*tok tok* Kippentopic *kukelekuuu*

22-04-2010 21:13 53 berichten
Sorry voor de titel

Ik wil kippen! En die komen er ook op korte termijn (lees; deze zomer). Het kippenhok wordt volgende week gebouwd (hm....er wordt een begin gemaakt) en we moeten nog gras zaaien + omheinen.

Ik zoek Sabeltandcavia! Kan jij tips geven?

Zijn er nog meer forummers met kippen? Welke rassen hebben jullie? Hoe 'zitten' jullie kippen erbij? Tips? Aandachtspunten? Do's en Dont's?

Kortom; alle reacties zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Wilde al roepen: Sabeltandcavia. Maar dat had je zelf ook al bedacht

Verder geen nuttige bijdrage, behalve: Succes met je kippen
Dank u
Borrie! Kom er maar in!
Heeft Borrie kippies? Mooi!

*roept Borrie*
Ik wil ook kippies! Maar onze tuin is vol
Waar is MissChicken?
MILF in the making ;-)
quote:Pilous schreef op 22 april 2010 @ 21:31:

Ik wil ook kippies! Maar onze tuin is vol Daar kunnen ze toch wel tussendoor scharrelen?
quote:DarkRosePrincess schreef op 22 april 2010 @ 21:31:

Waar is MissChicken?Info uit eerste hand?
Er is nog een ander topic over kippen in de lijst met nieuwe topics, zag ik. Kipfilet, heet het

Wij hadden vroeger kippen thuis, nouja, een haan en een kip. Was leuk, al waren we met 5 kinderen thuis. Achteraf denk ik wel eens dat mijn ouders gek waren, want kippen en kinderen lijkt mij niet zo'n combi. Mijn broertje is weleens gepikt. We kregen wel hele lieve kleine eitjes van de kip. Toen kip hoekje omging hebben we de haan aan een kinderboerderij gegeven, waar hij heel harem kreeg.

Leuk, Sarah, veel plezier en hoop dat je nuttige reacties krijgt. (nuttiger dan de mijne, ik kwam op de titel af. Was er als de kippen bij )
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ha Sarah, leuk!

Ik heb er 3 in een ren van ongeveer 4 vierkante meter. Dat is genoeg, maar los in de tuin is leuker als het kan, en als je het niet erg vindt dat je tuin aan gort gaat

Ik ben het ras vergeten (zoek het zo wel even voor je op), maar ze leggen mooie wat donkergekleurde eieren. Ze zijn wel nogal pikkerig, ze hebben een wat heftiger karakter dan mijn vorige.

Mijn vorige waren Ardenner kippen (of zoiets). Beide zijn/waren zwart met goudkleurige nek, dat vind ik mooi.

Wat wil je weten? Ik weet er niet zoveel van hoor, maar heb dus wel een beetje ervaring. Ze zijn zoooo leuk en gezellig in de tuin! En die verse eitjes elke dag! Ik maak veel vrienden omdat ik overal aan iedereen eieren uitdeel
*proest* Inad

Volgens mij heb je wel kindvriendelijke rassen, maar ach, in principe komen ze in een stuk omheinde tuin, dus kunnen de kinderen er niet zomaar bij. Zoon heeft wel rode laarsjes, dus die schaffen we als eerste af (schijnt dat kippen niet zo goed tegen rood kunnen )

Toch bedankt voor je bericht!
quote:Sarah Scott schreef op 22 april 2010 @ 21:36:

[...]

Daar kunnen ze toch wel tussendoor scharrelen?

Moet ik nog antwoord geven?

*klik*
Hier 5 kippen (nou ja, 1 haan en 4 kippen)

Twentse hoentjes.

Zitten in zo'n soort hok:

Het hok staat in een ren, ik gok zo'n 10 bij 5 meter (weet het niet eens zeker)

Soms laat ik de ren open zodat ze de hele tuin door kunnen, maar vaak zitten ze alleen daar. Volgens mij bevalt ze dat prima.

Ik geef ze elke dag braaf water en eten, en ze geven mij elke dag braaf eieren, dat is het wel zo'n beetje!

Succes ermee!
anoniem_69847 wijzigde dit bericht op 22-04-2010 21:50
Reden: scheelt toch 10 meter, zo'n foutje...
% gewijzigd
Crosspost Orchis!

Tja wat wil ik weten....wat geef je ze te eten? Of is dat ook weer rasafhankelijk?

Wij gaan waarschijnlijk voor Wyandottes, of Brahma's. Ze krijgen een ruim hok van ongeveer 6m2. De ruimte buiten wordt een deel van de tuin waar we tzt ook fruitbomen gaan planten, ongeveer ter grootte van 32m2. Ik wil 4 kippen, man wil er 6 (daar moeten we het dus nog over eens worden )

Een haan nemen we maar niet.....ondanks dat we redelijk 'vrij' wonen.....kweet niet. Denk dat we het maar alleen bij kippen houden (hoewel....kuikentjes zijn ook best lief )
quote:Pilous schreef op 22 april 2010 @ 21:46:

[...]

Moet ik nog antwoord geven?

[afbeelding]

Hmm ow! Jouw tuin IS een vijver! Hahahahaha tja da's een onmogelijke combinatie idd, of je moet ze leren zwemmen

(wel mooi!)
Kuikentjes zijn zoooo leuk. Wij krijgen dagelijks bezoek van moedereend met 11 inmiddels nog 7 kuikentjes
quote:Noni schreef op 22 april 2010 @ 21:47:

Hier 5 kippen (nou ja, 1 haan en 4 kippen)

Twentse hoentjes. [afbeelding]

Zitten in zo'n soort hok:

[afbeelding]

Het hok staat in een ren, ik gok zo'n 10 bij 5 meter (weet het niet eens zeker)

Soms laat ik de ren open zodat ze de hele tuin door kunnen, maar vaak zitten ze alleen daar. Volgens mij bevalt ze dat prima.

Ik geef ze elke dag braaf water en eten, en ze geven mij elke dag braaf eieren, dat is het wel zo'n beetje!

Succes ermee!

Oh zeg, die zijn ook leuk! Twentse hoentjes... Zo'n soort hok wil ik ook (alleen dan denk ik wat groter, ivm het schoonmaken, of is dat niet makkelijker?)

Hoe zit het eigenlijk met een ophokplicht? Ik woon niet in NL maar in Duitsland, maar neem eigenlijk aan dat zoiets ook hier bestaat.
oja, wij hebben Marans.

Dat wordt een mooi ruim hok, lekker veel ruimte voor ze! Volgens mij geef je elk ras gewoon legkorrel of legmeel (te koop in elke dierenzaak, beter nog als grootverpakking bij boerenbond of zoiets). En dan wat scharrelgranen erbij. En groenafval uit de tuin of de keuken. Niet alles, maar ze lusten best veel.

Veel plezier met ze, het is zo leuk!
Hey cool een kippentopic!
Met ophokplicht van een tijd geleden hebben wij een groot zeil gespannen over de hele ren, dat was voldoende volgens de gemeente.

Schoonmaken gaat hier erg makkelijk moet ik zeggen, ben er hooguit een kwartiertje mee bezig. Denk dat de grootte daar niet veel voor uitmaakt.

Kippen zijn erg handige opruimers, dat was ik nog vergeten. Brood, schillen dat soort afval zijn ze dol op. Erg handig!

Dit is een van mijn kippen als kuiken
Kippen zijn zo super leuk.

Wij hebben 3 Hollandse krieltjes. Kleine, eigenwijze, gezellige meiden.

Ze zijn hartstikke tam en stoer, mijn 2 honden lopen om voor de trutten. Ook de katten zijn ze de baas.

Bij ons lopen ze los in onze stadstuin (5 x 20 m) en 't vernielen van de tuin vind ik wel meevallen. Hoewel ik mijn groentetuintrje wel ga afschermen.

Zodra we in de tuin komen hebben we 3 kletsende (kakelende) kippen om ons heen, meestal gaan ze niet verder dan 1 meter uit je buurt.

Oja, mijn dochtertje van 2 is nog nooit door ze gepikt, ze eten uit haar hand.

Volgens mij inmiddels wel duidelijk, ik ben gek op mijn dames.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Gras zaaien in je kippenhok Sarah?

Ik ga er maar even voor uit dat je dat bedoelt, dat staat inderdaad heel leuk en gezellig, maar dat duurt maar heel even Kippen graven de hele boel om

Kennissen met kippen hadden vorige zomer de tuin opgeknapt met superstrakke graszoden, ook rond de kippenren, nu hebben ze een kale kring rond de ren, precìes tot waar hun koppies door het gaas kunnen reiken
Waar bleef je nou Bor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven