Tips om droger fris te laten ruiken
maandag 21 april 2025 om 10:02
Hoi!
Wij zijn in februari verhuisd en wonen in een huurhuis. Het huis is nieuw voor ons gemeubileerd, maar de droger was ingebouwd en pas een jaar oud, dus niet nieuw.
De droger ziet er wel als nieuw uit en is perfect schoon, maar mijn was ruikt niet zoals ik het zou willen. Het is niet vies zoals schimmel ofzo overigens. Wellicht hadden de vorige bewoners een wasmiddeld dat ik niet lekker vind ruiken. Ik heb al een keer wat handdoeken op de hand met azijn gewassen en daarna in de droger gedaan, maar de geur blijft. Ik lees ook dat je baking soda in de trommel kan gooien bij een handdoekenwas, maar omdat het niet mijn droger is ben ik een beetje huiverig voor poeder in de droger. Ik heb trouwens ook van die doekjes voor in de droger, maar die doen ook weinig.
Hoe dan ook
, heeft iemand andere tips om de droger weer fris/neutraal te laten ruiken?
Normaal hang ik mijn beddengoed lekker buiten te drogen, maar ik heb extreme last van hooikoorts/allergieen dus dat is de komende maanden even geen optie.
Alvast bedankt!
Wij zijn in februari verhuisd en wonen in een huurhuis. Het huis is nieuw voor ons gemeubileerd, maar de droger was ingebouwd en pas een jaar oud, dus niet nieuw.
De droger ziet er wel als nieuw uit en is perfect schoon, maar mijn was ruikt niet zoals ik het zou willen. Het is niet vies zoals schimmel ofzo overigens. Wellicht hadden de vorige bewoners een wasmiddeld dat ik niet lekker vind ruiken. Ik heb al een keer wat handdoeken op de hand met azijn gewassen en daarna in de droger gedaan, maar de geur blijft. Ik lees ook dat je baking soda in de trommel kan gooien bij een handdoekenwas, maar omdat het niet mijn droger is ben ik een beetje huiverig voor poeder in de droger. Ik heb trouwens ook van die doekjes voor in de droger, maar die doen ook weinig.
Hoe dan ook

Normaal hang ik mijn beddengoed lekker buiten te drogen, maar ik heb extreme last van hooikoorts/allergieen dus dat is de komende maanden even geen optie.
Alvast bedankt!
maandag 21 april 2025 om 11:43
maandag 21 april 2025 om 11:46
maandag 21 april 2025 om 11:55
maandag 21 april 2025 om 11:56
Bij mijn vorige droger vond ik het dus echt minder onaangenaam ruiken. Buiten drogen is nu helaas echt geen optie.Not_so_perfect schreef: ↑21-04-2025 11:38Ligt het überhaupt wel aan die specifieke droger? Ik vind namelijk dat was die uit een droger komt sowieso minder lekker (fris) ruikt.
maandag 21 april 2025 om 12:10
Wellicht is dat dus het verschil tussen een condensdroger en een afvoerdroger!? Hier ook een condensdroger en ik vind die lucht dus ook niet prettig, bij mijn vorige, een afvoerdroger, had ik dat minder.
maandag 21 april 2025 om 13:46
Als de warmtewisselaar nog nooit gereinigd is, zal die inmiddels wel gevaarlijk vol zitten met stof. Direct uitzoeken voor je hem opnieuw gebruikt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in