Topper op oud matras?

16-01-2013 17:32 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan dat voor even?

Ik woon sinds een paar maanden samen, en sinds een paar maanden slapen mijn vriend en ik gescheiden... :(

Dat komt omdat hij een matras heeft van +/- 10 jaar oud. En het matras heeft een mooie kuil inmiddels.

Nu zit ik zelf met 2 hernia's een scheve ruggengraat en ging daarop slapen echt niet meer zonder iedere dag met een betonnen nek en bonkende hoofdpijn wakker te worden.

Nu heb ik een klein geldbedragje gekregen, en willen we een topper voor op het oude matras kopen, in de hoop dat het nog even meegaat en we binnenkort een nieuw matras aan kunnen schaffen. ( Ik ben over 6 maanden schuldvrij, dus dan kunnen we veel meer geld wegleggen daarvoor.)

Maar we vragen ons wel heel erg af, heeft dat wel nut? Of zullen we ook met een topper wegzakken in het midden van het matras?
Ik vrees, dat je met een topper op je matras, de deuk nog steeds voelt.... En als je al rugproblemen hebt....
Ik zou een goed 1 persoonmatras kopen en dat op het bed leggen of anders ernaast(of anders een goedkoop onderstel, bij ikea oid). 6 maanden op een oud (slecht) matras is killing.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Kunnen jullie voor dat geld van die topper geen goedkope nieuwe matras(sen) kopen?Denk dat dat beter ligt dan op die oude matras met topper.
Ik denk niet dat het nut heeft eerlijk gezegd en zou dat bedrag als startkapitaaltje zien voor een gehele nieuwe matras over een tijdje.

Heb je niet nog je oude bed met matras? Dan kan je beter tijdelijk apart gaan slapen. Is misschien niet zo gezellig maar als het beter is voor je gezondheid dan zou ik dat toch doen.
Matras omdraaien geen optie?

Ik lig alleen in een 180x200 en krijg ook een kuil,maar draai altijd het matras om als ik mijn bed verschoon.
quote:sugarmiss schreef op 16 januari 2013 @ 17:37:

Ik denk niet dat het nut heeft eerlijk gezegd en zou dat bedrag als startkapitaaltje zien voor een gehele nieuwe matras over een tijdje.

Heb je niet nog je oude bed met matras? Dan kan je beter tijdelijk apart gaan slapen. Is misschien niet zo gezellig maar als het beter is voor je gezondheid dan zou ik dat toch doen.Dat doet ze al,staat in haar OP.
Lijkt me geen nut hebben. De kuil krijg kker er niet mee weg.
Voor een klein bedrag kan je ook zo'n dubbel luchtbed kopen dat zichzelf opblaast. Slaapt fantastisch, ook met ernstig rugletsel (heb het uitgeprobeerd, zelf heb ik C.E.S.) Kruidvat of Kijkshop hebben 'm vast wel. Geen topper kopen, dat is van de wal in de sloot, zonde van het geld!
een luchtbed??? Als ik ergens rugpijn van krijg....
Lijkt me toch simpele logica dat je een kuil niet wegkrijgt door er iets over te leggen...
Ik slaap nu op mijn oude bed. Die we jammer genoeg niet tegen het tweepersoonsbed aan kunnen schuiven, dat past jammer genoeg niet. En we hebben flink geschoven om het passend te krijgen

Het is maar 200 euro wat ik heb gekregen. Die topper moet sowieso met flinke korting aangeschaft worden.

En saaaaar81, bedoel je een 1 persoonsmatras bovenop het oude matras leggen? Ernaast pas niet, we slapen inmiddels wel weer op dezelfde kamer, (de zolder) alleen omdat de trap precies in het midden zit alsnog gescheiden.
Idd erop. Maar ook dat lijkt me geen geweldige oplossing eigenlijk

Ik zou het nog die paar maanden zo aankijken en dat geld bewaren voor een goede matras.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Lovely, het beste matras wat ik ooit had kwam van Ikea ! 45 euro. Sliep geweldig! De tweepersoons is geloof ik 110 euro.
En nu slaap ik trouwens op Tempur en ik wou dat ik mijn oude matrasje nog had
Ik lig zelf niet prettig op een luchtbed. Ook niet op zo'n dure jammer genoeg.

Het omdraaien van het matras werd iedere week volgens mijn vriend gedaan.

Ik denk dat het er nog somber uitziet de aankomende maanden als ik de reacties nu al lees...
Koop voor die 200 euro een traagschuim matras nu in de aanbieding met groupon.

Een goede topper kost stukken meer dan 200, en het gaat nimmer nooit je kuil wegwerken.

Een topper is niet de oplossing voor een versleten matras.

En met jouw klachten zou traagschuim nasaschuim dus perfect zijn.

sterkte
De IKEA matrassen zijn nu met korting als je family member wordt. En je kunt voor 200 euro vast een prima matras aanschaffen. En anders bij Bed 4 Less oid.
heeft Wehkamp niets naar je smaak dan? Als je genoeg geld hebt kan je het restant aflossen. Wehkamp heeft tegenwoordig best goed spul. De reviews staan eronder.
it's a big club and you ain't in it
quote:rionyriony schreef op 16 januari 2013 @ 18:18:

heeft Wehkamp niets naar je smaak dan? Als je genoeg geld hebt kan je het restant aflossen. Wehkamp heeft tegenwoordig best goed spul. De reviews staan eronder.Restant aflossen? Als in een financiering afsluiten? Lijkt me niet zo'n goed advies aan iemand die schrijft dat ze nog schulden af moet betalen.
en je mag ook proefliggen.
mogelijk kan de kuil ook/mede door de bedbodem veroorzaakt worden (spiraal of houten bodem).
quote:Frizzy schreef op 16 januari 2013 @ 18:19:

[...]

Restant aflossen? Als in een financiering afsluiten? Lijkt me niet zo'n goed advies aan iemand die schrijft dat ze nog schulden af moet betalen.mogelijk mag ze niet eens een financiering (=nieuwe schuld) aangaan
quote:Starshine schreef op 16 januari 2013 @ 18:30:

[...]

mogelijk mag ze niet eens een financiering (=nieuwe schuld) aangaanOok dat. Maar volgens mij wil TO dat ook niet.
Ach TO, die zes maanden lijken nu een eeuwigheid en leuk is anders inderdaad. Maar ik zou die 200 euro wegzetten en straks in een keer een goed matras kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven