tetterettes tetteren augustus uit

13-08-2010 17:37 3045 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hier is ons 11de Tettertopic!

Wil je bij ons groepje ( ) ? Plaats dan een foto van je huisdier

We hebben het hier over dieren en alles wat daar mee samen hangt. Offtopic bestaat niet

Ons vorige topic: Tetterettes tetteren de zomer door!
Pingen? Ik begreep dat dat iets was op een iphone?

Staat er niet op de verpakking iets?
Het Viva forum is papaja.
Hey Tonks, zou ik ook niet lang volhouden denk ik, dat schoonmaken...
Neeeee, dat roepen ze allemaal, maar ik heb het zelf ingevroren...
Pfoeeh. Ik zou het niet weten. Is het niet in een pan te gooien? Zou ik doen denk ik. Ben trouwens benieuwd of het smaakt, die diepvriesmaaltijd.

En ik héb niet zoveel te willen qua werk. Heb wel weer een paar hoofdstuk van mn boek gelezen. H8 alweer ondertussen.
nymphadoratonks wijzigde dit bericht op 19-08-2010 17:34
Reden: HP HP HP HP HP HP
% gewijzigd
Hee, da's de eerste keer dat je boek noemt zonder met een HP-opmerking te komen. Opmerkelijk, Tonks
Cis: Ik zou het op 500 watt doen, en dan een minuut of vijf steeds achter elkaar en tussendoor omroeren/ontdooide spul eraf krabben. Zo gaat het langzaam genoeg (niet de buitenkant uitgedroogd en van binnen nog ijs).
Zei je wat?
Ik heb trouwens wel wat vragen over het boek.
Terug van hapto.....pfffff moemoemoe en hoofdpijn.

ga gauw koken want MO komt straks....laterrr
Hmm, die moet je maar niet aan mij stellen, ik ben het hele boek vergeten Behalve dan dat ik het geweldig leuk vond. Maar ik weet er serieus verder niks meer van, behalve wat landschappen die in mijn hoofd zijn achtergebleven....

Er zijn vast wel forums over?
Ik ben nu voor de 2x 5 minuten aan het pingen op vol vermogen

Anders haal ik wel patat oid.
Bwah, vies!
Zo, ben ik ook weer mét nieuwe hairdo. Ik ben helemaal heppie! Ik had niet mijn vast kapster maar mijn één-na-vaste zeg maar, een nicht in het kwadraat en hij begon helemaal blij te wapperen toen ik het plaatje liet zien en zei: dát wil ik!

Pff, bijna een uur in die stoel daar gezeten maar was wel weer gezellig.

Ratteke, ben je de dag een beetje doorgekomen? Jullie allemaal eigenlijk?
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik ben weer thuis en wakker. Ben ff gaan liggen na de begrafenis, was zo moe.

Het was een drukke, emotionele dag. Eerst naar het rouwcentrum. Daar werd ik weer een beetje paniekerig maar toen ben ik buiten gaan zitten, ff sigaretje roken en kletsen.

Om kwart over 11 was het tijd om de kist te sluiten. Dat was erg emotioneel. Dan is het echt het einde. Dan zie je hem niet meer terug. Nooit meer. De mannen in de familie hebben pa naar de auto gebracht. Daarna met z'n allen naar de begraafplaats.

Daar waren al aardig wat mensen. Ook familie van K's moeder. Die hebben we al in geen tijden gezien. Ik heel af en toe in de stad.

De afscheidsceremonie was heel mooi. Eerst een liedje van André van Duin. Daarna sprak de vriendin van mijn schoonvader. Dat was hartverscheurend. Die arme vrouw. Maar toch gesproken.

Daarna een van haar dochters. En daarna K. Hij had gisteravond een heel verhaal geschreven. En het was prachtig. Wat heeft hij het goed gedaan. Heel even kreeg hij het moeilijk maar ging gewoon verder. Ik was erg trots op hem. Ben ik nog steeds.

Na nog twee liedjes was het tijd om naar het graf te gaan. Daar heeft de dame van Monuta nog een paar woorden gesproken en een gedicht voorgedragen. Na dat gedicht werd pa in het graf neergelaten en zijn we met z'n allen koffie gaan drinken en broodjes eten. Daarna werd het eigenlijk nog wel gezellig. Veel familie ontmoet die K. dus al in geen tijden heeft gezien. Vooral dus van zijn moeders kant. Ik hoop echt dat dat contact wat aantrekt. Zoveel mensen die familie zijn en elkaar eigenlijk niet zien door dingen wat er in het verleden gebeurt (of niet gebeurt) zijn. Zonde.

Tegen half 2, 2 uur ofzo zijn we weer naar huis gegaan. Het was een mooi afscheid van een bijzondere man.
Klinkt heel mooi Ratteke
Tonks, ik ook. Toen pa in de lijkauto werd gezet vloog er een wit vlindertje rond. En toen we over het pad liepen naar het graf vloog er ook een wit vlindertje voor de kist uit. Een hele tijd tot ie weg vloog. Vond dat wel mooi om te zien.
quote:NymphadoraTonks schreef op 19 augustus 2010 @ 17:22:

Slof, zo'n mailtje kreeg ik ook van thuiszorg. Maar een dag later werd ik toch gebeld. Weet je trouwens wel zeker dat huishoudelijk werk wat voor je is?

Nee, het is echt niet mijn ding, maar ik moet wat geld verdienen, Tonk.

Ik heb ook nog bij een andere thuiszorg gesolliciteerd.
Rat, fijn dat het mooi was. Wat kun je trots zijn op K, dat hij zo goed heeft gesproken. Dat kon ik zelf niet opbrengen toen mijn vader was gestorven, en dat vind ik wel eens jammer.

Ook fijn dat je het zo goed hebt volgehouden.

En die familie, mooi om te merken dat ze er dan toch zijn, ondanks dingen die (niet) gebeurd zijn.

Doe de komende tijd nog maar heel rustig aan. Echt rustig hoor. Jij en K moeten jezelf tijd gunnen.

Ratteke: fijn om te lezen dat het een mooie begrafenis was en wat ontzettend goed van K. Kan me voorstellen dat je trots op hem bent. Het lijkt mij ontzettend moeilijk om dan een verhaal te doen
quote:Francisca_ schreef op 19 augustus 2010 @ 17:48:

Bwah, vies!

Nou meid, wat een verrassing.

Naar mijn idee is alleen soep en pastasaus invriesbaar. De rest is niet te vreten aners.
Hoe maakte jij die bietjes nou, Tonkie?
quote:Ratteke schreef op 19 augustus 2010 @ 17:55:

Tonks, ik ook. Toen pa in de lijkauto werd gezet vloog er een wit vlindertje rond. En toen we over het pad liepen naar het graf vloog er ook een wit vlindertje voor de kist uit. Een hele tijd tot ie weg vloog. Vond dat wel mooi om te zien.Mooi. Fijn dat het een mooie uitvaart is geworden.
quote:

Ik heb het (bietenstamppot) een paar weken geleden weer ontdekt. Mén, wat vind ik dat lekker. Ook als ontbijt

Zo simpel, aardappelen koken, potje bietjes openen en opwarmen, spekblokjes lekker uitbakken. Alles gaar en warm? Bij elkaar in de pan, klont boter er bij en stampen maar. En dan dé tip, slasaus er door om het smeuïg te maken. Heerlijk!

Hah....wij komen uut dezelfde buurt

Ik doe het ook altijd met slasaus...die ene gewone ouderwetse van Calvé das de lekkerste.

(en dan natuurlijk geen spekjes want dat eet ik niet) maar met gebakken uien...mmmmmm Of zo iets.
quote:pantalaimon schreef op 19 augustus 2010 @ 17:37:

Hmm, die moet je maar niet aan mij stellen, ik ben het hele boek vergeten Behalve dan dat ik het geweldig leuk vond. Maar ik weet er serieus verder niks meer van, behalve wat landschappen die in mijn hoofd zijn achtergebleven....

Er zijn vast wel forums over?

Jaaajaaa.

Je hebt gewoon geen zin in mijn saaie geleuter over dat boek.
Ik ben er weg van, jullie zien me vanavond of morgen wel weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven