tips alkmaar

02-12-2013 20:28 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriendin gaat in januari in Alkmaar wonen.

Nu leek het me leuk om voor haar verjaardag volgende week een boekje te maken met allerlei tips....

Wie kan me helpen met leuke tips om te eten/stappen/leuke winkeltjes.....etc?

Alvast bedankt!
Winkelen is leuk in de boetiekjes van de Oude Stad.

Verder hangt het af van wat voor type je vriendin is.
Dit is ook leuk!
http://www.winkelsalkmaar.nl/

Je zou haar ook de Alkmaar Pas kunnen geven:

http://www.alkmaarpas.nl/ ... Wat_is_de_AlkmaarPas.aspx
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Schaatsbaan

Outdoorpark bij Hoornse Vaart

Theater de Vest

Kaasmarkt (uiteraard)

Geestmerambacht
De lekkerste huisgemaakte appeltaart vind je bij het Gulden Vlies.

Ouderwets fonduen bij de Fransman.
Het duurt nog even, maar Kaeskoppenstad is ook leuk.

En een rondvaart door de grachten, waarbij je op de banken van de boot moet liggen omdat de bruggen ontzettend laag zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Er dan wel even bij vermelden dat de kaasmarkt pas vanaf Pasen begint, tot en met de 2e vrijdag van september, en dat dat alleen op vrijdagochtend is!
quote:Carenza schreef op 02 december 2013 @ 21:21:

Er dan wel even bij vermelden dat de kaasmarkt pas vanaf Pasen begint, tot en met de 2e vrijdag van september, en dat dat alleen op vrijdagochtend is!

Vermeld er dan ook meteen bij dat echte Alkmaaarders elke vrijdagochtend met een boog om de kaasmarkt heen lopen.

Neem provadja ook maar op in het boekje.

Heilooerbos (en vermeld de zichtlijn op 21 juni)
Provadja is per 1 december gesloten.
Gezellig eten bij de Vestibule!
quote:Plein18 schreef op 02 december 2013 @ 21:36:

Provadja is per 1 december gesloten.

Echt waar? Wat erg! komt er iets nieuws voor in de plaats?

Ik woon al 15 jaar niet meer in Alkmaar, maar heb daar heel wat tijd doorgebracht.
Wilde net zeggen...ga naar de vestibule. Top! Met mooi weer lekker terrasjes pakken. Leuk winkelen en prima restaurantjes. En dichtbij Castricum en Egmond.....zee
quote:Mevrouw75 schreef op 02 december 2013 @ 21:44:

[...]

Echt waar? Wat erg! komt er iets nieuws voor in de plaats?

Ik woon al 15 jaar niet meer in Alkmaar, maar heb daar heel wat tijd doorgebracht.

Provadja moest met de JT bioscoop in een nieuw pand (buiten het centrum) gaan zitten.De vrijwilligers van Provadja zagen dit niet zitten.

Er is nog gestreden om Provadja voor het centrum te behouden, maar de gemeente werkte niet mee.De vrijwilligers hebben zelf de stekker uit Provadja getrokken.

Of er nog iets anders voor in de plaats komt, weet ik niet.
quote:himalaya schreef op 02 december 2013 @ 21:17:

En een rondvaart door de grachten, waarbij je op de banken van de boot moet liggen omdat de bruggen ontzettend laag zijn.

Jaaaaa, dat is in de zomer. Ik ben er geweest, superleuk. Op t Geestmerambacht is in de zomer Justerland, dat is ook tof.

Verder: Indian Summerfestival, bandjes kijken of andere activiteiten in Victorie , Zomer op het Plein, Alkmaars Ontzet, Culinair Plaza, Alkmaar Zingt, Alkmaar danst, Broekerveiling etc
quote:himalaya schreef op 02 december 2013 @ 21:17:

En een rondvaart door de grachten, waarbij je op de banken van de boot moet liggen omdat de bruggen ontzettend laag zijn.De allerlaagste brug noemden wij altijd de Kaasschaaf .
Odeon (het café in de Hekelstraat) en het Kooltuintje, bestaan die nog? Daar woonden we zowat.
Bootje huren en door de grachten varen en dan vanaf het water ijs bestellen op de Mient..

Waagplein en zomers de brug draait door...
Bergen aan zee is ook dichtbij. Lekker naar het strand of wandelen in de duinen. Naar het Klimduin in Schoorl. Beregn heeft op cultureel gebied ook van alles te doen. (kunst, jazzweekend etc)

Gondelvaart in Koedijk. Wandel vierdaagse

Maar ja, dat is allemaal 's zomers...

In deze tijd is alles maar kil en nat...winkelen in Heerhugowaard dan maar, dat is tenminste overdekt .
Je moet er van houden, maar misschien is de orgelzaal van Cor Booy ook wel leuk om te bezoeken? Google maar: orgelzaal Cor Booy.

Vroeger midden in het land, nu midden in Alkmaar Noord, de Daalmeer.
Ik ben verhuist vanuit Alkmaar naar een andere stad en hetgene wat ik toch echt mis is lunchen bij Elhorst zit op De Laat
Wat fijn dat er al zoveel reacties zijn, dank!!

Klinkt leuk allemaal; ik ga eens even googelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven