tips spinnenplaag

13-07-2013 22:31 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi

Wij zijn verhuisd en hebben een fijne nieuwe woning.

Probleem is dat we enorm veel (vooral grote) spinnen voor het raam hebben.

Wat kunnen we het beste doen? Durven in dit warme weer niet eens het raam open te doen ;)

(Hor moet nog geplaatst worden. )

Iemand tips?
Weghalen?
Stofzuiger?
Heb je ook begroeiing op je huis? Dus klimop of clematis of zo? Daar zitten ze vaak in.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Nieuwbouw woning? Niet voldoende bomen in de buurt dus geen vogels dus ze worden niet opgegeten.

Er zijn bedrijven die je huis kunnen behandelen met een goedje waardoor ze niet graag meer tegen je muur op klimmen. Het maakt de muur zeg maar glad. Ze mogen niet bestreden worden vanwege het eten van muggen.

Misschien even googlen op ongedierte gedoe bij jou in de buurt?
ideaal tegen muggen. Hoezo durf je het raam niet open te doen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Zijn gewoon enorm bang voor spinnen. Voor het raam vind ik al eng. Laat staan dat ze binnen komen. Ik dood ze liever niet want ze doen niks. En zijn nuttig. Dat besef ik ook wel.

Heb een ragebol maar ook dat vind ik zelfs eng.

Zit idd te denken aan bestrijding (biologisch)

We hebben te weinig vogeltjes hier. Zou ook graag wel een vogelhuisje willen plaatsen.

Alle tips welkom.
Spinnen zijn beschermd. Je mag ze niet doden, niet weghalen en niet verplaatsen.

Dus als je er iets tegen onderneemt, doe het dan niet op een moment dat iedereen je bezig ziet.
Die spinnen zijn echt banger van jullie dan jullie voor hen hoor.

Lekker laten zitten, ze vreten jullie niet op.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Spinnen eten echt wel mensen op, echt wel! Hihi.. Neem 2 katten! Die weten er wel raad mee!
Ehh ik heb nog nooit een spin mogen aanschouwen die gilde toen het mij zag.. Ik ben niet degene die vrijwillig op de spin klimt, dat doet dat enge ding bij mij.

Heel heldhaftig hoor dat jullie niet bang zijn voor spinnen, maar aan die opmerkingen heeft TO niets! Ze gaat echt niet ineens niet meer bang zijn omdat jullie zeggen dat ze zich aanstelt..

Bij mijn vader hebben ze de buitenkant van de flat ook behandeld. Er zitten nu opvallend minder spinnen dan voorgaande jaren! Misschien dat je daar eens op kunt googlen!
quote:Cateautje schreef op 13 juli 2013 @ 22:49:

Spinnen zijn beschermd. Je mag ze niet doden, niet weghalen en niet verplaatsen.

Dus als je er iets tegen onderneemt, doe het dan niet op een moment dat iedereen je bezig ziet.

Onzin. "Spinnen" zijn niet beschermd. Hooguit een paar specifieke spinnensoorten, maar ik google me nu al een poosje in de rondte en kan geen lijst van beschermde spinnen vinden.

Op rijksoverheid.nl vind ik alleen deze:

http://mineleni.nederland ... =1838&version=legislation

En die zit echt niet voor TO's raam.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 13 juli 2013 @ 22:52:

Die spinnen zijn echt banger van jullie dan jullie voor hen hoor.

Lekker laten zitten, ze vreten jullie niet op.Spinnen zijn helemaal niet bang voor mensen. Spinnen trekken zich niets aan van mensen, positief of negatief.
quote:gelderka schreef op 13 juli 2013 @ 22:57:

Als Frodo een stofzuiger bij zich had gehad, had dat er heel anders uitgezien.hahahahaha
pff wedden dat ik banger ben dan die spin!

Maar eh ja wat al eerder werd aangeraden schakel een glazenwassersbedrijf in die je gevel kan inspuiten. Ik ga dat denk ik dit jaar ook maar eens doen. Brrr wat een engerds zijn het.
quote:ClaudeFiolle, 70 seconden geleden

Spinnen zijn helemaal niet bang voor mensen. Spinnen trekken zich niets aan van mensen, positief of negatief.

Ja, ja.

En toch kunnen ze beter wegrennen voor mensen met stofzuigers.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 13 juli 2013 @ 23:05:

[...]

Ja, ja.

En toch kunnen ze beter wegrennen voor mensen met stofzuigers.Klopt. Maar dat doen ze niet. Ik heb ze altijd weer te pakken.
Spiderfree - Deze niet-giftige Spiderfree vloeistof op basis van Alkylethersulfaat-diethalomanine is 100% biologisch afbreekbaar. Je kan het dus zonder problemen binnen en buiten gebruiken. Spinnen en insecten zullen gedurende een lange tijd wegblijven op plaatsen die met Spiderfree behandeld zijn. Je kan het product kopen in sprayvorm en onverdund gebruiken of in bussen die je aanlengt met water. Het dunne waslaagje dat vervolgens achterblijft, zorgt ervoor dat webben zich niet kunnen vasthechten.

Ecopowder voor spinnen - Ook dit poeder irriteert spinnen, waardoor de diertjes verjaagd worden en op zoek gaan naar betere levensomstandigheden. Je strooit het achter kieren en plinten waar spinnen zich ophouden.

Chicra - Deze weringscrème zou men in China al eeuwen als insectenwerendmiddel gebruiken. Je weert er ook spinnen mee, als je hoeken en kieren ermee insmeert. De crème bevat milieuvriendelijke bestanddelen zoals teatree, eucalyptus, ginko en organische vetzuren.

Ecosect Pest-away - Dit elektrisch toestel werkt op basis van ultrasone en elektromagnetische golven en heeft effect op een oppervlakte van maximum 250 m². Je verdrijft er spinnen mee, alsook muggen, mieren, muizen, ratten... Het apparaat is niet schadelijk voor mens en huisdier.
Ik snap precies wat je bedoelt! Wij hadden hetzelfde probleem in ons huis (ouder en vochtig huis!). De spinnen zaten vooral binnen, ulgh!

Ik weet dat het niet mag maar nadat de glazenwasser geweest was heb ik een goedje om de ramen en deuren gespoten, dit had ik van een boer die dit tegen vliegen in stallen gebruikte. Hierna geen last meer gehad van spinnen! Zal proberen te achterhalen hoe dat spul heet
Met een vliegenmepper gaat dat vrij makkelijk. Of op de grond kan je erop gaan staan. Is wat onsmakelijk maar ja de dood is niet fijngevoelig.

Ik had een plant gekocht en toen ik die uit het plastic tasje had gehaald vond ik een grote grijze kever. Ik heb het tasje op de grond gegooid en mijn voet erop: plop! en ik vond groenbruin drab met poten in de tas die ik maar meteen buiten heb gelaten.

Geen fijn werkje is dat.
van de week dacht ik stoer te doen en wilde ik een "hooiwagen", ik weet dat ie niet zo heet maar dan weten jullie wat voor soort ik bedoel, redden omdat ie op mijn geverfde muur liep, dus ik dacht ik pak een stukje krant dan schep ik hem er op en dan kan ie naar buiten, nou meneer wilde dat niet en na een paar pogingen SPRONG ie op een verwarmingsbuis. 8-)

Hé luister dat was gewoon de reincarnatie van Bruce Lee ofzo dus ik dacht:zoek het uit!!! Haha
quote:Cateautje schreef op 13 juli 2013 @ 22:49:

Dus als je er iets tegen onderneemt, doe het dan niet op een moment dat iedereen je bezig ziet.Zijn daar wel eens mensen voor opgepakt? Ik denk dat ik jaren achter de tralies moet als ze al mijn misdaden tegen de spinnen ontdekken.
daarom vraag ik altijd de buren om ze te doden

leuk detail ze zijn beiden politieagent haha
Spiderfree werkte hier amper... Helaas
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Volgens mij ben ik banger, ik durf ze niet op te zuigen (bang dat ze uit de stofzuiger kruipen en wraak nemen) er op staan ook niet, brrr kippenvel..

Gelukkig zijn hier niet heel veel spinnen meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven