Tetter hier over je dier

maandag 7 december 2009 om 19:29
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
donderdag 4 februari 2010 om 19:31
Dank voor al het medeleven:)
Hij moest natuurlijk nuchter blijven en hij lag de hele avond not amused op de plek van de voerbakken met een blik in zijn ogen "mis je niet iets?" Vanochtend voor mijn werk heb ik hem afgezet (bijna met tranen in mijn ogen hahaha, stel me echt teveel aan). Vanavond weer opgehaald na mijn werk. Er zijn 4(!) kiezen getrokken en hij heeft beginnende bronchitis. Hij hoeft hiervoor nog geen medicatie omdat hij eigenlijk alleen snurkt, maar hij moet dus wel afvallen haha. Hij is gewoon te dik terwijl hij al helemaal niet zo veel te eten krijgt. Hij was dolgelukkig om weer thuis te zijn en wilde alleen maar knuffelen.
Vanwege de getrokken kiezen maar wat natvoer gegeven. Tips om af te laten vallen? Ze krijgen eigenlijk maar 2x een handje per dag en geen snoepjes oid. Nog minder geven? Light voer? Heb wel eens zo'n bal geprobeerd waar ze hun voer uit moeten krijgen, maar daar is hij a) te lui voor en b) snapt hij het principe niet hihi. Hij is ook zo intens lui....als hij het speeltje te ver heeft gespeeld dan zie je hem er naar kijken en denken "het was leuk zolang het duurde".
Nu ligt hij overigens alleen bij het eten alsof hij bang is dat hij niets meer krijgt. Ben geneigd om het eten nu al weg te zetten, maar weet niet of dat nu wel goed is. Hij moet tenslotte gewoon weer even op krachten komen. Zo, heel verhaal weer!
Hij moest natuurlijk nuchter blijven en hij lag de hele avond not amused op de plek van de voerbakken met een blik in zijn ogen "mis je niet iets?" Vanochtend voor mijn werk heb ik hem afgezet (bijna met tranen in mijn ogen hahaha, stel me echt teveel aan). Vanavond weer opgehaald na mijn werk. Er zijn 4(!) kiezen getrokken en hij heeft beginnende bronchitis. Hij hoeft hiervoor nog geen medicatie omdat hij eigenlijk alleen snurkt, maar hij moet dus wel afvallen haha. Hij is gewoon te dik terwijl hij al helemaal niet zo veel te eten krijgt. Hij was dolgelukkig om weer thuis te zijn en wilde alleen maar knuffelen.
Vanwege de getrokken kiezen maar wat natvoer gegeven. Tips om af te laten vallen? Ze krijgen eigenlijk maar 2x een handje per dag en geen snoepjes oid. Nog minder geven? Light voer? Heb wel eens zo'n bal geprobeerd waar ze hun voer uit moeten krijgen, maar daar is hij a) te lui voor en b) snapt hij het principe niet hihi. Hij is ook zo intens lui....als hij het speeltje te ver heeft gespeeld dan zie je hem er naar kijken en denken "het was leuk zolang het duurde".
Nu ligt hij overigens alleen bij het eten alsof hij bang is dat hij niets meer krijgt. Ben geneigd om het eten nu al weg te zetten, maar weet niet of dat nu wel goed is. Hij moet tenslotte gewoon weer even op krachten komen. Zo, heel verhaal weer!

donderdag 4 februari 2010 om 19:41
Parasol, fijn om te horen dat ie gelijk weer wilde knuffelen! Maar 4 kiezen getrokken... poeh, da's best veel of niet? Gelukkig is ie er nu weer een tijd van af. en heeft ie nu een schoon gebit.
Hoe je je kat moet laten afvallen, geen idee. Ik heb het tegenovergestelde probleem. Heeft de da je daar geen advies over gegeven?
Hoe je je kat moet laten afvallen, geen idee. Ik heb het tegenovergestelde probleem. Heeft de da je daar geen advies over gegeven?

donderdag 4 februari 2010 om 19:44
quote:kat75 schreef op 04 februari 2010 @ 15:47:
En vergeet vooral niet het hele indrukwekkende gebeuren rondom het kotsen bij katten...het aanzetten...20 keer kokhalzen en dan net óp je kleed / bank / bed (vul maar in) het hele zaakje eruit gooien...nooit eens op je tegelvloer ofzo...
Hahaha, ja klote is dat he? Waarom zouden ze dat nou doen? En op tapijt bijt het ook nog zo lekker uit.
Morgana eet ook te snel soms en dan gaat alles over het tapijt.... Soms doen ze het ook in de slaapkamer en ik moet er nog al eens uit 's nachts en dan met je blote voeten in de kots of spuug staan getver!
En vergeet vooral niet het hele indrukwekkende gebeuren rondom het kotsen bij katten...het aanzetten...20 keer kokhalzen en dan net óp je kleed / bank / bed (vul maar in) het hele zaakje eruit gooien...nooit eens op je tegelvloer ofzo...
Hahaha, ja klote is dat he? Waarom zouden ze dat nou doen? En op tapijt bijt het ook nog zo lekker uit.
Morgana eet ook te snel soms en dan gaat alles over het tapijt.... Soms doen ze het ook in de slaapkamer en ik moet er nog al eens uit 's nachts en dan met je blote voeten in de kots of spuug staan getver!
donderdag 4 februari 2010 om 20:11
donderdag 4 februari 2010 om 20:12
Het was vast kotsweek deze week
Hier was het ook 3x raak en alledrie de keren Isa..
Hoera...ze had zich volgepropt met harde brokken vlak voor ze hun zachtvoer kregen.
schrokschrokschrok en binnen een paar minuten lag het op verschillende plekken onder de eettafel....bah
Ik maak me wel een beetje zorgen om Isa,ze kotst wel vaker en ik heb al een poosje het idee dat ze lichter wordt.Ze lijkt wel heel wat met die dichte vacht maar het is vooral haar en een slappe buik van alleen vel.
Ik kan ook haar ruggegraatke voelen...bobbeltjesbotten..
Hier was het ook 3x raak en alledrie de keren Isa..
Hoera...ze had zich volgepropt met harde brokken vlak voor ze hun zachtvoer kregen.
schrokschrokschrok en binnen een paar minuten lag het op verschillende plekken onder de eettafel....bah
Ik maak me wel een beetje zorgen om Isa,ze kotst wel vaker en ik heb al een poosje het idee dat ze lichter wordt.Ze lijkt wel heel wat met die dichte vacht maar het is vooral haar en een slappe buik van alleen vel.
Ik kan ook haar ruggegraatke voelen...bobbeltjesbotten..
donderdag 4 februari 2010 om 20:35
Als een bootwerker.
Ze krijgt ook de laatste maanden altijd wat extra's.
Een worstje en soms nog wat kattensnoepjes.
Ze wordt gewoon ineens zo'n oud besje.
Van de week zat ik bij haar en zat ik haar te kriebelen enzo.
Ze is zoooo lief en dan maakt ze van die geluidjes.
Ik heb haar geboren zien worden (nou,meer horen worden want ze lag onder mn bed)
En ik dacht eraan hoe het zou zijn in huis als ze er niet meer is....moest er gewoon van janken..
Ze krijgt ook de laatste maanden altijd wat extra's.
Een worstje en soms nog wat kattensnoepjes.
Ze wordt gewoon ineens zo'n oud besje.
Van de week zat ik bij haar en zat ik haar te kriebelen enzo.
Ze is zoooo lief en dan maakt ze van die geluidjes.
Ik heb haar geboren zien worden (nou,meer horen worden want ze lag onder mn bed)
En ik dacht eraan hoe het zou zijn in huis als ze er niet meer is....moest er gewoon van janken..
donderdag 4 februari 2010 om 20:45
donderdag 4 februari 2010 om 20:50
donderdag 4 februari 2010 om 21:01
donderdag 4 februari 2010 om 21:10
Ik hoop dat ze minstens 20 wordt.!!
Heb ook wel eens een BKH van 23 gezien.
Maar ze is nu al behoorlijk middelbaar...slaapt veel..
Maar het is heel dubbel: ze kan spelen als een kittentje,zo enthousiast.
Toen Dimitris bij ons kwam,anderhalf jaar geleden heeft ze daar een beste tik van gehad.(geestelijk zeg maar)
Hij was zooo wild en onaangepast.
Als zij hem terechtwees sprong ie er juist bovenop.
Net of ze een kompleet andere taal spraken zeg maar.
Toen is ze ook naast de bak gaan plassen en heeft een poosje blaasproblemen/onsteking gehad.
Eigenlijk zou ze nu ook licamelijk weer in orde moeten zijn maar ik merk dat ze bij stress weer naast de bak plast en als ze haar speciale brokjes van de DA niet voldoende krijgt dat het ook weer mis gaat...
Is toch iets chronisch geworden.
Heb ook wel eens een BKH van 23 gezien.
Maar ze is nu al behoorlijk middelbaar...slaapt veel..
Maar het is heel dubbel: ze kan spelen als een kittentje,zo enthousiast.
Toen Dimitris bij ons kwam,anderhalf jaar geleden heeft ze daar een beste tik van gehad.(geestelijk zeg maar)
Hij was zooo wild en onaangepast.
Als zij hem terechtwees sprong ie er juist bovenop.
Net of ze een kompleet andere taal spraken zeg maar.
Toen is ze ook naast de bak gaan plassen en heeft een poosje blaasproblemen/onsteking gehad.
Eigenlijk zou ze nu ook licamelijk weer in orde moeten zijn maar ik merk dat ze bij stress weer naast de bak plast en als ze haar speciale brokjes van de DA niet voldoende krijgt dat het ook weer mis gaat...
Is toch iets chronisch geworden.
donderdag 4 februari 2010 om 21:20
Biebelie, weeg je haar wel eens? Dan kun je wat zekerder zeggen of ze vermagert of niet.
9 jaar is inderdaad nog wel wat jong om al ouderdomsverschijnselen te krijgen. Althans, dat is mijn niet-professionele idee. De katten die ik heb gehad zijn allemaal oud geworden (23, 18 en 16) dus heb ik misschien een vertekend beeld. Hoewel ik natuurlijk hoop dat elke kat gelukkig heel oud wordt!
Misschien inderdaad toch eens langs de huisarts?
9 jaar is inderdaad nog wel wat jong om al ouderdomsverschijnselen te krijgen. Althans, dat is mijn niet-professionele idee. De katten die ik heb gehad zijn allemaal oud geworden (23, 18 en 16) dus heb ik misschien een vertekend beeld. Hoewel ik natuurlijk hoop dat elke kat gelukkig heel oud wordt!
donderdag 4 februari 2010 om 21:26
Goed idee,ik ga haar zo wegen.
Komt denk ik ook omdat Bibi veel en veel te zwaar is en Zwart monster is ook zo hard gegroeid...die weegt vast wel een kilo of 6.
En dan til ik Isa op...
Ze is ook verder goed te pas.lief en knuffelig.
Altijd miauwen als ik een zakje voer openmaak en rennen achter de snoepjes aan.
Eigenlijk is er niet echt wat aan de hand...maar dan een paar keer overgeven en ik sta weer op tilt.
Komt denk ik ook omdat Bibi veel en veel te zwaar is en Zwart monster is ook zo hard gegroeid...die weegt vast wel een kilo of 6.
En dan til ik Isa op...
Ze is ook verder goed te pas.lief en knuffelig.
Altijd miauwen als ik een zakje voer openmaak en rennen achter de snoepjes aan.
Eigenlijk is er niet echt wat aan de hand...maar dan een paar keer overgeven en ik sta weer op tilt.

donderdag 4 februari 2010 om 21:28
Biebs, dit klinkt me héél bekend in de oren... Oude kat en ze is nog heel speels, 'net een kitten'. Dat deed Medusa ook en zij heeft een overactieve schildklier.
Duus was nooit een dikkerd, krap aan 3 kilo. Ze werd magerder, geen aandacht aan besteed want ja, ze werd een dagje ouder. Ze speelde nog zo leuk, en lekker gek door huis rennen en rare geluiden maken. Dat vond ik zo schattig.
Tot het moment daar was en eindelijk zag hóe dun en mager ze eigenlijk was. Naar de da en daar werd ze gewogen, 2.0 kilo. Ze ziet er uit als een lopend lijkje (oneerbiedig gezegd) het is echt vel over been.
Het kan, kan he, dus ook zo zijn dat jouw kat dat ook heeft. Maak alsjeblieft een afspraak zodat haar bloed nagekeken kan worden. Ze is nu nog een beetje op gewicht (hoop ik) en met wat pilletjes kan ze dat ook blijven. Het gewicht er weer bij-eten gaat niet.
Oh, en het is geen acuut levensbedreigende aandoening hoor. Poes doet het prima!
Duus was nooit een dikkerd, krap aan 3 kilo. Ze werd magerder, geen aandacht aan besteed want ja, ze werd een dagje ouder. Ze speelde nog zo leuk, en lekker gek door huis rennen en rare geluiden maken. Dat vond ik zo schattig.
Tot het moment daar was en eindelijk zag hóe dun en mager ze eigenlijk was. Naar de da en daar werd ze gewogen, 2.0 kilo. Ze ziet er uit als een lopend lijkje (oneerbiedig gezegd) het is echt vel over been.
Het kan, kan he, dus ook zo zijn dat jouw kat dat ook heeft. Maak alsjeblieft een afspraak zodat haar bloed nagekeken kan worden. Ze is nu nog een beetje op gewicht (hoop ik) en met wat pilletjes kan ze dat ook blijven. Het gewicht er weer bij-eten gaat niet.
Oh, en het is geen acuut levensbedreigende aandoening hoor. Poes doet het prima!

donderdag 4 februari 2010 om 21:29
quote:Splinter02 schreef op 04 februari 2010 @ 21:20:
Biebelie, weeg je haar wel eens? Dan kun je wat zekerder zeggen of ze vermagert of niet.

donderdag 4 februari 2010 om 22:01
Graag gedaan
Ik weet niet meer wat het kost, ik kwam toen met alle 3 katten tegelijkertijd dus dan krijg je een rekening waar je u tegen zegt...
Het zal niet heel goedkoop zijn, ik heb echt geen idee meer.
Mocht ze idd een overactieve schilklier hebben, de pilletjes zijn heel goedkoop. Ik betaal 12,50 voor 90 pillen. Duus moet er 2 per dag, dus ik vind het echt meevallen. Je krijgt eerst kattenpillen maar dan moet je goed opletten op bijwerkingen. Duus kreeg open wonden onder haar oren (dat lichte plekje boven de ogen) (nou ja, daar ergens... )
Daarna kan je de mensenpillen krijgen en daar heeft mijn kat iig geen bijwerkingen van.
Je gaat ons ongetwijfeld hiervan op de hoogte houden
Ik weet niet meer wat het kost, ik kwam toen met alle 3 katten tegelijkertijd dus dan krijg je een rekening waar je u tegen zegt...
Het zal niet heel goedkoop zijn, ik heb echt geen idee meer.
Mocht ze idd een overactieve schilklier hebben, de pilletjes zijn heel goedkoop. Ik betaal 12,50 voor 90 pillen. Duus moet er 2 per dag, dus ik vind het echt meevallen. Je krijgt eerst kattenpillen maar dan moet je goed opletten op bijwerkingen. Duus kreeg open wonden onder haar oren (dat lichte plekje boven de ogen) (nou ja, daar ergens... )
Daarna kan je de mensenpillen krijgen en daar heeft mijn kat iig geen bijwerkingen van.
Je gaat ons ongetwijfeld hiervan op de hoogte houden