Tips gevraagd hondenmand
vrijdag 13 januari 2017 om 13:20
Hallo,
Binnenkort hoop ik een hond te mogen krijgen. Het is een mix, die qua postuur heet meeste lijkt op een windhond. Nu ben ik me aan het verdiepen in hondenmanden en kom van alles tegen. Van simpele kussens tot complete sofabeds. Heeft iemand ervaring met manden voor grote, slanke honden? Het liefst met een zachte opstaande rand en een dikke matras. Alvast bedankt.
Binnenkort hoop ik een hond te mogen krijgen. Het is een mix, die qua postuur heet meeste lijkt op een windhond. Nu ben ik me aan het verdiepen in hondenmanden en kom van alles tegen. Van simpele kussens tot complete sofabeds. Heeft iemand ervaring met manden voor grote, slanke honden? Het liefst met een zachte opstaande rand en een dikke matras. Alvast bedankt.

vrijdag 13 januari 2017 om 14:57
quote:Rooss4.0 schreef op 13 januari 2017 @ 14:52:
Mag ik je toch aanraden om je hond niet mee naar bed te nemen? Als je hond constant in jouw buurt is (en snachts is al gauw 8 uur achter elkaar) bestaat er een kans dat jij allergisch wordt voor honden en je hond voor mensen. (huidschilfers)Nooit van gehoord. Onze hond slaapt al vanaf we haar hebben bij ons in bed. Gelukkig zijn we nog niet allergisch voor elkaar.
Mag ik je toch aanraden om je hond niet mee naar bed te nemen? Als je hond constant in jouw buurt is (en snachts is al gauw 8 uur achter elkaar) bestaat er een kans dat jij allergisch wordt voor honden en je hond voor mensen. (huidschilfers)Nooit van gehoord. Onze hond slaapt al vanaf we haar hebben bij ons in bed. Gelukkig zijn we nog niet allergisch voor elkaar.
vrijdag 13 januari 2017 om 15:00
quote:Oakes schreef op 13 januari 2017 @ 14:55:
[...]
Is dat zo? Wat erg!
Is dat ook zo als je niet met elkaar onder het dekbed ligt?
Ja. Het gaat om de huidschilfers. Je hond zou eigenlijk niet op de slaapkamer moeten komen.
Het is maar een tip hoor en het is natuurlijk niet gezegd dat het gaat gebeuren natuurlijk.
Hoe meer je in contact komt met een allergene stof, hoe groter de kans dat je er op een dag niet meer tegen kunt.
[...]
Is dat zo? Wat erg!
Is dat ook zo als je niet met elkaar onder het dekbed ligt?
Ja. Het gaat om de huidschilfers. Je hond zou eigenlijk niet op de slaapkamer moeten komen.
Het is maar een tip hoor en het is natuurlijk niet gezegd dat het gaat gebeuren natuurlijk.
Hoe meer je in contact komt met een allergene stof, hoe groter de kans dat je er op een dag niet meer tegen kunt.
.
vrijdag 13 januari 2017 om 15:15
Mijn ervaring is dat ik allergisch kan reageren op katten. Maar als ik toch met die katten blijf omgaan, dan wen ik eraan. Voor mezelf vind ik zoiets niet erg, maar ik zou het omgekeerd mijn huisdier niet willen aandoen. Heb inmiddels wat gegoogled en dat honden allergisch kunnen zijn voor menselijke huidschilfers is helaas niet ongewoon. Er zijn gelukkig wel behandelmethodes. Maar goed, hopen dat het absoluut niet van toepassing zal zijn. Heb laatst nog een paar weken met een hondje in bed geslapen. Vond dat zo superknus, dat zou ik nu ook wel weer willen.
vrijdag 13 januari 2017 om 16:48
vrijdag 13 januari 2017 om 16:55
Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik zou een IKEA babymatras aanraden! Zijn te koop vanaf €10. Ligt heerlijk voor ze. Met een hoeslakentjes erom kun je het bed makkelijk verschonen en mochten ze eens spugen erop dan is het ook geschikt voor in de wasmachine.
Voor dit matras vetbed en speciale kussen uitgeprobeerd maar worden snel vies en verliezen stevigheid.
Voor dit matras vetbed en speciale kussen uitgeprobeerd maar worden snel vies en verliezen stevigheid.
vrijdag 13 januari 2017 om 17:12
Ik zou een windhond in een verhoogd bed laten slapen, dus met pootjes. Ze zijn soms teer en aristocratisch (beharing is vaak dun en kort) en zullen wat gevoelig zijn voor tocht. Ik weet niet of het waar is dat ze zo gevoelig zijn maar het hoort een beetje bij het beeld.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

vrijdag 13 januari 2017 om 17:19
quote:Pieps2016 schreef op 13 januari 2017 @ 17:14:
En ik raad je aan om echt een matras te kopen en niet zo'n kussen met die balletjes erin, geloof mij maar dat je daar niet blij van wordt om beneden te komen in een ballen bende.
Check.
Op pootjes, check. In een rustige, tochtvrije hoek.
Voel me opeens een echte moeder worden, met babyspul in de weer.
En ik raad je aan om echt een matras te kopen en niet zo'n kussen met die balletjes erin, geloof mij maar dat je daar niet blij van wordt om beneden te komen in een ballen bende.
Check.
Op pootjes, check. In een rustige, tochtvrije hoek.
Voel me opeens een echte moeder worden, met babyspul in de weer.

vrijdag 13 januari 2017 om 17:42
quote:Oakes schreef op 13 januari 2017 @ 13:31:
Ah Yasha, is dat een orthopedisch matras?
Sorry voor de late reactie ik was onverwacht van mijn computer af de hele middag.
Het is inderdaad een orthopedisch matras lijkt erg op een biabed qua materiaal, maar dan zonder opstaande randen.
Mijn ouwe dame (ze wordt ergens dit jaar 12) ligt overigens ook regelmatig op de bank of op ons bed. Het liefst op de rand met al haar poten over de rand hangend.
Een schapenvacht vindt ze ook fijn om op te liggen, maar tegenwoordig ligt ze graag zachter.
Ze heeft overigens wel behoorlijk wat vacht, geen idee wat er nog meer inzit behalve podenco, maar qua vacht heeft ze er niks van weg, dus kou is bij haar een minder probleem. Qua bouw is ze echter wel heel duidelijk windhondachtig. Lange poten, weinig vet op haar botten en zoals hierboven ook al iemand zei, ze krijgt ligplekken als ze te lang op een harde ondergrond moet liggen.
Ze krijgt van ons dus ook haar eigen bed mee als ze naar het pension gaat.
Heel veel plezier met je nieuwe huisgenoot alvast in elk geval.
Ah Yasha, is dat een orthopedisch matras?
Sorry voor de late reactie ik was onverwacht van mijn computer af de hele middag.
Het is inderdaad een orthopedisch matras lijkt erg op een biabed qua materiaal, maar dan zonder opstaande randen.
Mijn ouwe dame (ze wordt ergens dit jaar 12) ligt overigens ook regelmatig op de bank of op ons bed. Het liefst op de rand met al haar poten over de rand hangend.
Een schapenvacht vindt ze ook fijn om op te liggen, maar tegenwoordig ligt ze graag zachter.
Ze heeft overigens wel behoorlijk wat vacht, geen idee wat er nog meer inzit behalve podenco, maar qua vacht heeft ze er niks van weg, dus kou is bij haar een minder probleem. Qua bouw is ze echter wel heel duidelijk windhondachtig. Lange poten, weinig vet op haar botten en zoals hierboven ook al iemand zei, ze krijgt ligplekken als ze te lang op een harde ondergrond moet liggen.
Ze krijgt van ons dus ook haar eigen bed mee als ze naar het pension gaat.
Heel veel plezier met je nieuwe huisgenoot alvast in elk geval.
vrijdag 13 januari 2017 om 17:48

vrijdag 13 januari 2017 om 17:51
quote:Schaap_Veronica schreef op 13 januari 2017 @ 17:48:
Tip: eerst een goedkope mand. Pas na een tijdje als de hond niet (meer) sloopt/de pup gewisseld heeft de 'echte' mand kopen.
Heb al best wat honden gehad en tijdens het wisselen zetten pups hun tanden graag in hun mand is mijn ervaring.Hoeft niet. Ik heb meteen de grootste mand gekocht voor pup. Nooit stukgebeten. Pup vond tafelpoten en knoppen lekkerder
Tip: eerst een goedkope mand. Pas na een tijdje als de hond niet (meer) sloopt/de pup gewisseld heeft de 'echte' mand kopen.
Heb al best wat honden gehad en tijdens het wisselen zetten pups hun tanden graag in hun mand is mijn ervaring.Hoeft niet. Ik heb meteen de grootste mand gekocht voor pup. Nooit stukgebeten. Pup vond tafelpoten en knoppen lekkerder

vrijdag 13 januari 2017 om 18:10
vrijdag 13 januari 2017 om 20:36
vrijdag 13 januari 2017 om 20:42
quote:Emceetje schreef op 13 januari 2017 @ 18:10:
[...]
Heerlijk he, die voorpret! Krijg je een pup of een volwassen hond? En moet je nog lang wachten tot ze komt?
In ieder geval komt je hond bij een fijn baasje terecht! Geniet ervan straks!
Ja, heel leuk, de voorpret. De hond is geen pup meer, dus ik hoop dat de tafelpoten veilig zullen zijn. En anders is het gewoon pech.
Wanneer ze precies komt weet ik niet. Het asiel komt nog op huisbezoek en zelf moet ik nog een weekje naar het buitenland, dus het zal nog wel even duren.
Tip van schimmel houd ik ook rekening mee. Bedje zal elke dag worden gelucht.
Lief dat jullie zo meedenken.
[...]
Heerlijk he, die voorpret! Krijg je een pup of een volwassen hond? En moet je nog lang wachten tot ze komt?
In ieder geval komt je hond bij een fijn baasje terecht! Geniet ervan straks!
Ja, heel leuk, de voorpret. De hond is geen pup meer, dus ik hoop dat de tafelpoten veilig zullen zijn. En anders is het gewoon pech.
Wanneer ze precies komt weet ik niet. Het asiel komt nog op huisbezoek en zelf moet ik nog een weekje naar het buitenland, dus het zal nog wel even duren.
Tip van schimmel houd ik ook rekening mee. Bedje zal elke dag worden gelucht.
Lief dat jullie zo meedenken.