There is a rat in mi kichen!

03-12-2012 14:41 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan letterlijk!

Paar dagen terug liep mijn kater opeens met een enorme levende rat in zijn bek rond.

Hij was niet grijs maar zwart met wit, en toen hij hem los liet en ermee wilde gaan spelen leek de rat daar in het geheel niet van onder de indruk.

Dit wekte bij ons de indruk dat het wellicht een tam exemplaar betreft.

Vriend en ik wisten niet zo goed wat we er mee aan moesten, en waren dan ook blij dat hij er mee naar buiten ging en zonder terug kwam.

Twee nachten terug was ik op de bank in slaap gevallen en voelde ik op een bepaald ogenblik dat onze kitten gezellig tegen mijn hoofd aan kwam liggen. Dacht ik. Slaapdronken dacht ik nog; wat maakt hij gekke geluiden met zijn tanden! En wat gek dat hij aan mijn haar ligt te knagen!

Toen ik hem een stukje opzij wilde schuiven voelde in een hele vreemde warme en gladde vacht en een hartje wat veel te snel klopte. Ik stoof overeind en knipte het licht aan.

Een rat zo groot als een schoen zat me vanaf de armleuning brutaal aan te kijken.

Nu ben ik over het algemeen niet bang van dieren, en ook niet van ratten, maar slaapdronken en in het holst van de nacht in een koude huiskamer trok ik het even niet hierop actie te ondernemen en ben ik gewoon mijn bed in gedoken.

Dacht kijk morgen wel.

En nu woont hij dus hier.

Blijkbaar. Ik hoor hem de hele dag knagen en rommelen maar zie hem niet!

Veel gerommel vanuit de keuken onder de kastjes. Heb de plinten van de kastjes nu weg gehaald en een penetrante ammoniak lucht benam me bijna m'n adem.

Viel me ook al langer op, die gore pislucht, maar dacht dat kitten misschien aan castratie toe was.

Maar die rat zit dus de boel onder te zeiken hier!

Wat kan ik doen?! Hoe vang ik dat beest? Iemand tips?

De kater en de kitten doen beiden alsof ze gek zijn en hem niet horen of ruiken. Denk dat hij veel te groot is voor hen om te vangen.

En gif zie ik uiteraard niet zitten met katten.

Bovendien zou het ook zomaar eens iemand zijn huisdier kunnen zijn welke ontsnapt is..

Vermoed zelf dat hij uit een slangenwinkel komt, hier een paar deuren verderop.

Maar goed, heel vehaal, weet iemand wat kan ik doen om dat beest te vangen of een andere creatieve oplossing?

Bedankt vast en groetjes.
Vraag hulp aan de man/vrouw van de slangenwinkel waar het beest waarschijnlijk vandaan komt.

Je hebt ratvriendelijke vallen.

Iiee Ik zou niet zomaar weer mn bed induiken..en dan ben ik ook niet snel bang voor een beestje. Maar als ie toch lekker even tegen je aan komt liggen..Brr. Het klinkt als een tamme rat. Kun je bij de slangenwinkel vragen of ze een rat missen? Daarnaast heb je diervriendelijke vallen. Je kunt ook de rattenbestrijding bellen. Succes!
Luister naar je hart, want dat klopt
Zwart met wit is een tamme rat ja.
http://shop.dierenspecial ... ingang-valdeur-p-493.html
@borderwalk.

Die man van de slangewinkel is stok oud, half blind en half invalide...

Bovendien gaat hij zeggen dat hij absoluut niet bij hem vandaan komt, dat weet ik nu al...
Diervriendelijk?!? Ik ging gewoon voor de definitieve oplossing: ddp (dood door pindakaas, in de val die het nekkie van het beest breekt).

Gatver.
Een wilde rat had je gebeten, deze is duidelijk tam en aan zijn lot over gelaten. Probeer hem te vangen en te herplaatsen, want het is een stumper. Hij kan er niets aan doen dat hij zo bij jou terecht is gekomen en nu moet hij maar zien hoe dat hij zich redt.

En probeer hem te zien zoals hij is: niet als een vies beest, want hij huist niet in het riool. Hij is niet viezer dan een konijn. Alleen intelligenter.
Gewoon op wen avond zetten en de poezen met jou mee naar boven nemen.
Breng m maar bij mij
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Aaaahw Gossie!

Probeer hem te vangen! Klinkt namelijk voor de liefhebber als een leuk beest!

Maaique waar ben je?! Haha
Zow wat blijf jij er rustig onder. Ik moet er niet aan denken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@ pilou,

Dat ziet er wel uit als een oplossing. Denk allen niet dat het dierenwinkeltje hier zo-iets op voorraad heeft.

Dus dan zou ik hem moeten bestellen.

Kan. Maar kost geld en duurt dan wel weer even naturlijk..

Houd het in mijn achterhoofd voor als er geen andere geniale truuk komt. :-)
quote:Nouschi schreef op 03 december 2012 @ 15:02:

Zow wat blijf jij er rustig onder. Ik moet er niet aan denken.Nou, inderdaad! My worst nightmare...
Heb je al gegoogled hoe je zelf een diervriendelijke val kunt bouwen?
@ iones,

Zo sta ik er ook in. Ken ook wel mensen met ratten als huisdier en raak hem wel kwijt.

Maar moet hem eerst vangen!

En hij laat zich echt niet meer zien nu... Ik hoor hem nu ook. Hij zit tussen de muur in mijn keuken denk ik.

Heb ook ieder keer storing met t.v en internet momenteel. En de kabels komen op die plaats mijn huis binnen...
Crazy rat lady hier, werd op dit topic geattendeerd door een andere forummer haha,

Deze rat zal inderdaad tam zijn en dus niet vals! Hou daar goed rekening mee, hij zal je dus niet zomaar bijten omdat hij gewent is aan mensen.

Hij zal ook wel honger hebben ondertussen en ratjes eten zo ongeveer alles, dus als je nog een restje van iets hebt zet dat bij hem in de buurt en blijf erbij, ze hebben hele goede reuk dus hij zal er vanzelf op af komen en dan kun je hem oppakken.

Je kan er eventueel zelfs voor kiezen hem te houden ;) Ratten zijn onwijs leuk en slim.

Of even te kijken bij het asiel oid of ze een plekje voor hem/haar hebben!
Internagelaktisch
Ieuw, ik zou alles bij elkaar krijsen zeg. Bah
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Je mag hem hier afzetten . Ik zou inderdaad gewoon die diervriendelijke val zetten, lokaas erin en de volgende ochtend beestje naar een opvang brengen ofzo
Misschien vragen bij de Dierenambulance of er iemand een rat mist?

En mocht dat zo zijn, het baasje de rat laten vangen!

Of weet je zeker dat hij uit de slangenwinkel komt?

Brrrr.... Ik ben al bang voor de ieniemiene muisjes, waar mijn monster mee thuis komt...
@cher,

Nee nog niet, maar die knip je vast niet even uit een doos...
Waarom moet de topictitel in het Engels, als je die taal niet eens beheerst? Twee fouten in 7 woorden, ik vind het knap .....
Uhoh.. Ratten zijn wel onwijze knagers!

Ik zou het echt snel proberen met wat eten! Iets wat sterk ruikt?

Heb je ei in huis? Kook een ei hard en snij hem doormidden, dat ruikt heel heftig en is iets waar mijn ratten meteen op af vliegen als ze het in hun pootjes kunnen krijgen!!
Internagelaktisch
@ Joyce , als grapje op het ub40 nummer denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven