Tips kleine slaapkamer

19-03-2016 18:49 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of iemand nog goede en handige tips heeft voor kleine slaapkamers. De kamer is ongeveer zo groot als twee tweepersoonsbedden. Ik zou tips willen hoe de kamer groot te laten ogen terwijl hij toch gezellig is. Ik had al bedacht, als ik zo veel mogelijk wit doe, zal het wel ruimer ogen, maar gezellig is hetniet toch?

En ik heb maar zo veel mogelijk onder mijn bed gedaan maar nog steeds niet genoeg ruimte om dingen op te bergen.

Dus als iemand zelf een kleine slaapkamer heeft en slimme oplossingen heeft laat maar weten
Gebruik je niet 1 wand om ikea kasten tegen aan te zetten met witte deuren? En dan bed vrijstaand. Kan toch prima?
Maar die kasten zijn toch hartstikke diep en ik stik ook nog van de boeken
Mijn kamer is kleiner...

Mooi bed met mooi beddengoed...leuk kussens..lades onder bed

Licht lila muur en eentje me t zweempje roze

Leuke metalic gordijnen

Kledingrek en tafeltje

met make up etc

Mooie lamp

En kunst a d muur

Tis iedereens lievelingskamer..maar hij is van mij!
--
Misschien is het handig om de afmetingen van de kamer hier even neer te zetten en dan ook waar er ramen/deuren zitten. Tekeningetje uploaden?
De boeken in ieder geval uit je slaapkamer halen. Een wand met een fijne kledingkast (wit) en je bed inderdaad vrijstaand. Het handigst is dan zo'n bed met laden eronder. Hou het licht, maar per se alles wit hoeft natuurlijk niet. Met wat licht hout en wat kleur (ik vind van die vergrijsde pastels altijd mooi, maar daar moet je van houden) en warme materialen maak je het toch gezellig.

Tip: kijk eens op Pinterest.
Mijn slaapkamer is ook zo klein. Mijn gouden tip: veel spullen wegdoen. Je hebt minder nodig dan je denkt. Beddengoed heb ik in bakken onder het bed, kleding in de bekende ikeakast en handdoeken en cosmetica in een inbouwkast. Ik heb ruimte over.
Hallo?!
Hoge kasten is ook handig, als dat kan. Onze kasten zijn 2.36 en daar kan heel veel in. Ik heb bovenin bakken staan voor het beddengoed enzo. En een bed met 4 grote lades eronder, daar liggen schoenen en voorraad maandverband enzo.
Wit hoeft niet, een andere lichte kleur kan ook. Of combineer wit met kleuraccenten. Of hang iets aan de muur wat je mooi vindt. Of kies een dekbedovertrek met een print. Hou het wel rustig, veel gedoe laat een kamer al snel "vol" lijken.

Ik woon in een studentenhuis en mijn kamer is kleiner dan jouw slaapkamer, dus als ik jouw huis zou hebben zou ik zeggen: berg je boeken ergens anders op. Alles wat je niet direct nodig hebt in je slaapkamer (en dat hoort weinig te zijn, want wat doe je er immers?) kan ergens anders worden bewaard. Is de rest van je huis ook klein, dan helpt het dingen uit het zicht te bewaren. Toch maar die kastenwand dus, die heb je in alle vormen en maten, dus er is er vast wel eentje die in jouw huis past.
Het bed de hoogte in. Iig zo hoog dat er verhuisdozen onder passen. Daar kun je altijd nog met magneten een wandje voor zetten.
een dagje ikea kijken.
quote:lizet114 schreef op 19 maart 2016 @ 19:00:

Maar die kasten zijn toch hartstikke diep en ik stik ook nog van de boekenGeen boeken in slaapkamer lijkt me. Misschien 1 als je die actief leest op nachtkastje. Of klein boekenrekje van 3 plankjes, en de rest in een gewone boekenkast woonkamer of hal? of weg?

1 kleine zwevende boekenkast eventueel, is niet zo ruimte innemend
Noem jij dat klein? Ik heb 1 slaapkamer wil een bed van max 1.20m breed. Hebben dan heb ik net een halve meter loop ruimte over. Heel de rechtse wand vol met 3. Kasten voor opbergen maar wel smal zodat er iig nog een bed van 120 kan staan
Dank je wel voor alletips en foto's!

Ik heb een tekeningetje op ipad gemaakt maar ik snap niet hoe ik die kan uploaden zonder url? Het is gewoon een bed met de zijkant tegen de muur, waarin een groot raam zit. Aan de andere kant van het bed wat loopruimte en een deur tegenover het bed.

Witte kasten klinkt goed maar misschien duur?

Doe zwevende boekenkast kan, ik heb wat planken aan de muur maar ik zal veel weg moeten doen.
Een grote spiegel maakt ook groter lijken, je zou een spiegelkast kunnen zetten.

Neem een bed met wat opbergruimte onder.
Mijn kamer kan inderdaad kleiner maar ik heb geen hal of zitkamer, alleen een kleine keuken. Dus zal veel weg moeten doen inderdaad!

En waar hadden jullie die grote kasten vandaan? Ik zat te denken aan smalle kasten maar wel erg hoog. Ik woon op de vierde verdieping en zie een beetje op tegen de trappen omhoog met die kast :p
De Ikea Pax hebben ze ook in een uitvoering van maar 40cm diep, kun je evengoed heel veel in kwijt sn zonder dat het veel ruimte in de kamer inneemt. Je kunt jouw boeken dan eventueel op de onderste plank van die kasten zetten (of juist bovenin, als je genoeg ruimte hebt om hoge kasten te plaatsen).

Als je de kasten/deuren/gordijnen wit houdt, dan is de kamer al snel licht genoeg. Zeker als je Pax hoogglans wit neemt, want dat weerkaatst het licht in de ruimte. Je kunt dan gerust een mooie lichte tint van een andere kleur op de muren doen.
ligt eraan hoe groot het bed is
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Tekeningen kun je oploaden op tinypic (onder een schuilnaam) en dan hier een linkje plaatsen.
Oh jouw slaapkamer is ook jouw woonkamer?
Hallo?!
Waarom de boeken op je slaapkamer?
Ja slaapkamer is inderdaad ook woonkamer. Ik zal een proberen via tinypic. Ik weet de exacte maten niet maar wel dat het bed 200 x 150 is
mmm maar je wilt vast ook tafel nog of bureau, wat moet er in die kamer staan allemaal?
[img]http://nl.tinypic.com/r/2jp08/9[/img]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven