Tips dorp/stad in driehoek Hoofddorp-Leiden-Utrecht

28-08-2010 12:49 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij orienteren ons op een nieuwe woonplaats in de driehoek: hoofddorp-leiden-utrecht.

Man gaat in Hoofddorp werken, ik werk in A;dam(noord) (2 dagen)en in Woerden (1 dag) en ga waarschijnlijk over een jaar 3 dagen in Woerden werken. We wonen nu in Bussum en zoeken eigenlijk een soortgelijk 'dorp'

We zoeken een leuke plek, liefst een dorp/kleine stad met een oude dorpskern, leuke restaurantjes, een Hema en wat andere winkeljes. School, clubjes ed ook van belang.

Wie heeft er tips om in dat bepaalde dorp/stad eens te gaan kijken?

We hebben al een middagje rondgereden bij hoofddorp/nieuw vennep, Aalsmeer, uithoorn ed. Wel leuke huizen gezien, maar nog niet echt een dorp waarvan we zeiden: ja!

Alphen aan den rijn, is dat wat? Nieuwkoop? Mijdrecht?
Die kant is ook wel het promoten waard Mooie oude huizen en veel groen, persoonlijk hou ik daar erg van. Koudekerk was mij veeeeeel te dorps (met dito mentaliteit bij de mensen).

Alphen heeft inderdaad weinig uitstraling (op een paar plekjes na in het centrum).
Ieder zijn ding natuurlijk, wil niemand voor het hoofd stoten.

Maar het ligt eraan of je heel erg houdt van de oude uitstraling, jaren '30 woningen enzo. Die vindt je nou eenmaal meer in Oegstgeest, Leiden, Zoeterwoude etc en in Alphen is het meer nieuwbouw, of iig jonger dan jaren dertig.

Strik, doe eens gek
Overigens wel een mooi nieuwbouwproject op de grens Leiden/Oegstgeest...staat veel te koop nu.
Ow absoluut, zoveel mensen zoveel smaken. Mijn beste vriendin woont in Alphen en heeft het daar prima naar haar zin.

En elk voordeel heb z'n nadeel (of andersom).... oude woningen vereisen vaak nog opknap werk en nieuw(ere) bouw een stuk minder.
quote:Julus schreef op 31 augustus 2010 @ 09:41:

Maar het ligt eraan of je heel erg houdt van de oude uitstralingDat is natuurlijk helemaal waar
Dat is waar. Je moet wel zin hebben om van alles te willen aanpakken en om dit te blijven doen. Met nieuwbouw is alles strak, maar dan heb je ook soms veel grote kosten omdat er nog een nieuwe keuken in moet etc.

Het is maar waar je van houdt. Ligt ook aan je situatie denk ik, wel of geen kinderen, voorzieningen in nieuwbouwwijk etc.
..
Warmond is ook wel een beetje in die sfeer (Bussum sfeer). Ken je dat? Vlakbij de a44 en vlakbij water (Kaag, Joppe).
Warmond, leuk maar onbetaalbaar. Ok, je hebt er ook gewone rijtjeshuizen. Maarten 't Hart woont daar.
Kaag/Kagerplassen, leuk!

De Kaag is helemaal onbetaalbaar maar je woont er heel mooi!
't is niet veel duurder dan Oegstgeest, Leiden of Haarlem hoor. Als je maar niet die vrijstaande villa aan het water wilt...
Bussum zal ook niet goedkoop zijn, denk ik?
Heb je al in Woerden zelf gekeken? Heeft eigenlijk alles wat je zoekt. Oude dorpskern, veel restaurantjes en winkels en een HEMA. Ik weet alleen niet hoe de verbinding naar Hoofddorp is.
quote:Janna_ schreef op 31 augustus 2010 @ 10:53:

't is niet veel duurder dan Oegstgeest, Leiden of Haarlem hoor. Als je maar niet die vrijstaande villa aan het water wilt... Die heeft Maarten 't Hart al
In Warmond woont trouwens ook degene die het mysterie rondom ben-haar-naam-even-kwijt heeft opgelost. Ze deed alsof ze kanker had, was een bekende naam in de politiek volgens mij...bleek allemaal verzonnen te zijn.
Tara Singh Varma geloof ik!
Alphen is veel leuker nu dan vroeger. Je kunt er gezellig winkelen en je bent zo overal. Lekker varen, fietsen of wandelen.

Voorschoten en Oegstgeest. Leiderdorp.

Is de bollenstreek misschien iets voor je? Voorhout, Hillegom, Lisse, Sassenheim, Noordwijk? Noordwijk leeft nog wel enigsinds, de rest is nou niet zo boeiend hoor.
quote:Bokito schreef op 30 augustus 2010 @ 22:29:

Bodegraven is wel een gat hoor njb! (wel een HEMA, dat dan weer wel )

Ben benieuwd waar jullie jullie droomplek/huis vinden!Hoezo vind je Bodegraven een gat dan? :P Er is een station, een fatsoenlijk centrum en je zit zo in de grote steden.
Hahaha, geweldig dat jullie er al uit zijn :-)

Arwen: ook wij zouden best willen wonen waar 1 van de twee partners werkt. Maar we zijn nu ook al gewend aan beiden reistijd. Maar het zou wel eens stuk minder gecompliceerd zijn als we dat niet hebben, zeker met zometeen school erbij. Grappig dat jij daar ook woont. We hebben (bijvoorbeeld) alle eilanden gehad, en man zag ons al in een 'blokkendoos' wonen, wat een ruimte! (maar ik vond het er niet uitzien van buiten) We twijfelen heel erg, tussen een mooi dorp, of voor de praktische oplossing gaan en (vooral) de ruimte. Hoewel we de tuinen daar vonden tegenvallen. Wel veel kdv en scholen!

Oegstgeest klinkt goed! Ergens vind ik jaren 30 woningen prachtig(ook veel in bussum) maar we wonen in een nieuwbouwhuis. Heerlijk praktisch maar stukken minder karakteristiek.

We zoeken een huis rond de 4-4,5 ton maar willen dan vervolgens wel voldoende ruimte (minstens 4 slaapkamers) en ook in en om het huis voldoende ruimte. (en voor die prijs ook niet al te veel meer hoeven doen)

Ik ga maar weer eens een avondje op funda doorbrengen :-)
Ohja Witch met dat station heb je gelijk. Nou ja ik heb verder echt niks met 'Borft'. centrum vind ik niet zo leuk, Alphen is dan bruisender
*
Oegstgeest is zeker mooi (wat grappig om nu allemaal mensen die uit `de buurt` komen te lezen). Leiden zelf trouwens ook. Warmond ook, maar daar is toch geen hema? Kan het me in ieder geval niet voorstellen. (wel een lekkere sauna)

Ik vind Hillegom echt een stuk minder leuk dan Lisse, Heemstede/Vogelenzang/Aerdenhout ook erg mooi (en dicht bij Haarlem en Hoofddorp)

Nieuw Vennep en Alphen vind ik niet zo echt dorps, meer een soort vinex wijken op/bij een wat oudere locatie.

Noordwijk/Katwijk zou ik persoonlijk aanraden maar niet als je naar Woerden moet voor je werk. De snelwegen zijn een stuk beter bereikbaar vanuit eerder genoemde plaatsen.
Als buitenstaander vind ik Bodegraven echt een stuk sfeervoller dan Alphen, dat nieuwe winkelcentrum is mooi en leuk, maar daarbuiten vind ik het echt niet zo leuk overkomen.

Als je dan in Bodegraven woont zit je zo in Alphen om te shoppen toch?
*
Nieuwkoop is leuk, zeg ik uit betrouwbare bron :-)

De natuur is mooi, met koud weer zit je zo op de plas om te schaatsen met mooi weer lig je er zo in, of zit je zo op je bootje. Je zit binnendoor zo in woerden. Nadeel is wel dat je niet snel bij de snelwegen bent en dat de scholen nu centraal allemaal aan de rand van het dorp zitten, dit maakt het erg druk.

Leuke dorpskern met nog een hoop plannen voor de toekomst en een hema, dus wat wil je nog meer :-)

Veel nieuwbouw op het moment te koop.

Binnen 10 minuten in Alphen om te winkelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven