Tips voor het kopen van een wasmachine en droger...?
maandag 26 november 2007 om 12:52
Wegens ruimtegebrek in onze nieuwe badkamer zitten mijn vriend en ik eraan te denken een was/droogcombinatie te kopen. Echter lees ik veel negatieve reviews over de werking en het energieverbruik van een combinatie... Wie heeft hier (goede) ervaringen mee?! Mochten wij toch een losse wasmachine en droger gaan kopen, wat zijn dan belangrijke zaken om op te letten!? Iemand tips!?!
Alvast bedankt!

maandag 3 december 2007 om 17:03
Ja sorry, ik zit inderdaad iets te hysterisch te doe. Ik snap dat ik niet Electrolux moet zeggen als ik Indesit bedoel... Ik heb uiteraard ook niet geklaagd bij Electrolux. :s Maar toch bedankt.
Voor de goede orde: koelkast is van Ariston en de service bij Indesit is dus k*t. E mijn zanussi wasmachine en droger doen het prima, dus ik weet niet hoe de service daar is.
Voor de goede orde: koelkast is van Ariston en de service bij Indesit is dus k*t. E mijn zanussi wasmachine en droger doen het prima, dus ik weet niet hoe de service daar is.

dinsdag 4 december 2007 om 12:45
Ik heb mijn wasmachine en droger eens even gecheckt. Elektrolux staat er op, dus zijn ze vermoedelijk óók van Elektrolux ?
De vorige wasmachine was een Marijnen, daar mankeerde op zich nog niets aan, maar die had iets van 600 toeren, misschien 700. Alles kwam er kletsnat uit, in elk geval. Volgens de wasmachinemeneer zag dat ding er perfect uit voor een 20-jarige, hoogstwaarschijnlijk omdat we regelmatig op 60- en 90-graden wasten, en altijd met een goedkoop poeder.
De vorige wasmachine was een Marijnen, daar mankeerde op zich nog niets aan, maar die had iets van 600 toeren, misschien 700. Alles kwam er kletsnat uit, in elk geval. Volgens de wasmachinemeneer zag dat ding er perfect uit voor een 20-jarige, hoogstwaarschijnlijk omdat we regelmatig op 60- en 90-graden wasten, en altijd met een goedkoop poeder.
dinsdag 4 december 2007 om 12:49
Waarschijnlijk maakte je het filter niet schoon onderin de wasmachine, kon het water moeilijk weggepompt worden, en stond er teveel water in de machine om te centrufigeren. De wasmachinemeneer ging dat jou niet vertellen want die dacht: ammehoela, zij komt een nieuwe kopen, ik ga haar niet wijzer maken dan nodig is. 700 toeren is meer iets van de jaren 70 dan van de jaren 80.

dinsdag 4 december 2007 om 20:54
Dat filter werd door mijn man regelmatig schoongemaakt (vond ik te vies om te doen ), dus daar zal het niet aan hebben gelegen.
Als ik bedenk dat die wasmachine 18 jaar lang door ons tweeën is gebruikt en dat hij hem als student (1986) als afdankertje van buren kreeg, dan ............... WAUW, hopen dat de nieuwe machines net zo lang meegaan. Wat denk je, lukt dat ????
Als ik bedenk dat die wasmachine 18 jaar lang door ons tweeën is gebruikt en dat hij hem als student (1986) als afdankertje van buren kreeg, dan ............... WAUW, hopen dat de nieuwe machines net zo lang meegaan. Wat denk je, lukt dat ????

dinsdag 4 december 2007 om 21:04
Ik had ook een Indesit was/droog combi. Was geen onverdeeld genoegen vanwege de al eerder genoemde bezwaren. Inderdaad ook de service als er iets aan de hand was, was waar-de-loos.
Even off-topic maar om aan te geven dat de service niet deugde; Ik had een keer een verstopping, terwijl ik nog garantie had, moest ik toch ¤ 60,- betalen! Verhaal gehaald bij de klantenservice en die vonden dat ik op zich gelijk had maar weigerden alsnog het geld terug te betalen. Ik moest het verhalen op de huisbaas volgens de klantenservicemedewerker want de fout zat in de afvoer van het huis, terwijl de stofprop uit de machine kwam!
Alleen al daarom zou ik geen machines van Indesit kopen.
Even off-topic maar om aan te geven dat de service niet deugde; Ik had een keer een verstopping, terwijl ik nog garantie had, moest ik toch ¤ 60,- betalen! Verhaal gehaald bij de klantenservice en die vonden dat ik op zich gelijk had maar weigerden alsnog het geld terug te betalen. Ik moest het verhalen op de huisbaas volgens de klantenservicemedewerker want de fout zat in de afvoer van het huis, terwijl de stofprop uit de machine kwam!
Alleen al daarom zou ik geen machines van Indesit kopen.
dinsdag 4 december 2007 om 22:59
Sorry Leo, ben het niet met je eens.
(toeters bellen slingers, Leo en Poez verschillen van mening! Echt waar? Jaa! Echt waar!)
Ik heb sinds 2 jaar nieuwe apparaten van Indeset en ben er zeer content mee. Geen combi natuurlijk, (snap niet dat jij daar ooit in bent getrapt Leo! ) maar een was- en een droogding. Ben er heul blij mee en ook blij met de service. Mijn was-oudje was ook een Indeset en die hebben ze toch zeer vriendelijk steeds weer tot leven gewekt als hij op sterven lag.
Maar ja, dat bewijst maar des te meer dat ik liever kan glimlachen en met mijn haar wappen dan jij, Leo, en niet mijn lijf te grabbel hoef te gooien voor een beetje sevice....
(toeters bellen slingers, Leo en Poez verschillen van mening! Echt waar? Jaa! Echt waar!)
Ik heb sinds 2 jaar nieuwe apparaten van Indeset en ben er zeer content mee. Geen combi natuurlijk, (snap niet dat jij daar ooit in bent getrapt Leo! ) maar een was- en een droogding. Ben er heul blij mee en ook blij met de service. Mijn was-oudje was ook een Indeset en die hebben ze toch zeer vriendelijk steeds weer tot leven gewekt als hij op sterven lag.
Maar ja, dat bewijst maar des te meer dat ik liever kan glimlachen en met mijn haar wappen dan jij, Leo, en niet mijn lijf te grabbel hoef te gooien voor een beetje sevice....
oh that purrrrrrrrrfect feeling