Tips dorp/stad in driehoek Hoofddorp-Leiden-Utrecht

28-08-2010 12:49 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij orienteren ons op een nieuwe woonplaats in de driehoek: hoofddorp-leiden-utrecht.

Man gaat in Hoofddorp werken, ik werk in A;dam(noord) (2 dagen)en in Woerden (1 dag) en ga waarschijnlijk over een jaar 3 dagen in Woerden werken. We wonen nu in Bussum en zoeken eigenlijk een soortgelijk 'dorp'

We zoeken een leuke plek, liefst een dorp/kleine stad met een oude dorpskern, leuke restaurantjes, een Hema en wat andere winkeljes. School, clubjes ed ook van belang.

Wie heeft er tips om in dat bepaalde dorp/stad eens te gaan kijken?

We hebben al een middagje rondgereden bij hoofddorp/nieuw vennep, Aalsmeer, uithoorn ed. Wel leuke huizen gezien, maar nog niet echt een dorp waarvan we zeiden: ja!

Alphen aan den rijn, is dat wat? Nieuwkoop? Mijdrecht?
Alphen aan den Rijn is inderdaad leuk met een groot winkelcentrum. Ik zou me wel goed orienteren wat betreft de wijken.
Breukelen is te ver denk ik he?
Breukelen is idd leuk! Maar te 'ver' weg.

Suze; elke keer als ik jou voorbij zie komen, denk ik, leuke avatar!! Zo vrolijk!
Nieuw Vennep, heeft wel een oud dorpje met een nieuw winkelcentrum, is best leuk hoor. Wij komen er ook allebei oorspronkelijk niet vandaan, maar wonen er met plezier. Heeft alle winkels die je nodig hebt, inclusief Hema. Scholen zat en ook diverse sportverenigingen

Maar anders Lisse misschien? Ligt dan wel net iets verder..maar toch.

Of wat dacht je van Haarlem? Alleen erg duur volgens mij. Wel hele leuke stad!!
Njb Alphen aan den Rijn is leuk hoor! Heel veel verschillende wijken ook. Rond het Weteringpark is het heel rustig en ligt naast de polder en vlakbij het water (wel toekomstplannen voor een ringweg volgens mij, goed informeren!)

Wat zoek je verder? Kerk en Zanen is een redelijk jonge wijk vlakbij het centrum/station/N11. Verschillende scholen en park/winkelcentrumpje.

(hoe gaat het verder met jullie? Lang niet 'gesproken'!)
En Woerden zelf?
Mijdrecht is leuk maar klein. Klein centrum, wordt vaak van alles georganiseerd. 4 supermarkten en uiteraard een Hema

Genoeg restaurantjes in het centrum en omgeving. A'dam, Woerden, Hoofddorp en Utrecht allemaal op zo'n 35/40 minuten afstand.
Bodegraven is dan misschien ook nog een optie?

Vind het zelf wel erg dorps in het centrum (niet negatief bedoeld) maar nu ik het wat langer ken is het wel leuk.

Bodegraven heeft een station, een Hema en wat meer leuke/handige winkels. (leuke) kledingwinkels niet echt maar goed je zit vlakbij de grotere steden dus dat hoeft niet erg te zijn.

Volgens collega's kan je er ook erg leuk/lekker uit eten.

Verder zijn er genoeg scholen (meerdere basisscholen en ik geloof ook 1 middelbare maar dat weet ik niet zeker).

Ook van clubjes weet ik niks maar dat zal er vast ook wel zitten?
@ Bokito; haai :-) Ik lees nog wel eens mee met jullie hoor! Hier alles goed, druk, kmet twee kleine rondrennende koters. (en werk, en al het andere ernaast)

Nu dus in de toekomst verhuisplannen! (hoewel we niks overhaasten, dus kan nog wel even duren)

Dank voor jullie tips! We gaan weer eens een middagje rondrijden!
Bodegraven is wel een gat hoor njb! (wel een HEMA, dat dan weer wel )

Ben benieuwd waar jullie jullie droomplek/huis vinden!
Leiderdorp (woon ikzelf) Koudekerk...oh nee daar is geen Hema..Nou kom maar in Leiderdorp dan!!! Ligt tegen leiden aan geplakt. Wat je in Leiderdorp niet in de Hema kan vinden kan je vast in leiden wel scoren!!!
Oh weet ik ook nog een makelaar voor je....oh nee je mag geen reclame maken in eigenbelang...das nou jammer!!
Oegstgeest? Woon er tegenaan en moooi.
En ook best nog betaalbare woningen, 250.000 voor jaren '30 woning en heel dichtbij Leiden.
Oegstgeest is leuk met Leiden op een steenworp afstand en ook Den Haag is dichtbij , Warmond ook (misschien wat duur).

Als je in Alphen aan den Rijn gaat kijken moet je wel goed op de wijken letten. Weteringpark is wel ok, Berendrecht is lekker dicht tegen het centrum en het station.

De dorpjes als Koudekerk en Hazerswoude zou ik niet aan beginnen

Nieuwkoop is leuk en mooi maar wel een stukje rijden naar snelwegen.

Keuze genoeg... maar als ik denk aan Bussum kom ik toch snel bij Oegstgeest uit
Me too. Heel erg groen, alles netjes bijgehouden, leuk centrumpje en idd fijn dat Leiden dichtbij zit.

Iedereen denkt dat Oegstgeest een dure woonplaats is maar de belastingen mbt wonen zijn in Leiden hoger. Las ik eens.

Ik vind Zoeterwoude ook wel wat hebben, maar je zit verder van alles weg.
Kijk ook eens wat verder naar het westen: Hillegom, Aerdenhout etc.

Oegstgeest is ook wel mooi

Alphen a/d Rijn is meer een grote groeikern dan een dorp. Bovendien heeft Alphen met de N11 alleen een goede oost-west verbinding maar geen logische verbinding richting Amsterdam.

Nieuw-Vennep is saai, heeft geen historie en de enige verbindingsweg naar de A4 loopt in de spits vast.
Zoeterwoude Dorp is ook leuk maar een stuk dorpser en inderdaad wat verder weg (hoewel wel dichtbij de snelwegen N11 en A4)

Joh, dat de belastingen daar lager zijn dan in Leiden! Oegstgeest is een hele mooie woonplaats en even snel op Funda kijkend ook nog prima te betalen. Het heeft een beetje dezelfde groene en oude uitstraling als Bussum.

Goed... Julus en ik zijn eruit! Je gaat naar Oegstgeest!
Zomaareenvent, daar zeg je wat ja... Hillegom, Heemstede (Aerdenhout), ook mooi! Maar wel verder van een grotere stad dan Oegstgeest.
Olive, bekend in die hoek?

Jazeker, ik zou het wel weten, ware het niet dat wij ook fijn zijn geslaagd!
Ja, Hillegom en Lisse zijn leuk wonen, en echt dorps.

Alphen vind ik weinig uitstraling hebben eerlijk gezegd.
Julus, ik ben opgegroeid in Koudekerk... Woon ondertussen weer in mijn geboorteplaats Den Haag (bijna tegen Wassenaar aan). Ondanks dat ik in Alphen aan den Rijn op school zat, trok ik altijd meer richting de kant van Leiden, dus ben er redelijk bekend.

Waar woon jij nu Julus? In Leiden zelf?
We zijn die kant wel aan het promoten hier he?

Ja, ik woon in Leiden, al 12 jaar (kom hier niet vandaan, Brabant) en het blijft leuk.
quote:Julus schreef op 31 augustus 2010 @ 09:29:

Alphen vind ik weinig uitstraling hebben eerlijk gezegd.Daar sluit ik me helemaal bij aan, ik vind dat Alphen eigenlijk niets leuks heeft. Oegsgeest ken ik niet zo goed maar is volgens mij meer wat je zoekt. Ach eigenlijk sluit ik me gewoon aan bij Julus en Olive

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven