Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ff snel kijken of er goed bericht is over Lotje, maar helaas nog niet. Leo, snap dat je het slechtste scenario aanhoudt maar ga heel hard duimen dat ze gewoon terug komt hoor!
Eleonora je wil het vast nu even niet horen maar ik hoorde gisteren dat die kat van mijn moeder die weggelopen was overleden is. Buiten gevonden.

Hij was een jaar of 12/13 en eigenlijk denk ik dat het voor hem een stuk beter is. Hij was zo graatmager en hij zag er de laatste tijd zeker gewoon niet meer lekker uit. Dierenartsbezoekje zou niet verkeerd zijn geweest

Miek ziet er mooi uit hoor dat kleintje!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH. Ik heb net een ENORM lange posting zitten typen krijg ik gewoon een error bij het versturen... Nou ja, nog maar een keer in het kort dan.

Leo, wat ontzettend kut dat Lotje nog weg is. Kan me voorstellen dat je je heel erg zorgen maakt, zelfs als ze al vaker zo lang weggeweest is. Ook verstandig dat je van het ergste uit gaat, maar ik hoop nog steeds dat ze straks gewoon ineens binnen komt vallen.

Overigens goed dat je die posters al op gaat hangen, wie weet zit ze bij iemand binnen en ziet diegene de poster. Het is natuurlijk niet altijd zo dat mensen bewust iemands kat kidnappen, zo'n kat komt binnenlopen en mee-eten en je weet zelf eigenlijk ook niet wat je er mee moet. Zoiets.

En over dat niet durven posten.... Daar kun jij toch niks aan doen? Als je katten hebt die buiten lopen is het altijd een risico dat ze op een avond niet meer thuis komen en dat ze vaker één of meerdere nachten weg blijven. En zeker als je er dan acht hebt, dan is het risico dat je dat vaker overkomt groter dan wanneer je er één hebt. Dat maakt je geen slecht baasje of wat dan ook, da's gewoon het risico van het vak. Klote, maar niks aan te doen. Gelukkig begrijp ik datr tot nu toe je katten steeds teruggekomen zijn? Daar gaan we dan nu ook maar vanuit!

En omdat alleen sippen over Lotje niks oplost toch maar even mijn laatste Billy-verhalen.

Want oooooh, ik heb hem gisternacht vervloekt! Sinds hij hier is heeft Billy besloten dat hij 's nachts bij ons in bed slaapt. Prima, maar gisteren om twee uur werd ik wakker omdat hij met zijn pootje op mijn buik zat te meppen ofzo. Dus heb ik hem onder het dekbed vandaan gesleurd. Ging ie mijn voeten aanvallen bovenop het dekbed. Toen hij daar mee stopte ging hij naast mijn kussen liggen. Fijn, dacht ik, dan is ie rustig. Maar helaaaaas, meneer ging net naast mijn hoofd met zijn staart en pootjes liggen spelen. Dus. Het werd half drie, en drie uur, vier uur, half vijf, kwart voor vijf.... Toen ben ik ergens nog in slaap gevallen geloof ik, maar ik moest om zeven uur weer op mijn werk zijn. Fijn hoor.

Vannacht heeft hij dan wel weer heel lief tegen mijn buik aan gelegen. En gisteren was de eerste dag sinds Billy er is dat ik weer moest werken, gelijk een hele dag ook. Ben dus tussen de middag maar thuis gaan eten, om te kijken hoe het ging, en hij werd helemaal waus toen ik thuis kwam. Eerst kopjes geven en knuffelen, daarna als een idiooooot door het huis rennen, alles aanvallen wat bewoog enzo

Zal maar concluderen dat ie me gemist had dan, hehe.

Straks een half dagje werken, dan is hij maar een paar uurtjes alleen.

Zo, nu eens kijken of hij hem wel verstuurt (voor de zekerheid eerst maar kopiëren)
668, the neighbour of the Beast
En als je hem eerst kopieert post ie natuurlijk wel normaal....
Moge. Lé is Lotje nog niet geholpen dat ze zo uithuizig is? Is ze wel gechipped? Blijf voor je duimen. Hopelijk blijft ze uit de buurt bij die bunzing. Ik zou ook nu al een poster iig in de supermarkt hangen. En bij de dierenarts. Vingers crossed voor je .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ze is geholpen hoor, niks meer in die buik wat haar buiten kan houden.

Ze zit of in een schuur, of is de weg even kwijt of bij iemand binnen inderdaad (maar goed, ze heeft een koker om met adresgegevens, ik zou dan bellen naar de baas).

Ze is niet gechipt, dat is alleen handig als ze geen bandje om heeft.

Morgen, als ze er dan niet is ga ik Amivedi maar weer inschakelen en de buurt rond met posters. Fien gaat helpen zei ze, dus dat is ook geregeld.

Het is gewoon een heel avontuurlijk beest, ze is de enige die echt op pad gaat nu, de rest hangt zo'n beetje om het huis, even plassen en dan hups weer naar binnen.

Gelukkig heeft ze een hele dikke vacht, voor als ze buiten zit.

Ik word gek van Kootje en de Dikke Berenpoes die om de klipklap naar buiten gaan en dan weer binnenkomen. Oma's zenuwen zijn een tikje gespannen toch......
Mogge dames!

Ik heb ooit een dame gehad die chronisch elke keer als ze naar buiten ging minstens 5 dagen wegbleef. Elke keer weer in de stress. Als ik toen op dit forum had gezeten had ik elke week kunnen schrijven dat mn poes weer weg is...

*ik ruik ook dat ik erg dringend de bak moet verschonenen, ze hebben veel gepoept de afgelopen 2 dagen, bweuh*

Ze komt vast snel terug Leo....
I can do anything i want, and so can you....
Doe jij dat niet elke dag dan Miek, de bak?

Jeetje, ik schep met 1 kat al twee keer per dag de bak leeg, en als ik thuis ben eigenlijk zodra hij op zijn bak geweest is.
Is Lotje nog niet terug? he bah! Maar ze komt vast wel weer als ze honger heeft. Het is een ondernemende dame en ze weet waar ze moet zijn als ze haar buikje weer rond wil eten. Sterkte
Stressed is just desserts spelled backwards
Eleonora, misschien is het toch wel handig om haar te laten chippen? Ik kan me voorstellen dat je het best eng vindt om een bandje om te doen bij een kat en dat dat bandje dus behoorlijk los zit (en dus snel kwijt kan raken).

Ik hoop dat ze er snel weer is.
goedemorgen

daar ben ik ook weer eens, eindelijk eens weer wat meer tijd

Le, wat rot dat Lotje weer weg is. Natuurlijk mag je dat hier posten. Leuk is het niet en ik zou er ook heel verdrietig van worden

Ik zag ook weer wat mooie foto's langskomen

Voor de rest niet alles bij gelezen. Hier gaat alles goed met de beestenboel. Zal strakjes wel weer eens proberen om foto's te maken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

Voor jou Leo, kun je even lachen. Je had het over heen en weer geklepper door het luikje
Normaal wel hoor, 2 bakken voor 3 katten, maar gisteren was het niet nodig. vannacht hebben ze goed hun best gedaan. Eerst eens doen en dan naar werk
Misschien ben ik dan zo overdreven schoon ofzo hoor. Kattenbak wordt hier zéker één keer per dag geleegd en daarbij bij voorkeur zodra er gepoept is. In de praktijk meestal 's ochtends en 's avonds als we allebei werken en anders 's ochtends en wanneer ik merk dat hij gepoept heeft als we thuis zijn.
De bak beneden maak ik elke dag helemaal schoon. Boven heb ik een megabak, die doe ik als nodig is, daar zitten ze niet zoveel op.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nou dan ben ik gewoon een viespeuk

Ik ga zeker niet elke dag die hele bak leeggooien hoor. Dat gaat ook een hele dure grap worden. (deed ik eerst wel)

Ik heb 2 bakken voor 2 katten.

1 bak met silicataatvulling. Die schud ik elke dag even door. Poep schep ik er uit zodra ik het zie. Die gooi ik na ong. een maand (ja, een maand ja ) helemaal leeg. Precies zoals volgens de zak voor 1 kat.

Op de andere bak zit vulling die je door de wc kan spoelen. Die vulling vind ik meer stinken dan die andere vulling en die bak verschoon ik zodra nodig. Maar het is wel klontvormende vulling dus die gaat ook zeker niet elke dag helemaal leeg.

Vorige kattenbakvulling moest wel echt elke week helemaal leeg want die (klontvormende) vulling ging elke keer helemaal aan de bodem plakken. Bah! Dus het ligt ook echt een beetje aan wat er in de bak gaat volgens mij.

En als ze helemaal schoon gemaakt worden dan worden ze ook echt helemaal gesopt etc. (maar dat lijkt mij dan weer normaal)
Ik schep elke dag poep en plas er uit en elke week gaat ie helemaal leeg. En ik heb verschillende vullingen gehad en deed het steeds hetzelfde.

Ik bedoel ook niet dat ik twee keer per dag de hele bak schoonpoets, maar dat gebeurt wel één keer in de week; vulling er uit, even uitschuren met bleek en verse vulling er in. Verder dus ongeveer twee keer per dag leeg scheppen.
Nog steeds geen nieuws.... wat akelig. Blijven hopen hoor Leo, voor je het weet staat ze weer bij je benen te miauwen dat ze eten wil.

Ik ben helemaal een viespeuk... ik doe het echt niet iedere dag. Pokkekarwei. Ik moet eigenlijk weer eens naar het tuincentrum om van die 25 kilozakken van Biocat te halen. Die kleine zakjes zijn zo op. Dat is maar één kattenbak. Meestal doe ik het om de dag, alle plasjes en poepjes er uit scheppen, bij strooien en een dag later kan het weer overnieuw. Als er veel kalkafzetting is dan gooi ik er nog even wat antikal op. Je ziet het bruisen en weg is het.

Maar Kletsmajoor, wat voor kattenbak heb jij dan? En wat voor vulling? Schudden en dan is alles er uit? Handig! Wil ik ook! Eigenlijk zou je je kat moeten leren om op de gewone wc alles te doen. Veel makkelijker. Doorspoelen wordt een beetje lastiger

He, en net nu ik of naar de Jumper wil of tuincentrum moet mijn vriend natuurlijk wekenlang overwerken tot kwart over 5. Ho, maar hij werkt in Maassluis, daar zit een grote Jumper. Dan moet hij daar heel binnenkort maar ff langs om wat op te halen.

Sterkte met wachten Leo, ik hoop dat ze snel weer terug is!
Ik schep de bakken ook elke dag leeg ( en meteen als ze heel erg aan het spaaien zijn geweest...dan hebben ze dus iets meer als alleen een plasje gedaan...). Ik heb totaal 5 bakken voor 3 katten.

één kleintje voor Mr B, 1 hele grote voor als Mr B straks groot is en 3 van normale afmeting.

Alle katten maken dus gebruik van alle bakken

Heb sinds kort superfijne vulling, hout..kan een plasje er bij wijze van spreken met mijn vingers uithalen..( irl met een zakje om de hand dus haha), dus hoeft ie ook niet meer elke week helemaal gesopt te worden, kwestie van goed bijhouden.
Nou wat een dierenliefhebbers zijn we toch als het nu al een hele pagina over kattenbakken gaat

Ratteke ik heb hele gewone kattenbakken hoor. Maar met dat silicaatspul hoef je plas er niet uit te scheppen maar je moet gewoon weer even de witte korrels boven schudden.

Er was hier toch trouwens wel iemand die een speciale kattenbak had waardoor het schoonmaken een stuk makkelijker was?

Jeetje Kat75 5 bakken voor 3 katten. Je houdt je dus goed aan de regel hoeveelheid katten + 1 extra bak aangezien die kleine bak weer weggaat toch?

Handig he die klontvormende vulling.

Ik ben nu nog thuis en had alle ramen even openstaan. Hoor ik ineens een hele hoop herrie uit de slaapkamer komen... En allemaal troep onder het bed vandaan schuiven... er zat een vreemde kat in huis die even weggejaagd werd door de poes. Die dame is een stuk feller dan Roque.
Ow, ik heb 3 katten en 2 bakken. Wel 1 megabak trouwens
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb nu 3 katten, 2 bakken (nog snel even uitgeschept voor ik ging werken) omdat Tijgertje en Balthasar buiten poepen en plassen (dus moet ik af en toe poep scheppen in onze tuin (gelukkig bij ons en niet de buren) maar als Loki er is komt er nog een bak bij.

Ik heb zo weinig ruimte, hoe kan ik een beetje creatief de bakken wegwerken? Aangezien ik ook verschillende bakken heb die net iets hoger als de ander is. Dus een plank ofzo is niet mogelijk.

Vanmorgen werd ik wakker, en normaal is Balthasar de eerste die miauwend zn portie aandacht komt opeisen, maar vanmorgen had ik twee miauwende monsters om me heen (staart omhoog met krulletje in het einde, schattig) maar geen Balthasar, die is gewoon met zn dikke kont voor de verwarming blijven slapen...tssss
Wie kent de lolcats? Nou anders maar even googlen want het is hilarisch. Hier een eigengemaakte lolcat:

Prinses Leia at your service!

5 bakken idd...maar mijn katten hebben (heel decadent) hun eigen kamer..

Daar staan er 3, dan nog 1 in de keuken en het kleine bakje van Mr B heb ik voor een paar euro gehaald omdat ie in het begin verloren liep in die grote bakken, nu is het strakjes handig om mee te nemen naar de show.

5 bakken..en dan nog piest Diesel er regelmatig naast...zucht
Waarom hebben jullie zoveel kattenbakken? Je kan er toch beter gewoon maar eentje hebben en dan wat vaker schoonmaken. Of je nou 1 bak drie keer per dag leegschept of 3 bakken 1 keer per dag. Het is evenveel werk, maar je hebt tenminste niet overal in huis kattenbakken staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven