Tips kleine slaapkamer

19-03-2016 18:49 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of iemand nog goede en handige tips heeft voor kleine slaapkamers. De kamer is ongeveer zo groot als twee tweepersoonsbedden. Ik zou tips willen hoe de kamer groot te laten ogen terwijl hij toch gezellig is. Ik had al bedacht, als ik zo veel mogelijk wit doe, zal het wel ruimer ogen, maar gezellig is hetniet toch?

En ik heb maar zo veel mogelijk onder mijn bed gedaan maar nog steeds niet genoeg ruimte om dingen op te bergen.

Dus als iemand zelf een kleine slaapkamer heeft en slimme oplossingen heeft laat maar weten
Vroegah (oma verteld) had half studerendNederland de Hemnes bedbank van ikea. Ziet eruit als een bank, kan als 1 persoonsbed maar ook uitklapbaar naar 2 persoons. Plus hij is wit, dus ruimtelijk maar staat wel gezellig. Ik kan helaas geen plaatjes plakken maar lijkt me een goeie voor jou. Zet er een leuk bijzettafeltje en stoel bij, paar kussens en dan de andere muur met kasten, heb je een fijne, multifunctionele ruimte waar je ook nog prima bezoek kan ontvangen.
http://www.lundia.nl/kast ... bed-obb-035/#.Vu4vntm9Kc0

Wij hebben zoiets. Lekker veel opbergruimte. Je ligt op bejaardenhoogte, ik kan net niet met mijn voeten bij de grond als ik op het bed zit, maar je hebt geen trapje nodig. En het wiebelt niet. Er zijn ook goedkope versies van maar die kon ik zo snel niet vinden. De onze komt van Neckermann of Otto en is nu 8 jaar oud.
ja idd, een bedrok, geen gordijn haha! De kamer kwam met echt slecht bed.. Heb een beetje holle bakstenen onder de poten gezet. De poten kunnen dus niet uit de bakstenen, en een bedrok eromheen maakt dat je niks ziet en je kunt van alles eronder gooien. En toen een topper dr op en slaapt nu echt lekker!

Hoogslaper heeft mijn broer gehad, die zwarte van Ikea. Maakte de kamer gek genoeg kleiner en maakt een hoop herrie (kraken) en verschonen is niks inderdaad. Dan maar bakstenen!

Goede tips Petra. Ik kan helaas het bed niet veranderen, dat kwam met de kamer mee, wat is vochtafvoer? Kleurenscherm klinkt slim, gebroken wit ook.
quote:polala schreef op 20 maart 2016 @ 05:21:

Vroegah (oma verteld) had half studerendNederland de Hemnes bedbank van ikea. Ziet eruit als een bank, kan als 1 persoonsbed maar ook uitklapbaar naar 2 persoons. Plus hij is wit, dus ruimtelijk maar staat wel gezellig. Ik kan helaas geen plaatjes plakken maar lijkt me een goeie voor jou. Zet er een leuk bijzettafeltje en stoel bij, paar kussens en dan de andere muur met kasten, heb je een fijne, multifunctionele ruimte waar je ook nog prima bezoek kan ontvangen.
maar dit is wel prijzig voor een studente dus denk niet dat TO hier wat aan heeft..
Inderdaad, zoveel mogelijk weg doen. Alleen de boeken houden die je echt wilt houden.

Schapenvachtje is vaak wit, maar oogt wel heel fijn warm. Kijk verder naar hout etc. Bij de Ikea hebben ze hele leuke, kleine tafeltjes volgens mij. Neem zo'n bedbank, zodat het als je opstaat een beetje meer als een bank oogt, en maak die 's ochtends gelijk op. Zet niet teveel kleine 'frutsels' neer, dat oogt sneller vol.
Lichte kleuren die wel warm ogen: http://www.alittleleopard ... ome-on-apartment-therapy/

https://nl.pinterest.com/pin/372954412865532963/

https://nl.pinterest.com/pin/365284219749028025/
Ik zou kiezen tussen:

- een hoge kast naast je voeteneinde en als dat nodig is planken boven je voeteneinde, of

- kleding in een commode, evt met planken erboven, kleding die moet hangen aan een rek aan de muur, boven je voeteneinde
Als je de ruimte onder je bed volbouwd is er geen luchtcirculatie mogelijk, waardoor zweet niet uit je matras kan. Lekker voor stofmijt, pissebedden, schimmel en meer ongedierte. Daarnaast muffe lucht en een klam bed.
Ik zou beginnen het tweepersoonsbed te vervangen voor een eenpersoonsbed. Dat scheelt heel veel! Dan een praktische kast, zo hoog mogelijk voor kleding en al je ander spullen die je echt nodig hebt. En een tafel met een stoel, kan je aan eten en studeren.

Zorg dat de boel opgeruimd is, bed opgemaakt, tafel opgeruimd en spullen meteen in de kast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven