trap bekleden/stofferen
vrijdag 10 februari 2012 om 06:52
Ik heb in mijn nieuwe huis 2 trappen de een is goed te schilderen wat ik ook zelf wil gaan doen.
Maar de andere is ooit eerder voorzien geweest van tapijt, lijnmresten zitten er nog aan.
Ik zie het niet zitten dit allemaal te gaan verwijderen en te gaan schilderen.
Wie weet wat me dit gaat kosten en waar ik het het goedkooste kan laten doen?
Maar de andere is ooit eerder voorzien geweest van tapijt, lijnmresten zitten er nog aan.
Ik zie het niet zitten dit allemaal te gaan verwijderen en te gaan schilderen.
Wie weet wat me dit gaat kosten en waar ik het het goedkooste kan laten doen?
vrijdag 10 februari 2012 om 07:11
vrijdag 10 februari 2012 om 07:16
Ben helaas zelf niet zo'n goede klusser er zijn een aantal dingen die ik zelf ga doen.
Ik heb een klusjesman voor al het schilderwerk, en mijn ex wil helpen al het laminaat te leggen.
Zit ik dus nog met die ene trap.
Maar als dat zo duur is dan ga ik aan de slag om die lijmresten te vewijderen en ga ik de trap schilderen, ik ga er echt geen 400/800 aan uitgeven.
Ik heb een klusjesman voor al het schilderwerk, en mijn ex wil helpen al het laminaat te leggen.
Zit ik dus nog met die ene trap.
Maar als dat zo duur is dan ga ik aan de slag om die lijmresten te vewijderen en ga ik de trap schilderen, ik ga er echt geen 400/800 aan uitgeven.
vrijdag 10 februari 2012 om 07:27
Het is grijs, moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet goed heb bekeken heb maandag pas de sleutel gekregen en di/wo/do gewerkt en vandaag is pas de 1e gelegenheid dat ik weer naar mijn huis kan.
Hoe kan ik dat verwijderen Panadol?
Ik zag mezelf al de boel afkrabben en afbranden met mondkap ed........heb ik namelijk heel lang geleden eens gedaan en dat liever nooit meer.
Hoe kan ik dat verwijderen Panadol?
Ik zag mezelf al de boel afkrabben en afbranden met mondkap ed........heb ik namelijk heel lang geleden eens gedaan en dat liever nooit meer.
vrijdag 10 februari 2012 om 07:32
quote:littlemissvixen schreef op 10 februari 2012 @ 07:25:
Ik zou liever gaan voor één lijn in je huis, dus óf beide trappen schilderen, óf beide trappen stofferen. Schilderen vind ik persoonlijk mooier.
Ben ik wel met je eens, maar zit en met een budget en een beetje tijdnood .
2 trappen bekleden wordt ben ik bang te duur en 2 trappen waarvan 1 met lijmresten dan kom ik in tijdnood , ik ga er dit weekend aan de slag en dan hoop ik meer inzicht te hebben.
Opzich draai ik mijn hand niet om voor het schilderen van een trap heb er meerdere gedaan en nu het huis nog leeg is , is het natuurlijk ook zo gebeurt.
Zit ik dus alleen nog met die lijmresten maar wellicht dat dat mee zal vallen?
Ik zou liever gaan voor één lijn in je huis, dus óf beide trappen schilderen, óf beide trappen stofferen. Schilderen vind ik persoonlijk mooier.
2 trappen bekleden wordt ben ik bang te duur en 2 trappen waarvan 1 met lijmresten dan kom ik in tijdnood , ik ga er dit weekend aan de slag en dan hoop ik meer inzicht te hebben.
Opzich draai ik mijn hand niet om voor het schilderen van een trap heb er meerdere gedaan en nu het huis nog leeg is , is het natuurlijk ook zo gebeurt.
Zit ik dus alleen nog met die lijmresten maar wellicht dat dat mee zal vallen?
vrijdag 10 februari 2012 om 07:35
quote:guirne schreef op 10 februari 2012 @ 07:31:
Ik vind een geschilderde trap ook mooier maar er zitten wel nadelen aan, het is veel gehoriger en vaak is het ook snel te glad waardoor je anti-slip randjes o.i.d. moet aanbrengen. Ook slijt verf op een trap best snel.
Jij hebt ook zeker een punt, ik heb 3 kinderen en ook al zijn ze relatief braaf ook zij rennen lees " lijken weleens een kudde olifanten die de trap af denderen."
Was sowieso van plan om van die halve maandjes op de treden te plakken.
Ik vind een geschilderde trap ook mooier maar er zitten wel nadelen aan, het is veel gehoriger en vaak is het ook snel te glad waardoor je anti-slip randjes o.i.d. moet aanbrengen. Ook slijt verf op een trap best snel.
Jij hebt ook zeker een punt, ik heb 3 kinderen en ook al zijn ze relatief braaf ook zij rennen lees " lijken weleens een kudde olifanten die de trap af denderen."
Was sowieso van plan om van die halve maandjes op de treden te plakken.
vrijdag 10 februari 2012 om 07:38
quote:Lilith75 schreef op 10 februari 2012 @ 07:32:
[...]
Waarom zou je hier persé een haastklus van willen maken? Die trap loopt niet weg hoor. Je kan die trap ook over een half jaar een keer aanpakken. Dan heb je wat meer tijd, meer budget en word het resultaat vast mooier. Een huis hoeft toch niet 100% af te zijn als je er in trekt?
[...]
Waarom zou je hier persé een haastklus van willen maken? Die trap loopt niet weg hoor. Je kan die trap ook over een half jaar een keer aanpakken. Dan heb je wat meer tijd, meer budget en word het resultaat vast mooier. Een huis hoeft toch niet 100% af te zijn als je er in trekt?
vrijdag 10 februari 2012 om 07:41
quote:guirne schreef op 10 februari 2012 @ 07:38:
[...]
De trap naar zolder zou inderdaad even kunnen wachten ( is overigens het minst bewerkelijk, de slaapkamer deuren pak ik ook pas later aan )
Maar de trap naar de 1e verdieping valt meteen in het zicht bij binnenkomst, vind het wel prettig als die gedaan is.
[...]
De trap naar zolder zou inderdaad even kunnen wachten ( is overigens het minst bewerkelijk, de slaapkamer deuren pak ik ook pas later aan )
Maar de trap naar de 1e verdieping valt meteen in het zicht bij binnenkomst, vind het wel prettig als die gedaan is.
vrijdag 10 februari 2012 om 07:51
quote:Lilith75 schreef op 10 februari 2012 @ 07:38:
Klopt Panadol, het is ook veel bewerkelijker.
Schuren, afnemen, in de grondverf en dan aflakken misschien 2x aflakken .
Met een goede slijtvaste verf.
Zucht nu weet ik even helemaal niet meer hahaha.
Het is inderdaad even een klus, maar je hebt wel eer van je werk! Toen ik klaar was heb ik nog tijden af en toe bij de trap staan glunderen; wel even trots op mezelf!
Klopt Panadol, het is ook veel bewerkelijker.
Schuren, afnemen, in de grondverf en dan aflakken misschien 2x aflakken .
Met een goede slijtvaste verf.
Zucht nu weet ik even helemaal niet meer hahaha.
Het is inderdaad even een klus, maar je hebt wel eer van je werk! Toen ik klaar was heb ik nog tijden af en toe bij de trap staan glunderen; wel even trots op mezelf!
vrijdag 10 februari 2012 om 08:04
vrijdag 10 februari 2012 om 08:06
Hier een huis vol met de gele variant van tapijtlijm. Het zat zelfs in de keuken op de mooie granitovloer en dus op de trap. De keukenvloer heb ik met die lijmverwijderaar van de gamma gedaan. Wat een rotspul zeg! Het stinkt enorm, je mag ook niet te lang in die dampen staan. Het ergste was dat het spul alles wegbrandt, dus ook de handschoenen die ik aanhad. Raar gevoel een branderige en oplossende vinger..
De trap zit ook onder. Bekleden vonden we te duur en dus gaan we schilderen. De lijm gaat er goed af door te schuren. Kleine schuurmachine en een flink grof grit en het gaat prima. Inderdaad wel stof, maar dat stinkt en brand niet dus ik ben allang blij!
De trap zit ook onder. Bekleden vonden we te duur en dus gaan we schilderen. De lijm gaat er goed af door te schuren. Kleine schuurmachine en een flink grof grit en het gaat prima. Inderdaad wel stof, maar dat stinkt en brand niet dus ik ben allang blij!