Tradities met de feestdagen

15-12-2019 23:32 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las vanavond dat het in Scandinavië traditie is om elkaar op kerstavond een boek cadeau te doen en dat dan te gaan lezen onder het genot van warme chocolademelk en chocola. Geen idee of dat echt zo is maar ik vond het zo leuk! Dat bracht me bij de vraag of jullie leuke (bijzondere) tradities hebben rondom de feestdagen? Of weet je tradities uit andere landen die je erg leuk vindt?

Ik ben benieuwd! Hier weinig tradities. Geen eigenlijk. Jammer wel! Misschien kan ik nog ideeën opdoen. :D
drackie wijzigde dit bericht op 15-12-2019 23:35
1.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet echt veel tradities hier, het gaat zoals het gaat

Wel sinds zoons 14 zijn een axe pakketje onder de boom, op een gegeven moment ermee gestopt zegt 1 zoon: Owww dit jaar geen axe pakketje???

Dus dat is nu traditie, en als ik er ooit niet meer ben hoop ik dat ze met kerst zeggen: Weet je nog, ma gaf elk jaar een axe pakket ;)

Verder maak ik wel elk jaar menu kaartjes en dan de gerechten zo leuk mogelijk omschrijven
Alle reacties Link kopieren
Het eten is altijd hetzelfde maar daar stap ik nu van af. Wel het toetje (een soort mess) dat ik wel als traditie wil aanhouden, maar als ik eerlijk ben is varkenshaas geen delicatesse meer en nieteens lekkerder dan mijn dagelijkse eten.

Ik dacht dus aan gewone kost voor kerst; stamppot ofzo. Verder is het huis gedurende heel december versierd maar ik heb niet precies de twee echte kerstdagen in het vizier. Het schijnt heel moeilijk te zijn om dan iets echt moois en leuks op tv te laten zien.

Met een zekere verwondering zie ik op tv in kerstfilms dat hele dorpen bijelkaar komen op een versierd plein en dat het geboorteverhaal van Christus wordt verteld en gespeeld door kinderen en dat hier ontzettend veel aandacht aan besteed wordt. Leuk voor ouders van jonge kinderen maar ik vrees dat ik daarbij in slaap zou gaan vallen.
retrostar wijzigde dit bericht op 16-12-2019 10:27
0.24% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hier komt gelijk met de kerstspullen de kerststal van Playmobile naar beneden. De jongste twee kijken daar echt naar uit. Er wordt dan volop mee gespeeld en als er niet mee wordt gespeeld staat hij onder de kerstboom van de kinderen in de speelkamer. De kinderen tuigen hun eigen boom op terwijl wij de kerstboom in de woonkamer doen.
Elfje* schreef:
16-12-2019 08:57
Wat een heerlijke traditie die van een boek kado krijgen en met warme chocolademelk bij de boom te zitten lezen. Moet ik ook eens gaan invoeren :proud:
Ik vind het geweldig en je hebt er 2 keer plezier van. De eerste keer in de winkel met het uitzoeken en de tweede keer bij het krijgen van een boek. Als ik boeken ga kopen voor iedereen kan ik echt uren in de boekenwinkel rondlopen voordat ik de perfecte boeken heb gevonden :flirting:
Elfje* schreef:
16-12-2019 08:57
Wat een heerlijke traditie die van een boek kado krijgen en met warme chocolademelk bij de boom te zitten lezen. Moet ik ook eens gaan invoeren :proud:
Helemaal mee eens, ik vind hem ook erg leuk ;-D

Hebben wij een traditie, ja toch wel, rummykubben (Dat deden we vroeger al met onze oudtante, die flink valsspeelde dus dat hoort inmiddels ook gewoon bij de traditie, valsspelen. Ik moet zeggen dat ik daar erg goed in ben... :biggrin:) en geen oudejaar samen maar een etentje op nieuwjaarsdag bij mijn moeder.
Ik ben totaal geen avondmens en woon alleen dus als ik niks heb oudjaarsdag dan is het een goede smoes om met oordoppen lekker mn mand in te duiken...)
PhiIae schreef:
16-12-2019 10:49
Ik vind het geweldig en je hebt er 2 keer plezier van. De eerste keer in de winkel met het uitzoeken en de tweede keer bij het krijgen van een boek. Als ik boeken ga kopen voor iedereen kan ik echt uren in de boekenwinkel rondlopen voordat ik de perfecte boeken heb gevonden :flirting:
Drie keer! Het lezen van het boek :) ik ga het ook doen.
dolfje schreef:
16-12-2019 09:56
Leuke tradities!
Wij hebben er niet echt een maar vroeger toen we nog thuis woonden hadden we op kerstavond altijd toastjes en Franse kaasjes, dat was voor ons toen heel bijzonder. Nu eet ik wel vaker toastjes maar Boursin eet ik alleen met kerst.
En kaasfondue ook alleen met /rond kerst als man en ik een dag niet weg hoeven dan. Dit jaar tweede kerstdag.

Hou 's op. Ik krijg hier trek van :-D
watdachtjehiervan schreef:
16-12-2019 10:27
Hier komt gelijk met de kerstspullen de kerststal van Playmobile naar beneden. De jongste twee kijken daar echt naar uit. Er wordt dan volop mee gespeeld en als er niet mee wordt gespeeld staat hij onder de kerstboom van de kinderen in de speelkamer. De kinderen tuigen hun eigen boom op terwijl wij de kerstboom in de woonkamer doen.

Wat grappig! Dat is hier echt precies hetzelfde.
herfstappeltaart schreef:
16-12-2019 12:15
Hou 's op. Ik krijg hier trek van :-D
Fijn, nu heb ik daar ook trek in... :bonk: :furious: ;-D
Phoebemeaculpa schreef:
16-12-2019 12:22
Fijn, nu heb ik daar ook trek in... :bonk: :furious: ;-D

:high5:
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
16-12-2019 12:15
Hou 's op. Ik krijg hier trek van :-D
Haha ja ik zelf ook hoor! Was het boodschappen doen en zag zoveel lekkere dingen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven