Tettertopic nummer 31!

21-04-2014 23:28 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe lente en een fris nieuw topic!

Veel plezier weer!

Nummer 30
Ik ben mijn eigen bananenschil
Scooby Don't

Fijn van Loesje! Gelukkig maar. Heel bijzonder ja, dat ze klaar gaat zitten voor haar pil. Ik heb dat ook gehoord van suikerkatjes, dat die ook weten dat het tijd is voor insuline. Blijkbaar merken ze dan toch dat het goed voor ze is.

Loesje en Puk: hou zo vol!

Beter, Slof. Gaat je auto wel door de keuring komen?

Ik kan pas thuis mijn nieuwe outfit aantrekken, want ik heb geen maillot ofzoiets bij me. Lijkt me heerlijk om thuis in te cocoonen.
Zoooooooo, wat heeft het gevroren, zeg!

Wanneer kom je weer thuis, Splinter?

Auto zal dit jaar niet zo makkelijk door de keuring komen, denk ik. Is natuurlijk oud beessie uit 1994. Motorisch oke, maar de uitlaat bijvoorbeeld zit nu met een ijzerdraadje vast haha. Afwachten wat de kosten zullen zijn. Eerst maar eens zien dat we 'm straks aan de praat krijgen. Kon vandaag dus helaas niet naar het asiel
Mogguh.

Wat was het koud vannacht hé. Ik werd uitgelachen dat ik niet op de fiets naar de kroeg en weer terug wilde.

We zijn fijn met de auto gegaan, eerst een pizza eten (en de pizzaboer advies over zijn zorgverzekering gegeven Hij weet waar ik werk en bedacht dat hij veel te hoog verzekerd is.)

Daarna "eventjes een drankje doen". Ik ben om half 12 uiteindelijk maar alleen in de auto naar huis gegaan, de hond moest ook nog plassen voor de nacht.

Was beetje dom van mij om een stuk bos te pakken, ik werd acuut bang

MO werd om half 2 thuisgebracht.

Dus, nu weer topfit (ik, hij niet) en ik bedacht me dat ik hetzelfde tostiapparaat wil als mijn zus. Gaaf ding!

Ga ik mezelf morgen op trakteren.

deez:

Kunnen 2 tosti's tegelijk onder en ook groente bv.
quote:Slofje schreef op 28 december 2014 @ 10:58:

Auto zal dit jaar niet zo makkelijk door de keuring komen, denk ik. Is natuurlijk oud beessie uit 1994. Motorisch oke, maar de uitlaat bijvoorbeeld zit nu met een ijzerdraadje vast haha. Afwachten wat de kosten zullen zijn. Eerst maar eens zien dat we 'm straks aan de praat krijgen. Kon vandaag dus helaas niet naar het asiel

Uitlaatbevestiging is een goedkope reparatie toch. Heb je geen "mannetje" voor dat soort dingen?

Hopelijk kan je auto nog eventjes mee.
Ik geef je groot gelijk hoor, met niet op de fiets weg willen. Pfff, veuls te koud voor. Het is geen zomer.

Wij hebben nog wel met de balkondeur op een kiertje geslapen. Lekker fris. Wel het dikke gordijn voor de open deur. Ik heb 13 jaar in een ijskast geslapen in de winter, nu wil ik het toch wel ietsie warmer hebben. In Z heb ik vaak gedacht 'ik doe een muts op 's nachts'. Zo koud was het. Nu wil ik gewoon fris, niet koud.

Tostiding ziet er goed uit. Vooral dat er 2 boterhammen onder kunnen is wel handig, ik moet altijd alles 2 keer doen.

Koud is het zeker. Om 9 uur de hond uitgelaten en ik glibberde alle kanten op. Alle smurrie is bevroren. K is nu naar de polder met de hond, is al een tijdje weg. Is het echt al half 2?!!! Ik kijk net op de klok.... Dat had ik niet gedacht. Dan zal hij zo ook wel terugkomen, hij is al een tijdje weg. Ik hoop alleen wel dat hij met de auto terug komt... de weg in de polder zal niet gestrooid zijn.
Mooi tosti-ijzer Bieb! Wat voor groente doe je daar dan in? Courgettes ed.?

Slof, als je een auto-mannetje in de omgeving van Rotterdam zoekt weet ik er nog wel eentje. Een gepensioneerde monteur die er aardigheid in heeft om op de sloop naar onderdelen te zoeken en net zo lang doorknutselt tot het weer goed is. Voor een appel en een ei.

Met deze koude nachten ben ik zó blij met m'n waterbed. En Loesje en de Zigeunerkoning zijn dat ook

ScoobyDon't is echt niet gemaakt voor dit weer. Hij struikelde en glibberde haast nog meer als ik toen we aan de wandel waren. Kort wandelingetje en snel weer op de bank in het zonnetje.

Morgenochtend weer naar m'n verzorgpaard, hoop wel dat de gladheid dan een beetje over is want het zijn krappe weggetjes over dijkjes waar ik dan overheen moet.
Das een contactgrill Bieb, die is fijn he? Heb ik ook. Ze zijn soms bij de Lidl voor 20 euro in de aanbieding. Naast groente kan er ook een hamburger oid op. Hoewel jij daar niet veel aan hebt maar misschien als MO een wilde bui heeft

Zo, PM is weer naar huis. Ik heb keelpijn en begin koorts te krijgen. Ik denk dat het stokje van Bieb en Dee overneem qua snotteren. Bedankt meiden.

Hier liggen de poekels in de zon te ronken. Denk dat ik dat ook even ga doen. Vanavond komt er een vriend langs en gaan we een hapje eten. Dus een dutje en een paracetamolletje doet vast goed

Leuke verhalen jullie allemaal btw. Klinkt relaxt allemaal. Fijn dat het met Loes en Puk beter gaat. Leuke outfit Splint! Dat rokje wil ik ook wel
Ja contactgrill inderdaad. Ik heb er nu ook eentje maar dat is een kleintje, kan maar één tosti tegelijk op.

En die is een keer gevallen en het lampje bovenop is er af.

Ik heb ook een grillpan en idd voornamelijk courgette wat daar in gaat of groene asperges.

Even gegoogled net en al voor ¤30 bij de Kijkshop.

Is K al weer veilig thuis Dee? Niet fijn met die gladde wegen.

En voorzichtig aan Bij als je met de auto gaat. Ik neem aan dat je niet gaat paardrijden met die gladdigheid?

En die snot heb je niet van mij Plou, ik heb 'm zelf nog. Inclusief zere keel Stom.

Dutje en paracetamolletje klinkt verstandig.

Hier ligt MO met de oogjes dicht op de bank, hah krijg je van dat gezuip Straks nog maar even met de hond het bos in.
Haha, normalieter had je naast MO gelegen nu Bieb

Gister met PM naar de kroeg hier om de hoek geweest. Was leuke kroeg en een stuk dichterbij dan het centrum. Daar gaan we nu dus voortaan heen ipv dat takke-end lopen in de kou
K is gelukkig veilig en wel teruggekomen. Hij heeft de auto afgesopt en boodschappen gedaan.

Pilou, beterschap. Als je hetzelfde hebt als ik ben je er met een dag of 2, 3 weer vanaf.

Handig, zo'n leuke kroeg dichtbij!

Dochter is nu op zoek naar katten voor mij. De muizen zijn nog steeds niet weg en vanochtend kwam er een ijselijke gil van boven. Ze wilde haar badjas aan doen en er vloog een muis uit.... Nu moet er vandaag een kat komen vind ze.
Die muizen gaan ook niet vanzelf weg natuurlijk. Zeker niet nu het zo koud buiten is.

Dat wordt gif of een kat inderdaad. Ik zou overigens voor gif gaan. En dan alsnog een kat

Zou je zelf wel weer een kat willen Dee?
Gif hebben we al geprobeerd. Wordt niet van gegeten. Vanochtend zat er in een val ook een muis. Die mag nu verder leven in de polder.

Ik zou zelf ook graag wel weer een kat(ten) willen. Ik mis het toch wel. Af en toe kijk in op de site van het asiel hier en dan zie ik de leukste katten voor bij komen. Maar nu zijn we het er allemaal wel over eens, er moet weer een kat komen.
Ja Dee weer een kat! Leuk1 Teun en Joris zijn goeie muizenvangers, maar helaas willen ze niet op vakantie . Bram vangt ze regelmatig in de ren, maar die wil hélemaal niet op reis!

Ik heb muizen op zolder en in de grote ren, maar heb daar geen last van en eventuele muisjes in huis redden het niet lang. Lief dat je het muisje vrij hebt gelaten in de polder. Vooral nu het koud wordt zoeken ze toch de warme plekjes op.

Bij_Zonder, bedankt voor je tip, maar Rotterdam is een beetje te ver weg. Ik woon in het Oosten en ik heb gelukkig een goedkope garage in de buurt!

Ik zou ook wel een kroeg om de hoek willen hebben, maar hier moet alles met de auto of de niet aanwezige fiets.

Hoop dat jullie snel weer opknappen, Pilou en Biebje.

En over de auto gesproken: remvloeistof, start kabels en WD40 gekocht. De idioot dure kabels heb ik weer teruggebracht, want na het inspuiten van de bougies met WD40 startte hij als een zonnetje . Remvloeistof zat er gewoon nog voldoende in (waarin niet eerst gecheckt? een echte Slofactie dus). APK staat dus gepland. Ik zal niet veel rijden deze week; alleen morgen ff naar A. om friend van het station te halen.
Weer thuis! Hier ligt echrt veel meer sneeuw dan in Brussel. Hoewel daar in de buitenwijken ook al behoorlijk wat lag, in het centrum alleen minder. Lastig ritje naar huis, want de ruitensproeivloeistof was bevroren in de leiding, dus we konden de voorruit niet goed schoon krijgen. Dus man heeft een paar keer de ruit gewassen met verse sneeuw en dat werkte heel goed. Eindelijk ver in NL ging de sproeier het weer doen. Pfff.

Bieb, heel verstandig om niet te fietsen hoor! En hond is net iets te klein zeker om je veilig te voelen in het bos? Ik heb ooit een week op een rottweiler gepast en toen was ik echt bere-stoer 's avonds in het park.

Slof, duimen voor je auto! En inderdaad, heb je daar geen handig mannetje die voor weinig wat klusjes kan doen? Scheelt enorm!

Oh, edit, er staat al iets meer dan ik gelezen had. Jeuj dat de auto het weer doet! Morgen een belangrijk ritje.

Plou, beterschap! Of gewoon niet verder ziek worden. Hoe was de film gisteravond? Was je in Ziggo Dome? Dat zag er wel gaaf uit!

Bij, ik moet elke keer lachten om Scooby Don't. Ik kan het me helemaal voorstellen!

Doe je voorzichtig morgenochtend? Paard staat wel binnen zeker?

Aaaah Dee, moeten we soms helpen zoeken? Geen punt hoor.

En inderdaad, juist nu komen de muizen binnen. In de stad kun je nu ook niet meer fatsoenlijk in een kroeg of restaurant zitten zonder die beestjes langs te zien trippelen. Kan de ongediertebestrijding van de gemeente niks doen trouwens?
Jammer genoeg lag er geen sneeuw meer op het balkon toen we thuis kwamen. Wel nog wat ijs en wat opgehoopte sneeuw. Voor Sammi was het voor het eerst sinds hij bij ons is dat het gesneeuwd heeft, ik had graag zijn 1e stapjes in de sneeuw gezien. Maar die komen dan later vast nog.

Hij vond dit wel heel leuk trouwens. Steeds naar buiten, flapper flapper met al zijn poten (ik denk dat we hem toch maar weer even Skippy gaan noemen ) en hij liep maar te glibberen, verbaasd te zijn en te mekkeren en te mauwen. Ook binnen, hij moest wat energie kwijt denk ik. Race-beest. Net lag hij weer in zijn klimpaal met z'n staart te spelen.

Het is ook zo'n schatje, hij is helemaal blij dat we er weer zijn, in plaats van boos te zijn dat we weg waren.

Brussel was verder heerlijk, ondanks het slechte weer.

En vandaag zijn we 14 jaar getrouwd. Life is good.
Heeft Sammi zich vermaakt Splint? Waar is mijn bril

Ooooh en gefeliciteerd
Oh, ik bedenk me nu dat er ook sneeuw lag toen we trouwden.

Dat was onze versie van 'in het wit trouwen'.
Gefeliciteerd Splint

Fijn van de auto Slof, dattie het weer een soort en met van doet.

Ik heb de afspraak afgezegd btw. Net op de bank gehangen en films gekeken. Denk dat ik nu door ga naar bed.
Gefeliciteerd Splint & Splintman! En wat is Sammi toch een leukerd!

Ik maak een klein beetje zorgen om Puk, ik vind hem vandaag maar weer stilletjes en hij heeft weer een prutoog. Ff in de gaten houden hoe het morgen is.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Arme Puk Hopelijk een kleine inzinking en morgen weer gewoon verder bergopwaarts.

Heb je vandaag iets anders met hem gedaan Olijf, zijn de pillen op ofzo?

Sammi is

valt het op?
Je had goed gezelschap op de bank zag ik, Plou. Balen als je ziek wordt!

Voor wie morgenochtend weer op pad moet: voorzichtig aan, het kan weer glad zijn!
Beterschap Plou!

Splint, gefeliciteerd nog!

Dee, al een nieuwe poekel gevonden?

Slof, ik wist niet meer of je nou in het oosten woonde of richting Zeeland Maar vanuit het oosten naar Rotterdam voor een monteur is te gek natuurlijk ja.

Ik vind het buiten bijna warm maar idd wel glad. Ben even gauw met Scooby naar de overkant geweest en het is maar raar vies glibberweer. Nog maar even een kopje koffie en dan nog eens buiten kijken of ik al naar 't peerd kan. Ga niet paardrijden hoor, hij loopt op blote voeten en dat is veel te gevaarlijk nu. Met hoefijzers kun je nog kalkoenen (schroeven) in de ijzers draaien voor meer grip.

Maar hij staat wel lekker buiten, hij is gemaakt voor dit weer Voor sportpaarden is dat anders, net als voor bijv. Arabische paarden. Dit is echter een Welsh Cob, die worden met dikke winterjas en sneeuwschoenen (bredere hoeven tegen het wegzakken) geleverd, net zoals de schoonheid op dit plaatje:

Overdag staat hij met z'n mattie op het grasland en 's-avonds in een paddock met schuilstal en zoveel hooi als hij op kan.
Balen, de hondenspeeltuin is dicht vandaag vanwege het weer. Logisch wel, maar ik had me er zo op verheugd
Helemaal over de dip van Puk heen gelezen... Hoe is het nu met hem?
Puk

Oh gaaf Bij, een Welsh. Het mooiste ras wat er is, vind ik dan.

Ik heb me ziek gemeld. Nog steeds koorts, keelpijn en hoofdpijn. Daarnaast ook overal spierpijn en mijn nek.... auw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven