Tips kattenvoeding

09-03-2021 10:13 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
🐈‍⬛
Graag jullie tips voor goede kattenbrokjes: mijn kat krijgt rauw vlees, dat bevalt prima. Nu ben ik op zoek naar goede, harde brokjes zonder zinloze en ongeschikte ingrediënten zoals granen e.d.
Welke raden jullie aan? Als ik google zie ik door de bomen het bos niet meer 😉
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op voerwijzer, daar kun je op van alles selecteren.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Naast rauw en prooi geef ik Orijen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me laten bijpraten door de dierenarts (en Nee, die raadde me niet aan, wat hij zelf verkocht), ik heb veel vertrouwen in zijn oordeel.
Ze krijgen momenteel Casa Fera naast natvoer.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-03-2021 10:37
Ik heb me laten bijpraten door de dierenarts (en Nee, die raadde me niet aan, wat hij zelf verkocht), ik heb veel vertrouwen in zijn oordeel.
En wat raadde hij aan?
Ik zou mij meer geen inlezen op de hoeveelheid zout dat in de brokken zitten i.p.v. granen. Katten zijn wel is waar Carnivoren en eten grassen etc. om de maag te ontledigen.
Maar het te veel zout geven aan katten en zullen snel last krijgen van de nieren en blaas.

Ik gebruik hierom altijd als brokken Vitalstyl blaasgruis brokken deze is vrij van suiker, zout, geur, en smaakstoffen en maak ook vaak een mix met Orijen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind deze site heel interessant: www.catmoneo.nl
Ze verdeelt kattenbrokjes in tussen 'ja' 'ja met disclaimer' , enzovoort.
Helaas verkocht Zooplus geen één van de 'ja's' dus ik heb nu een ja met disclaimer, purizon.

Edit: ik zie n.a.v. dit topic dat op voerwijzer.com Purizon in het lijstje met 'de beste kattenbrokken' staat.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Bij Zooplus (raad het vaak aan en echt geen aandelen :flag: ) kun je selecteren op graanvrij.

Hier krijgen ze Purizon brokje, aangevuld met Almo Nature blikje.
Ze hebben ook wel Applaws, Wild Freedom en Feringa gehad.

Ik zou vooral kleine 400gr probeerpakjes bestellen of een gemend probeerpakket met verschillende merken. We weten allemaal hoe kieskeurig katten kunnen zijn :cat:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
30wortels schreef:
09-03-2021 10:53
Ik zou mij meer geen inlezen op de hoeveelheid zout dat in de brokken zitten i.p.v. granen. Katten zijn wel is waar Carnivoren en eten grassen etc. om de maag te ontledigen.
Maar het te veel zout geven aan katten en zullen snel last krijgen van de nieren en blaas.

Ik gebruik hierom altijd als brokken Vitalstyl blaasgruis brokken deze is vrij van suiker, zout, geur, en smaakstoffen en maak ook vaak een mix met Orijen

Dank voor je reaktie, ik schreef ook granen en andere onnodige ingrediënten. Maar ik neem deze info zeker mee

Dank allemaal voor de tips! Ik ga verder lezen.
Alle reacties Link kopieren
taste of the wild, koop ik bij Zooplus online
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken Edgar & Cooper. Volgens mij verkopen ze voor een euro proefsetjes en dan krijg je een zakje brokjes, een kuipje natvoer en nog wat dacht ik
Alle reacties Link kopieren
Applaws
Alle reacties Link kopieren
Hier doet poes het het beste op Vigor & Sage, afgewisseld met Carnilove.
Ze is ergens allergisch voor, maar ik weet niet precies wat. Op vis reageert ze goed, dus ik koop alleen brokjes en natvoer op vis basis...
Wild Freedom en Orijen kreeg onze kat voor hij blaasproblemen kreeg. Deed hij het wel goed op en hij vond het lekker. Nu helaas RC dieetvoer met een half blikje 100% vis (of vlees, maar hij prefereert vis) ernaast.
Alle reacties Link kopieren
Power Of Nature of Feringa koudgeperste brokken.

Beide hele goede graanvrije brokken met een hoog vleesaandeel, weinig koolhydraten maar hoog in eiwitten.

De eerste lustten mijn katten helaas niet, de tweede vinden ze heerlijk! Die is helaas in verhouding wel wat duurder, ik combineer ze daarom met Nutrivet Inne ook een graanvrije brok.
hendrikje106 wijzigde dit bericht op 09-03-2021 13:45
4.24% gewijzigd
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef wild freedom, ze doen het er allebei erg goed op.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten kregen ook purizon toen ze nog graanvrije brokken aten, als je een grote zak koop niet heel duur en prima voer. Een van de katten kreeg er te harde ontlasting van volgens de dierenarts en zit daarom nu weer op voer met graan, voor haar heb ik nu purina one.
Alle reacties Link kopieren
Net ook maar een zak Purizon besteld. Die categorie 1 zakken zijn wel erg duur.

Ik heb nu al geen goedkoop voer, en ging er daarmee naïef genoeg van uit dat ik ze goed voer gaf, maar niet dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef Wellness Core, grain free. Mijn katten vinden het erg lekker (maar oké, die vinden alles lekker, ook vegan brokjes. Het enige voer waar ze ooit de neus voor hebben opgehaald waren de biologische brokjes die ze bij Ekoplaza verkopen) en een voordeel vind ik dat ze het ook in kleinere verpakkingen verkopen. Dan koop ik verschillende smaken voor ze (zou ik bij kopen van enorme zakken niet zo gauw doen) en wissel daar een beetje mee af. Ze zijn er heel tevreden mee. Naast de brokjes krijgen ze ook natvoer, heel eenvoudig van Aldi (blikken met de paté-varianten). Ik heb weleens gelezen dat dat kwalitatief heel goed zou zijn. Ze vinden het in elk geval ook heerlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Girafjes schreef:
09-03-2021 11:17
Wij gebruiken Edgar & Cooper. Volgens mij verkopen ze voor een euro proefsetjes en dan krijg je een zakje brokjes, een kuipje natvoer en nog wat dacht ik
Op hun site kun je proefpakket bestellen.
Heb ik laatst toevallig ook gedaan.
Alle reacties Link kopieren
PimPom schreef:
09-03-2021 11:05
Bij Zooplus (raad het vaak aan en echt geen aandelen :flag: ) kun je selecteren op graanvrij.

Hier krijgen ze Purizon brokje, aangevuld met Almo Nature blikje.
Ze hebben ook wel Applaws, Wild Freedom en Feringa gehad.

Ik zou vooral kleine 400gr probeerpakjes bestellen of een gemend probeerpakket met verschillende merken. We weten allemaal hoe kieskeurig katten kunnen zijn :cat:
Ik koop ook 80 blikjes in een keer van Almo Nature bij Zooplus.
Ziet er al zo lekker uit ,met de garnaaltjes,kip,tonijn,zalm etc..
Maar dat vroeg je niet.
Ik koop brokjes bij de dierenarts eigen merk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten zijn fan van Purizon en Porta21. Lekker graanvrij. Ik vind alleen zelf Purizon nogal ruiken.
Alle reacties Link kopieren
Schriftje schreef:
09-03-2021 18:08
Mijn katten zijn fan van Purizon en Porta21. Lekker graanvrij. Ik vind alleen zelf Purizon nogal ruiken.
Inderdaad. Heb een keer die met wild zwijn gehad, wat een lucht kwam daar vanaf :sick:
Alle reacties Link kopieren
LOL, nog meer Purizon mensen.
Hier ook 2 Purizon katten, wel de sterilised ivm de vreetbuien na de sterilisatie en het feit dat het binnenkatten zijn. Ze krijgen ook dagelijks een blikje Almo Nature voor de lekkere trek.
Ik koop de zakken van 6,5 kg en dan gelijk zo’n 60 blikken.
De punten van Zooplus zijn ook leuk om in te ruilen voor kattenspeeltjes😄

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven