There is a rat in mi kichen!

03-12-2012 14:41 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan letterlijk!

Paar dagen terug liep mijn kater opeens met een enorme levende rat in zijn bek rond.

Hij was niet grijs maar zwart met wit, en toen hij hem los liet en ermee wilde gaan spelen leek de rat daar in het geheel niet van onder de indruk.

Dit wekte bij ons de indruk dat het wellicht een tam exemplaar betreft.

Vriend en ik wisten niet zo goed wat we er mee aan moesten, en waren dan ook blij dat hij er mee naar buiten ging en zonder terug kwam.

Twee nachten terug was ik op de bank in slaap gevallen en voelde ik op een bepaald ogenblik dat onze kitten gezellig tegen mijn hoofd aan kwam liggen. Dacht ik. Slaapdronken dacht ik nog; wat maakt hij gekke geluiden met zijn tanden! En wat gek dat hij aan mijn haar ligt te knagen!

Toen ik hem een stukje opzij wilde schuiven voelde in een hele vreemde warme en gladde vacht en een hartje wat veel te snel klopte. Ik stoof overeind en knipte het licht aan.

Een rat zo groot als een schoen zat me vanaf de armleuning brutaal aan te kijken.

Nu ben ik over het algemeen niet bang van dieren, en ook niet van ratten, maar slaapdronken en in het holst van de nacht in een koude huiskamer trok ik het even niet hierop actie te ondernemen en ben ik gewoon mijn bed in gedoken.

Dacht kijk morgen wel.

En nu woont hij dus hier.

Blijkbaar. Ik hoor hem de hele dag knagen en rommelen maar zie hem niet!

Veel gerommel vanuit de keuken onder de kastjes. Heb de plinten van de kastjes nu weg gehaald en een penetrante ammoniak lucht benam me bijna m'n adem.

Viel me ook al langer op, die gore pislucht, maar dacht dat kitten misschien aan castratie toe was.

Maar die rat zit dus de boel onder te zeiken hier!

Wat kan ik doen?! Hoe vang ik dat beest? Iemand tips?

De kater en de kitten doen beiden alsof ze gek zijn en hem niet horen of ruiken. Denk dat hij veel te groot is voor hen om te vangen.

En gif zie ik uiteraard niet zitten met katten.

Bovendien zou het ook zomaar eens iemand zijn huisdier kunnen zijn welke ontsnapt is..

Vermoed zelf dat hij uit een slangenwinkel komt, hier een paar deuren verderop.

Maar goed, heel vehaal, weet iemand wat kan ik doen om dat beest te vangen of een andere creatieve oplossing?

Bedankt vast en groetjes.
quote:Olivia1975 schreef op 03 december 2012 @ 18:34:

Mi kichen?

Ik zou een exterminator beleln en voorlopig in een hotel gaan overnachten.

Is al drie keer uitgelegd.

TO, ik word er helemaal blij als ik je topic titel lees, heb mooie herinneringen aan dat nummer.
quote:steel_schaapje schreef op 03 december 2012 @ 16:21:

Euh, op dezelfde manier africhten als die spin van je?

Ik vind je dapper Februari. Ik had denk ik de hele buurt bij elkaar gegilt

En bedankt voor de link naar t nummer Heerlijk

Ik zou de truuk met de emmer proberen. 'savonds opzetten en dan hopen dat ie de volgende ochtend in de emmer zit.

Succes
Been there, done that, got the T-shirt.
En? Al gevangen?
quote:badmeester schreef op 03 december 2012 @ 16:13:

OH my god, ik word al idioot van een muis

Echt heel erg een man van 194cms die opeens op een stoel staat alste een muis ziet maar goed

Hier hetzelfde ik ben een vrouw trouwens maar als ik een muis zie meestal in de keuken geen denken aan dat ik dan in de keuken ga. Laat staan een rat dan zou ik niet eens thuis blijven ik vind ze maar enge beesten.

Alleen al van het lezen van je OP!

Heel veel sterkte
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vind ratten zó niet leuk! Zij kunnen er niets aan doen hoor maar ik heb een reactie op ratten als sommige anderen hebben op spinnen. Echt doodeng lijkt het me als er één (tam of niet) in ons huis zou verblijven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 04 december 2012 @ 21:06:

Ik vind ratten zó niet leuk! Zij kunnen er niets aan doen hoor maar ik heb een reactie op ratten als sommige anderen hebben op spinnen. Echt doodeng lijkt het me als er één (tam of niet) in ons huis zou verblijven.

Ik had vorige week een muis in huis. Lang verhaal kort gemaakt: ik heb thee gedronken bij de buurvrouw, terwijl de buurman hem doodmepte.

Ik heb zo de schurft aan die krengen, zeker met kleine kinderen in huis. Heb meteen mijn woonkamer zeer grondig schoongemaakt om zeker te weten dat er nergens keuteltjes lagen.

Brrr.
Nou we hebben hem hoor. Twee weken verder... (!)

Uiteindelijk idd op de bank moetenn blijven liggen om hem te lokken en met een deken gevangen.

Diervriendelijke rattenval liep hij met een boogje omheen en eieren is hij ook niet in geinteresseerd.

Emmer trapte hij ook niet in.

Bleek idd wel een mak, leuk en vriendelijk beessie. Heb hem naar het asiel gebracht en deze zouden een thuis voor hem zoeken of hem naar de rattenopvang brengen.
Gelukkig!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
aahhh gelukkig maar.

Eind goed al goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven