Toilet schoonmaken
vrijdag 27 september 2019 om 21:03
Ik ben pas geleden verhuisd naar een andere sociale huurwoning en ik schrok erg van het toilet van de vorige bewoners. De toiletpot was vies en de stortbak was vies. Inmiddels is gelukkig de toiletruimte helemaal gerenoveerd door de woningbouw, want het was niet meer schoon te krijgen.
Hoe kan ik het toilet het beste schoon houden? Om te voorkomen dat het er bij mij ooit zo uitziet. Ik zag dat je blokjes hebt voor in de stortbak, helpt dat?
Ik woon alleen. Ik heb één keer per week een huishoudelijke hulp via de WMO.
Hoe kan ik het toilet het beste schoon houden? Om te voorkomen dat het er bij mij ooit zo uitziet. Ik zag dat je blokjes hebt voor in de stortbak, helpt dat?
Ik woon alleen. Ik heb één keer per week een huishoudelijke hulp via de WMO.
zaterdag 28 september 2019 om 16:52
Toiletpotten kunnen helemaal niet tegen hoge temperaturen. Dat is ook de reden dat je geen ontstopper in de plee moet gooien.
zaterdag 28 september 2019 om 19:00
Nagellakmetglitter schreef: ↑28-09-2019 18:59Het oude toilet had ook bruine aanslag op de stortbak bij de knoppen waarop je drukt om door te spoelen. Dat was zo vies. Hoe voorkom ik dat? Dat toilet was zo vies dat mijn maag ervan omdraaide als ik het zag.
Dat heb ik nou echt nog nooit gehad. Erge viezerikjes die vorige bewoners? Normaal schoonmaken en je krijgt dat niet hoor.
zaterdag 28 september 2019 om 19:06
Gewoon met enige regelmaat je pot schoonmaken. Kan met allesreiniger, ik doe het af en toe ook met Jif.
Kokend water kan ook.
Ik gebruik verder geen agressieve schoonmaakmiddelen, ook geen geurmiddelen want dat is slecht voor jezelf (inademen van chemische bagger) en voor milieu.
Eerlijk gezegd ook geen geurmiddelen nodig. Tis toch geen varkensstal?
Een toilet wordt ook niet in een paar jaar zo smerig, hoor. Ik woon hier 7 jaar, ook nieuwe toilet toen ik hier kwam. Nu altijd nog netjes.
Geregeld schoonmaken, en altijd doorspoelen na plassen ivm urinesteen.
Kokend water kan ook.
Ik gebruik verder geen agressieve schoonmaakmiddelen, ook geen geurmiddelen want dat is slecht voor jezelf (inademen van chemische bagger) en voor milieu.
Eerlijk gezegd ook geen geurmiddelen nodig. Tis toch geen varkensstal?
Een toilet wordt ook niet in een paar jaar zo smerig, hoor. Ik woon hier 7 jaar, ook nieuwe toilet toen ik hier kwam. Nu altijd nog netjes.
Geregeld schoonmaken, en altijd doorspoelen na plassen ivm urinesteen.
zaterdag 28 september 2019 om 19:24
Ik heb de vorige bewoners nooit ontmoet. Maar het toilet en de badkamer waren wel erg vies. En de rest van het huis was verwaarloosd, maar dat kon worden opgeknapt met schilderen en behangen en schoonmaken.herfstappeltaart schreef: ↑28-09-2019 19:00Dat heb ik nou echt nog nooit gehad. Erge viezerikjes die vorige bewoners? Normaal schoonmaken en je krijgt dat niet hoor.
En de woningbouw had al uit zichzelf een nieuwe keuken geplaatst een paar maanden geleden, dus blijkbaar was de oude keuken ook vies en vervallen, want dat doet een woningbouw niet zomaar.