Tips om droger fris te laten ruiken

21-04-2025 10:02 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Wij zijn in februari verhuisd en wonen in een huurhuis. Het huis is nieuw voor ons gemeubileerd, maar de droger was ingebouwd en pas een jaar oud, dus niet nieuw.

De droger ziet er wel als nieuw uit en is perfect schoon, maar mijn was ruikt niet zoals ik het zou willen. Het is niet vies zoals schimmel ofzo overigens. Wellicht hadden de vorige bewoners een wasmiddeld dat ik niet lekker vind ruiken. Ik heb al een keer wat handdoeken op de hand met azijn gewassen en daarna in de droger gedaan, maar de geur blijft. Ik lees ook dat je baking soda in de trommel kan gooien bij een handdoekenwas, maar omdat het niet mijn droger is ben ik een beetje huiverig voor poeder in de droger. Ik heb trouwens ook van die doekjes voor in de droger, maar die doen ook weinig.

Hoe dan ook :), heeft iemand andere tips om de droger weer fris/neutraal te laten ruiken?

Normaal hang ik mijn beddengoed lekker buiten te drogen, maar ik heb extreme last van hooikoorts/allergieen dus dat is de komende maanden even geen optie.

Alvast bedankt!
Heb je de filters ed al schoongemaakt?
Die maak ik na elk gebruik schoon :)
Ligt het überhaupt wel aan die specifieke droger? Ik vind namelijk dat was die uit een droger komt sowieso minder lekker (fris) ruikt.
Wat hier helpt: oude handdoek in stukjes knippen van 10x10cm en die onderdompelwn in je favoriete wasverzachter tot ze drijfnat zijn. Aan de lucht laten drogen. Iedere keer als je de droger gebruikt, gooi je zo’n doekje erbij.
kaatje_ka wijzigde dit bericht op 21-04-2025 11:45
0.44% gewijzigd
Heb je de warmtewisselaar (onderin de droger) al een keertje schoongemaakt? Hoe je dat voor jouw droger kunt doen kun je vinden in de gebruiksaanwijzing die meestal wel online staat. In de deur staat meestal het typenummer.
*Bladoor* schreef:
21-04-2025 11:36
Die maak ik na elk gebruik schoon :)
Naast de "dagelijkse" filter in deur, is er nog een filter/filters waar ook pluis in kan zitten. Heb je die ook gevonden? Google de handleiding even om te zien of je ze allemaal hebt.
Ok ik moet op zoek naar extra filters en de warmtewisselaar dus :). Het is ook een condensdroger ipv van een met luchtafvoer naar buiten. Ik denk dat dat ook verschil maakt op de een of andere manier. Zou dat kunnen?
Kaatje_Ka schreef:
21-04-2025 11:43
Wat hier helpt: oude handdoek in stukjes knippen van 10x10cm en die onderdompelwn in je favoriete wasverzachter tot ze drijfnat zijn. Aan de lucht laten drogen. Iedere keer als je de droger gebruikt, gooi je zo’n doekje erbij.
Goed idee!
Not_so_perfect schreef:
21-04-2025 11:38
Ligt het überhaupt wel aan die specifieke droger? Ik vind namelijk dat was die uit een droger komt sowieso minder lekker (fris) ruikt.
Bij mijn vorige droger vond ik het dus echt minder onaangenaam ruiken. Buiten drogen is nu helaas echt geen optie.
*Bladoor* schreef:
21-04-2025 11:56
Bij mijn vorige droger vond ik het dus echt minder onaangenaam ruiken. Buiten drogen is nu helaas echt geen optie.
Wellicht is dat dus het verschil tussen een condensdroger en een afvoerdroger!? Hier ook een condensdroger en ik vind die lucht dus ook niet prettig, bij mijn vorige, een afvoerdroger, had ik dat minder.
*Bladoor* schreef:
21-04-2025 11:55
Ok ik moet op zoek naar extra filters en de warmtewisselaar dus :). Het is ook een condensdroger ipv van een met luchtafvoer naar buiten. Ik denk dat dat ook verschil maakt op de een of andere manier. Zou dat kunnen?
Als de warmtewisselaar nog nooit gereinigd is, zal die inmiddels wel gevaarlijk vol zitten met stof. Direct uitzoeken voor je hem opnieuw gebruikt.
Ah, ik wist niet dat een warmtewisselaar hetzelfde is als een condensor. Dat ding maak ik dan wel weer schoon.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven