Tetter hier over je dier

maandag 7 december 2009 om 19:29
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
woensdag 10 februari 2010 om 09:29
Nou Ratteke, niet zo best geslapen eigenlijk. Grote rooie lag al in bed toen ik erin kroop gisteravond. Dat doet ze anders nooit, en ik vond het zo sneu om haar buiten de deur te zetten. Nou dat heb ik geweten. Maar goed, wel gezellig.
Ik moet aan het werk maar kwam even kijken of Lotje er al is. Nee dus, verdomme.
Ik moet aan het werk maar kwam even kijken of Lotje er al is. Nee dus, verdomme.

woensdag 10 februari 2010 om 19:40
Hai lieffies, mooie foto's allemaal, geweldig zelfs!
Sarah, wat fijn om te lezen over de jongens, die Abel, wat een konijn he?
Geen Lot.
Ze is gezien gisteren, niet zo ver hier vandaan, pakweg 100 meter. Ik heb daar meteen posters opgehangen.
Amivedi is weer ingelicht, iedereen kijkt om zich heen, ik heb vanmorgen daar waar ze gezien is geroepen en gefloten, daarnet weer maar niks......
Het sneeuwt, is ijskoud en ik mis haar verschrikkelijk.
Ik ben er gewoon een ongezellige, prikkelbare moeder van. Fien kreeg net een vreselijke huilbui omdat ze niks meer tegen me durfde te zeggen want ik snauwde en zuchtte steeds zo. We hebben samen keihard zitten huilen en ik heb haar gezegd dat het me heel erg spijt. Ik maak haar helemaal onzeker in mijn chagrijnigheid en onrustige gedoe.
Vreselijk, wat een ellende weer.
Mijn helderziende buurvrouw zegt dat ze leeft en dat het goed met haar gaat. Ik geloof er nooit in maar ik geloof wel dat zij het gelooft en daar vertrouw ik maar op + dat ze gezien is dus.
Nah ja, we wachten maar weer af en morgen verder zoeken en posters plakken.
Sarah, wat fijn om te lezen over de jongens, die Abel, wat een konijn he?
Geen Lot.
Ze is gezien gisteren, niet zo ver hier vandaan, pakweg 100 meter. Ik heb daar meteen posters opgehangen.
Amivedi is weer ingelicht, iedereen kijkt om zich heen, ik heb vanmorgen daar waar ze gezien is geroepen en gefloten, daarnet weer maar niks......
Het sneeuwt, is ijskoud en ik mis haar verschrikkelijk.
Ik ben er gewoon een ongezellige, prikkelbare moeder van. Fien kreeg net een vreselijke huilbui omdat ze niks meer tegen me durfde te zeggen want ik snauwde en zuchtte steeds zo. We hebben samen keihard zitten huilen en ik heb haar gezegd dat het me heel erg spijt. Ik maak haar helemaal onzeker in mijn chagrijnigheid en onrustige gedoe.
Vreselijk, wat een ellende weer.
Mijn helderziende buurvrouw zegt dat ze leeft en dat het goed met haar gaat. Ik geloof er nooit in maar ik geloof wel dat zij het gelooft en daar vertrouw ik maar op + dat ze gezien is dus.
Nah ja, we wachten maar weer af en morgen verder zoeken en posters plakken.

woensdag 10 februari 2010 om 20:07
Ach Leo toch, dit ben jij toch niet? Ik hoop zo voor je dat je straks lekker met Fien samen Lotje weer kan knuffelen. Meis, dat het je zó hoog zit wist ik niet. Die uitval naar je kind, wat moet dat zeer doen. Voor jou ook. Gelukkig heb je samen gehuild en het weer goed gemaakt.
Maar gelukkig is poes gesignaleerd! Nu nog thuiskomen. Sneeuwt het weer erg in Drenthe? Het houdt daar ook nooit op he? Ik ben er zaterdag nog even geweest, en er lag nog steeds een beetje sneeuw.
Kop op lieve Eleonora! Ze komt echt thuis!
Maar gelukkig is poes gesignaleerd! Nu nog thuiskomen. Sneeuwt het weer erg in Drenthe? Het houdt daar ook nooit op he? Ik ben er zaterdag nog even geweest, en er lag nog steeds een beetje sneeuw.
Kop op lieve Eleonora! Ze komt echt thuis!
woensdag 10 februari 2010 om 20:22
Wat rot voor je Lé,maar snap dat dat zo'n overheersend gevoel kan zijn als een poezel weg is.
Fien snapt je vast wel...zo moeder zo dochter (?)
Ik ben aan het werk (groot gebouw in overijssel uitkijkend op de snelweg)
De sneeuwschuivers rijden af en aan
Zometeen ben ik klaar en moet ik daar ook door.....bah
Zometeen ben ik klaar en moet ik daar ook door.....bah

woensdag 10 februari 2010 om 20:38
quote:biebelie schreef op 10 februari 2010 @ 20:22:
Wat rot voor je Lé,maar snap dat dat zo'n overheersend gevoel kan zijn als een poezel weg is.
Zometeen ben ik klaar en moet ik daar ook door.....bahSucces Biebs, doe je voorzichtig?
Zometeen ben ik klaar en moet ik daar ook door.....bahSucces Biebs, doe je voorzichtig?
woensdag 10 februari 2010 om 20:41

woensdag 10 februari 2010 om 21:50
Och Leo Hopelijk komt ze morgen weer doodleuk aanwandelen....!
De mannen hier hebben in elk geval haar zwerversbloed Bovenop de pergola, op het dak van de schuur, bij de buuv tussen de gekapte bomen, bovenop onze houtwal.....echt overal zitten ze nu En ze vinden het prachtig, elke ochtend als ik ze uit de keuken laat, stuiven ze direct naar de schuifpui, die ik dus open moet doen
De mannen hier hebben in elk geval haar zwerversbloed Bovenop de pergola, op het dak van de schuur, bij de buuv tussen de gekapte bomen, bovenop onze houtwal.....echt overal zitten ze nu En ze vinden het prachtig, elke ochtend als ik ze uit de keuken laat, stuiven ze direct naar de schuifpui, die ik dus open moet doen
woensdag 10 februari 2010 om 21:55
Eleonora, was Lot nou de poes die niet zo heel veel heeft met de rest van de katten? Ze staat ze wel toe omdat er ruimte zat is maar is geen knuffel met de rest?
Misschien is het dan een heel raar idee van me, maar misschien is ze gewoon een nieuw huisje aan het werven? Niet omdat jullie niet lief voor haar zijn, niet niet omdat jullie niet uitstekend voor haar zorgen en heel veel van haar houden maar gewoon omdat mevrouw de exclusieve aandacht wil?
En ook al gaat ze heel sieeelllug in de tuin liggen, bij wildvreemde mensen, met vier poten in de lucht dan gaat het haar nog niet eens lukken omdat volgens mij half Drenthe nu beplakt is met Lot
Of het is en blijft gewoon een ontzettende lellebel die van hoeren en snoeren houdt
Maar ik hoop dat ze er snel weer is!
Biebelie Ik hoop dat je helemaal heel samen met je 'otootje' thuis bent gekomen
De kat van mijn moeder is vandaag naar het crematorium gebracht. Mijn zusje wilde graag een beetje as van haar eerste kat in een kettingkje.
Misschien is het dan een heel raar idee van me, maar misschien is ze gewoon een nieuw huisje aan het werven? Niet omdat jullie niet lief voor haar zijn, niet niet omdat jullie niet uitstekend voor haar zorgen en heel veel van haar houden maar gewoon omdat mevrouw de exclusieve aandacht wil?
En ook al gaat ze heel sieeelllug in de tuin liggen, bij wildvreemde mensen, met vier poten in de lucht dan gaat het haar nog niet eens lukken omdat volgens mij half Drenthe nu beplakt is met Lot
Of het is en blijft gewoon een ontzettende lellebel die van hoeren en snoeren houdt
Maar ik hoop dat ze er snel weer is!
Biebelie Ik hoop dat je helemaal heel samen met je 'otootje' thuis bent gekomen
De kat van mijn moeder is vandaag naar het crematorium gebracht. Mijn zusje wilde graag een beetje as van haar eerste kat in een kettingkje.
woensdag 10 februari 2010 om 22:38
Hey Biebelie, jij bent gelukkig wel weer veilig thuis..nu Lotje nog! Ik check hier af en toe even of die madam weer op het warme nest is teruggekeerd, verder geen forumtijd deze week. Morgenochtend lees ik weer bij, in de trein op de mobiel.
En Eleonora, stress snap ik heel goed, ik vind het al niet leuk als ik ze een paar uur niet zie . Nog een snelle voor jou en de andere tetteraars.
En Eleonora, stress snap ik heel goed, ik vind het al niet leuk als ik ze een paar uur niet zie . Nog een snelle voor jou en de andere tetteraars.
woensdag 10 februari 2010 om 22:41
woensdag 10 februari 2010 om 22:51
quote:biebelie schreef op 10 februari 2010 @ 22:33:
Veilig thuis! wel bijna een uur gereden over 30km
Kletsmajoor,Lotje die nu wandelen is van Leo is de moederpoes.
Fijn dat je weer veilig thuis bent!
Ik weet dat Lot de moederpoes is! Had ik vorige keer nog speciaal naar gevraagd naar een hele stamboom van die kattenboel daar
Maar volgens mij zal de familieband Lot een worst wezen toch?
Mn moeder heeft gewoon een tuin waar de kat zo in zou kunnen maar mn zusje niet. Zij wilde het graag zo. Ik heb mijn kat ook laten cremeren toen ik nog geen tuin had, maar de rode en de zwarte die ik nu heb gaan gewoon in de tuin. De kat die nu nog over is bij mijn moeder is mijn kat (maar niet blij met kinderen in huis) en kwam ook echt alleen als ik haar riep om binnen te komen dus misschien denk ik er straks hetzelfde over
Maar de as van mijn al gecremeerde kat die staat hier nu ook maar een beetje te staan (en er staat af en toe een of andere lolbroek mee te schudden )
Veilig thuis! wel bijna een uur gereden over 30km
Kletsmajoor,Lotje die nu wandelen is van Leo is de moederpoes.
Fijn dat je weer veilig thuis bent!
Ik weet dat Lot de moederpoes is! Had ik vorige keer nog speciaal naar gevraagd naar een hele stamboom van die kattenboel daar
Maar volgens mij zal de familieband Lot een worst wezen toch?
Mn moeder heeft gewoon een tuin waar de kat zo in zou kunnen maar mn zusje niet. Zij wilde het graag zo. Ik heb mijn kat ook laten cremeren toen ik nog geen tuin had, maar de rode en de zwarte die ik nu heb gaan gewoon in de tuin. De kat die nu nog over is bij mijn moeder is mijn kat (maar niet blij met kinderen in huis) en kwam ook echt alleen als ik haar riep om binnen te komen dus misschien denk ik er straks hetzelfde over
Maar de as van mijn al gecremeerde kat die staat hier nu ook maar een beetje te staan (en er staat af en toe een of andere lolbroek mee te schudden )
donderdag 11 februari 2010 om 09:19
En Lé, is Lot er weer? Wel fijn dat je weet dat ze nog gezien is. Waarom ze dan niet thuis komt eten en lekker warm slapen is mij een raadsel. Voor mijn moederpoes heb ik een ander huisje destijds moeten zoeken (bij een kennis die geen andere katten had). Ze kon haar 2 zoontjes die ik had gehouden niet echt velen. Helemaal geen andere katten eigenlijk. Waar ik toen woonde kon ze ook niet naar buiten. Dus helaas kan het ook zijn dat je katten hebt die liever alleen wonen. Onbegrijpelijk. En ze was de liefste moeder hoor die je kon wensen, och wat was het een goed moedertje. Maar na een week of 15 wilde ze gewoon geen moeder meer zijn. Maar ook niemand meer om haar heen hebben.
Nou, hier schijnt het zonnetje, hoop bij jou ook. Het is een mooie dag om weer naar huis te komen.
Nou, hier schijnt het zonnetje, hoop bij jou ook. Het is een mooie dag om weer naar huis te komen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

donderdag 11 februari 2010 om 10:33
Ik heb geen kat of hond, maar wil wel graag even gal spuwen over wat ik net op Marktplaats zag
Kat van een jaar of 8 gratis aangeboden, want 'ze kan het niet vinden met de andere katten'. Na zoveel jaar van de hand doen -alsof het oud vuil is! Ik stel me dan helemaal voor hoe zoiets gaat... Mevrouw krijgt een nieuwe relatie. Meneer heeft al katten en daarmee kan oude kater het niet vinden, dus dan gaat 'ie maar weg. En het liefst zsm en dus bieden ze 'm gratis aan. Ook leuk voor bedrijven die graag testen op dieren - is toch gratis, dus komt u maar.
Ik ben boos.
Kat van een jaar of 8 gratis aangeboden, want 'ze kan het niet vinden met de andere katten'. Na zoveel jaar van de hand doen -alsof het oud vuil is! Ik stel me dan helemaal voor hoe zoiets gaat... Mevrouw krijgt een nieuwe relatie. Meneer heeft al katten en daarmee kan oude kater het niet vinden, dus dan gaat 'ie maar weg. En het liefst zsm en dus bieden ze 'm gratis aan. Ook leuk voor bedrijven die graag testen op dieren - is toch gratis, dus komt u maar.
Ik ben boos.

donderdag 11 februari 2010 om 10:39
quote:Lizzl schreef op 11 februari 2010 @ 10:33:
Ik heb geen kat of hond, maar wil wel graag even gal spuwen over wat ik net op Marktplaats zag
Ik ben boos.
Daarom kijk ik dus nooit op MP naar dieren. Als ik een nieuw huisdier wil, dan ga ik gewoon naar het plaatselijke asiel en haal daar een nieuwe oude(re) kat of hond.
Ben gisteren eindelijk met Medusa naar de dierenarts geweest. Gelukkig lag ze op bed te slapen, pakken en huppekee het mandje in. Koekie! Bij de da was het knippen weer zo gebeurt. Wat gaat het daar toch altijd lekker snel. Thuis zit ik maar te kloten en voorzichtig te doen en zij gaan van knip knip knip en klaar.
Ik ben boos.
Daarom kijk ik dus nooit op MP naar dieren. Als ik een nieuw huisdier wil, dan ga ik gewoon naar het plaatselijke asiel en haal daar een nieuwe oude(re) kat of hond.
Ben gisteren eindelijk met Medusa naar de dierenarts geweest. Gelukkig lag ze op bed te slapen, pakken en huppekee het mandje in. Koekie! Bij de da was het knippen weer zo gebeurt. Wat gaat het daar toch altijd lekker snel. Thuis zit ik maar te kloten en voorzichtig te doen en zij gaan van knip knip knip en klaar.
donderdag 11 februari 2010 om 10:50
quote:Lizzl schreef op 11 februari 2010 @ 10:33:
Ik ben boos.
Ik vind het niet om kunnen gaan met andere katten toch nog best een goede reden om een kat weg te doen hoor. Volgens mij komen er zoveel herplaatsers op deze manier ook van een cattery vandaan.
Maar dat zal persoonlijk zijn wat een goede reden is. Wat mij dan weer stoort is de plaatselijke bioscoop die gaat sluiten en dan de twee katten van een jaar of 12 minstens, op MP zetten.
Of wegens nieuwe partner die niet zo van katten houdt (dan zou ik nieuwe partner aan de kant zetten)
Ik hoop dat mevrouw Lot weer snel voor de deur staat (of gewoon op de bank gaat liggen alsof er niets aan de hand is )
Ik ben boos.
Ik vind het niet om kunnen gaan met andere katten toch nog best een goede reden om een kat weg te doen hoor. Volgens mij komen er zoveel herplaatsers op deze manier ook van een cattery vandaan.
Maar dat zal persoonlijk zijn wat een goede reden is. Wat mij dan weer stoort is de plaatselijke bioscoop die gaat sluiten en dan de twee katten van een jaar of 12 minstens, op MP zetten.
Of wegens nieuwe partner die niet zo van katten houdt (dan zou ik nieuwe partner aan de kant zetten)
Ik hoop dat mevrouw Lot weer snel voor de deur staat (of gewoon op de bank gaat liggen alsof er niets aan de hand is )