Tips gevraagd bij kopen vaatwasser

06-07-2011 20:52 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

De titel zegt het al, ik ben op zoek naar een vaatwasser. Op internet wordt er zoveel aangeboden, ik zie door de bomen het bos niet meer. Er moet in ieder geval een slot op zitten als ie draait, zodat de kinderen hem niet open kunnen trekken. Maar ik ben maar 1 vaatwasser tegengekomen waar dit het geval is.

Het lijkt me een beetje sterk eigenlijk dat je alle andere vaatwasser zomaar kan opentrekken terwijl hij met zn programma bezig is?

Dus, wie kan mij een beetje op weg helpen met het zoeken van een fatsoenlijke machine? Goede merken, tips waar ik nog meer op moet letten etc. Ik weet in ieder geval dat een aquastop ook handig is :-) (Ik heb niet heel veel geld te besteden, max 300 euro)

Bedankt!
Ik denk dat het eenvoudiger is om je kinderen te leren van de vaatwasser af te blijven. Ik ben nog nooit een vaatwasser tegengekomen met slot. Dus ik denk niet dat het er snel een tegen komt..

Bosch, Miele en Siemens zijn goede degelijke merken, die gaan echt wel 15 jaar mee. Probeer eens op marktplaats of via via mensen die een nieuwe keuken installeren.
Volgens mij kun je idd bijna alle vaatwassers openen terwijl ze draaien. Denk dat je vrij beperkt bent als je 1 zoekt waarbij dat niet het geval is, denk dat je er dan beter tijdelijk een kinderbeveiliging op kan zetten.

Ik kijk zelf altijd op vergelijkingssites, zoals kieskeurig.nl, je zou ook bij de bieb een uitgave van het tijdschrift van de Consumentenbond kunnen doorkijken.
zo'n slot lijkt me volkomen overbodig.

Als je kinderen zo klein zijn dat je het ze niet kunt leren, dan neem ik aan dat je er zelf bij bent om op ze te letten, en anders zijn ze groot genoeg om het te leren!!

Wij hebben gekozen voor een stille, aangezien we een open keuken hebben. Nog steeds blij met dat criterium.
Ja dat is ook wel zo Mac, maar gewoon voor de zekerheid wilde ik zo'n slot hebben. Maar ik begrijp ook uit de post van Jorina dat dat meer uitzondering dan regel is. Dat is goed om te weten, dan kan ik dat van mijn lijstje schrappen. (Ik dacht dat die dingen standaard van zo'n slot voorzien waren)

Ik zat net al op de site van de consumenten bond, je kon alleen de uitslagen niet lezen, alleen als je lid was. En laat ik dat nou net niet zijn.. :-)

Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? Ik heb voor nu in ieder geval voor energie, drogen overal A voor staan, aquastop, maar verder kom ik niet.
energielabel A is inderdaad belangrijk, en dus het aantal decibel (voor mij althans)
Ja 45 is geloof ik redelijk stil toch?
Ja hoor, dat is heel rustig!
Je kunt in de bibliotheek vaak de testen van de consumentenbond bekijken.
Oke, goed dat ik dat weet, bedankt!
Slot? Gewoon zorgen voor een timer, zodat de vaatwasser 's nachts automatisch gaat draaien, en je kinderen hem dus niet open zullen trekken. Is nog goedkoper wat betreft energiekosten ook.
Een vaatwasser kun je altijd open maken, hij slaat dan wel meteen af, er kan weinig gebeuren, hij staat niet tot bovenaan vol met kokend water.
verba volant, scripta manent.
Oja, hebben we nu niet, maar mochten we ooit een nieuwe moeten hebben dan wil ik idd wel een timer er op. Die van ons zet ik meestal aan als ik naar bed ga, maar makkelijker zou zijn om hem gewoon in te kunnen stellen, ik vergeet het nl. nog wel eens.
quote:MarianneDavids schreef op 06 juli 2011 @ 21:32:

Een vaatwasser kun je altijd open maken, hij slaat dan wel meteen af, er kan weinig gebeuren, hij staat niet tot bovenaan vol met kokend water.Niet helemaal, er komt bij ons wel hete stoom uit als je hem open trekt midden in het programma.
quote:Jorina schreef op 06 juli 2011 @ 21:34:

[...]

Niet helemaal, er komt bij ons wel hete stoom uit als je hem open trekt midden in het programma.Dat wel, maar je keuken komt niet blank te staan met dat hete water. En de stoom stijgt naar boven en ik neem aan dat de koters van TO kleiner zijn dan 90 cm, dus ook dat zal niet zo snel een ongeluk veroorzaken. Verder is de tip van het leren van het apparaat af te blijven ook een goeie . Ik heb ook nog nooit een vaatwasser met slot gezien, dus die optie zou ik snel overboord gooien. Timer is wel heel fijn!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En als het bovenste rek in hoogte verstelbaar is is dat ook fijn, en van die bordenrekjes die je neer kan klappen en een losstaand bestekbakje, en die timer dus, maar ik denk dat dat tegenwoordig wel een standaardgadget zal zijn?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
De consumentenbond geeft als best geteste merken Bosch en Siemens aan, zijn dus wel de duurdere merken met uitgestelde start etc.

Beste koop volgens CB is de Ikea Lagan, erg goedkoop E 225,-, wel minpunt: nl zonder uitgestelde start.
O en als grote afrader noemen ze de Bauknecht Power van 600 Euro
quote:Pien252 schreef op 06 juli 2011 @ 21:29:

Slot? Gewoon zorgen voor een timer, zodat de vaatwasser 's nachts automatisch gaat draaien, en je kinderen hem dus niet open zullen trekken. Is nog goedkoper wat betreft energiekosten ook.

Moet je niet in een bovenwoning wonen en buren hebben die in een 'gewoon' huis wonen...

Onze slaapkamer zit tegen de keuken van de buren aan. En je raad het al, de vaatwasser staat precies tegen ons bed aan. Buren hebben ook nog nachtstroom dus om half 11, 11 uur gaat dat klereding aan. Ik kan je zeggen dat dat niet fijn slaapt, naast een draaiende vaatwasser...
Wil je de vaatwasser inbouwen? Volgens mij is de greep heel zwaar te openen voor kleine kinderen, alleen ingebouwd hebben ze meestal een gewone knop op het kastje. Ik dacht bij mijn nieuwe keuken dat het wel een simpele vaatwasser mocht zijn maar nu heb ik spijt dat ik niet beter gezocht heb. Ik mis vooral een kort programma zodat je met veel visite even snel tussendoor kunt wassen. Dacht eigenlijk dat dat standaard was maar niet dus.... Succes met je zoektocht!
quote:Jorina schreef op 06 juli 2011 @ 21:34:

[...]

Niet helemaal, er komt bij ons wel hete stoom uit als je hem open trekt midden in het programma.Dat klopt maar een klein kind krijgt hem echt niet open, ik moet eerst iets indrukken onder de handgreep voor ik hem open kan trekken. Ik ben aan mijn tweede Bosch, de aanschaf meer dan waard, mijn eerste is 21 geworden, deze is nu vijf jaar oud. Ik zet hem overigens wel 's nachts aan, je hoort hem niet, hij is zo stil dat ik soms denk dat hij het niet doet.
verba volant, scripta manent.
Ik zet hem ook meestal snachts aan, maar ook als de kinderen wel thuis zijn; ze kijken niet naar het ding op of om. Maar je kunt bij Ikea geloof ik koelkast sloten kopen, die kunnen misschien ook wel op de vaatwasser als je dat perse zou willen.

Wij hebben trouwens een superstille, dus die kun je makkelijk snachts aanzetten.

Hij is van Hotpoint Ariston (een voor mij tot voor kort totaal onbekend merk) is superstil, gebruikt maar 10 liter water per keer, heeft superveel programma's, ook uitgestelde start en wast schoner dan de Siemens die we daarvoor hadden. Dus ik ben supertevreden (kan bijna niet anders dan dat we nog nadelen gaan ontdekken aan het ding, maar tot nu toe nog niet dus)
quote:MarianneDavids schreef op 06 juli 2011 @ 22:22:

[...]

Dat klopt maar een klein kind krijgt hem echt niet open, ik moet eerst iets indrukken onder de handgreep voor ik hem open kan trekken. Ik ben aan mijn tweede Bosch, de aanschaf meer dan waard, mijn eerste is 21 geworden, deze is nu vijf jaar oud. Ik zet hem overigens wel 's nachts aan, je hoort hem niet, hij is zo stil dat ik soms denk dat hij het niet doet.

Verschilt vast per soort, aangezien mijn zoon van 18 maanden heel goed de vaatwasser zelf kan openen. Jammer dat hij de vaat niet even meteen opbergt

Edit; die van ons is trouwens inbouw, denk dat daar ook een verschil in zit. De voorkant zit gewoon een handgreep aan, daar gaat hij aan hangen, net zo lang tot hij opengaat.
Bedankt voor de tips dames. Ik ga nu op zoek naar een vaatwasser met timer, lijkt me heel handig. De buren zullen er geen last van hebben want op de plek waar ie komt te staan hebben we geen buren.

Ik heb trouwens een jaar of 10 geleden een ikea vaatwasser gekregen, maar elke keer na het wassen zaten de glazen vooral helemaal vol met vuil wat er van de borden en messen afkwam. (En ik spoelde de hele vieze borden nog wel af) Het glas zat ook helemaal onder de witte korrels van de schoonmaak tabletten. Waar kan dat nou door komen denk ik dan, want ik wil dadelijk niet weer al die troep hebben.

Dan kan ik het alsnog handmatig gaan afwassen.
Beetje laat, maar wij hebben sinds kort een nieuwe vaatwasser van siemens en ben er heel tevreden over. Weet alleen niet of hij hier in nederland verkrijgbaar is. Ik heb hem uit duitsland, en daar was hij goedkoper dan ongeveer dezelfde als hier. Ik wilde er perce 1 met een besteklade ipv zo'n bakje onderin. Hier in nederland kon ik alleen miele vinden en die was te duur en we hadden een siemens dus dat was het makkelijkst, want dan pastte het deurtje er gewoon meteen op. Ik heb er nu dus 1 met besteklade en ik vind het ideaal. De onderste korf heeft daardoor zoveel meer ruimte en die besteklade neemt verder heel weinig ruimte in. De korf voor glas kan op 3 hoogte-standen en vind ik zelf ideaal. Verder heeft hij een timer en ik zet hem dus altijd zo dat ie 's nachts draait. Energielabel is A+ dacht ik, iig beste wat je kon krijgen en hij verbruikt maar 7 liter. Verder is hij heel stil, 42db en het meest handige vind ik nog wel dat hij binnenin licht heeft. Ideaal, want zo heb je veel beter zicht in de machine. Zeker in mijn keuken is het handig, want ik heb daar alleen licht boven het aanrecht en dat valt dus niet in de machine. Verder geeft hij een rood lichtje op de vloer als hij aan staat. Zo zie je dus precies wanneer hij klaar is en hij droogt ook echt perfect. Iets met een nieuw systeem waardoor hij de warmte van het water opslaat en hergebruikt bij het drogen. Verder lees ik in het boekje wel iets over een kinderslot, maar het is in het duits dus die heb ik nog niet gevonden wel heeft hij een speciaal programma om babyflesjes enzo te wassen :P hij is wel prijzig (800 euro) maar dan heb je ook wel wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven