwens
Ga 'k checken!
Moet je vriend eens zien met Luna. Ik heb Luna gehaald als een bang en grommend poesje, en nu is ze een heel lief schattig klein prinsesje (vooral prinsesje van vriend). Ze kan alles maken bij hem, en hij is over beschermend. En dat weet ze....wel heel schattig hoor. De 2 grote beren kunnen naar buiten zonder probleem. gaat Luna naar buiten, staat vriend elke 5 minuten de poes te roepen...word poes helemaal gek van, maar de eerste keer dat ze buiten mocht stond ze na 5 minuten al op het dak van het schuurtje van de overburen, dus op zich snap ik het wel. maar van vriend is het vooral schattig, die overbezorgheid
Wauw Biebele wat een mooie poes is dat zeg!

Ik sluit me aan bij de anderen over het even laten nakijken. Wij hebben dat bij onze oude kater laatst ook laten doen vanwege het spugen. Hij is namelijk ook veel slanker dan hij was. Maar bij ons komt het waarschijnlijk door meer lichaamsbeweging sinds we een tuin hebben zei de DA.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Talkinghead schreef op 04 februari 2010 @ 23:53:

Ja, Stanley was echt een erg leuke kat en enorm lief: hij zat het liefst altijd op schoot en lag als ie de kans kreeg ook graag onder het dekbed. Kinderen uit de buurt konden m rustig oppakken, hij haalde nooit uit. Mis m zo af en toe ook nog wel eens en zeg soms ook nog wel eens Stanley tegen Forest

Achgossie, het is zo naar om je diertje te moeten missen. Al worden ze 30, dan nog zou het te vroeg zijn. Zeker als het zo'n lieve knuffelkat is...

Mijn katten zijn trouwens heel verschillend geweest. Qua uiterlijk dan he, innerlijk kun je natuurlijk nog niet weten als je ze in huis haalt.

Het lijkt me zo gek om een 'nieuwe' kat te krijgen die heel erg op de vorige lijkt. Hoe is dat bij jullie?
Ik heb mijn allereerste eigen kat ooit, die ik kreeg toen ik tien was Tijgertje genoemd. Die had ik leren zitten (met chocolade, kleine stukjes) maar die is vergiftigd toen hij 7 was. Ik was kapot van verdriet. Een paar jaar later, besloot ik een kitten te nemen en ik wilde eentje die weer getijgerd was en wilde hem ook zo noemen, als eerbetoon aan mijn andere Tijger. En deze kat is in sommige opzichten precies hetzelfde, hij gaat zitten op commando, is echt mijn knuffelkat. Al mijn katten zijn me even lief, maar met geen van drie kan ik zo knuffelen als met Tijgertje, oppakken enz, ik heb al menig traan in zn vacht gehuild.

Ik zal mijn eerste kat nooit vergeten, die heeft mijn liefde voor katten gevormd, maar tijgertje is een waardig opvolger van zn naamgenoot. Ik heb het ook een keer vaker gedaan, een kat vernoemen. Cleo had ik samen met Balthsar gehaald, Balthasar was een dikkop van 8 weken en Cleo zou even oud zijn, maar kreeg na 2 dagen al ontzettende diaree. Naar DA geweest, bleek ze van een ander nest want ze was pas 4 weken. helaas heeft alle hulp niet mogen baten en overleed ze na een week. Toen kreeg ik een nieuwe mooie lapjesmadam, en die noemde ik Cleo. Geweldig inteligente kat, maar overleed helaas aan zwangerschapsvergiftiging toen haar eerste nestje 5 weken was.

*Dit gaat tijgertje niet gebeuren hoor, die is zo gezond als het maar zijn kan*
Da's best spooky kan ik je vertellen...Mr. B lijkt innerlijk heel erg op BamBam terwijl Bailey al geboren is toen Bammetje nog leefde..

De manier van knorren is zowat hetzelfde, zijn favo ligplekje (op de leuning van de bank) is hetzelfde en hoewel ze qua uiterlijk dus nog niet bijna op elkaar lijken hebben ze van karakter veel gemeen.
Oh en mr B heet officieel BamBam Bailey van Eersel...hij is dus ook vernoemd naar mijn knuffeltje..een mooi eerbetoon aan een kat die ik nog dagelijks heel erg mis...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven